Raar probleem met luchtfilterhuis

ThomasSiepman

New Member
Ik heb een 4takt zip 50cc carburateur uit 2013.

Vandaag heb ik mijn luchtfilterhuis vervangen met eentje van de scooter shop, het zou dus een originele piaggio zip luchtfilterhuis moeten zijn.

Belangrijk om te weten: ik heb alleen het luchtfilterhuis vervangen. Ik gebruik nogsteeds het zelfde luchtfilterelement op bij het nieuwe huis als op het oude huis. Dit is een malossi luchtfilterelementje

Nadat ik het luchtfilterhuis had vervangen liep hij nog maar 35 km per uur met onregelmatige toeren.
Hij hield enorm in
Dit is in vergelijking met de redelijk soepele 55 kmpu die ik met het oude luchfilter huis had.

Vervolgens monteerde ik de oude weer terug en liep hij weer zoals gewoonlijk.

Nou ben ik benieuwd, hoe zou dit kunnen komen? Wat is de verklaring hiervoor. Waarom doet mijn oude vieze luchtfilterhuis zijn werk goed, en de nieuwe niet? Zou het nieuwe luchtfilterhuis misschien wel kunnen werken met een kleinere/grotere sproeier en andere afstelling?
 
Advertisement - register to remove this

kans dat er een begrenzer in het luchtfilterhuis zit die bij je oude filter al is verwijderd
Zou dat dus betekenen dat mijn carbarateur voorheen was afgesteld op een ontgrenst luchtfilterhuis, waarbij het dus meer lucht kreeg. En ik bij het nieuwe luchtfilterhuis met een kleine of grotere sproeier en andere afstelling het zou kunnen laten werken?
 
Back
Top