Raar probleem bij Derbi.

Bassievrucht

Active Member
Hallo allemaal, daar ben ik weer met me derbi :).

Dit keer heb ik een probleem waar ik echt niet uitkom. Laatst had ik dus sproeier 100 -> 98 omdat die met 100 te rijk reed. Allemaal leuk en aardig maar met 98 begon die 2 weken geleden ineens random bwoap te doen en uit te vallen als die warm was. Ik dus choke erop en toen reed die weer aardig mooi, maar dat is natuurlijk niet iets wat ik wil blijven doen aangezien dit bakken met geld aan benzine kost. Ik heb dit ook met warm weer gehad afgelopen week trouwens dus het ligt daar niet aan zover ik weet.

Gister dus weer sproeier 100 erin en na een tijd rijden weer hetzelfde probleem, sproeier 104 erin, na een tijd rijden weer hetzelfde probleem, wel iets minder maar nog steeds aanwezig. Ik heb toen de carb doorgespoten met remreiniger maar het doet zich nog steeds voor.

Het lijkt ook alleen te gebeuren als ik de koppeling inhoud in zijn 1 en afrem. Als ik stationair in zijn vrij staat gebeurt het meestal niet. Je zou denken plakkende koppeling platen maar ik heb al 2x de olie ververst dus dat lijkt me heel raar en onlogisch.

Heb ook valse lucht getest en een nieuwe spruitstuk erin gezet, maar de motor loopt niet raar of onregelmatig als ik deo of remreiniger op pakkingen spuit dus valse lucht lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Ontsteking heb ik ook nagekeken maar de kans dat het daar aan ligt lijkt me niet heel logisch want dan zou die dit ook moeten doen met choke toch?

Weet iemand waar ik moet zoeken??? Ben een beetje ten einde raad. Hij lijkt alleen mooi te lopen met choke wanneer die echt ontiegelijk rijk loop.

Bedankt alvast!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb de compressie gemeten en dit is gewoon 9,5 bar. Dus daar ligt het denk ik niet aan, daarnaast heb ik me benzine systeem nagekeken, vacuumkraan is kapot (loopt gewoon door) en de vlotter doet het, dus dan zou die wel gewoon benzine moeten krijgen (ik ga wel een nieuwe kraan kopen natuurlijk). Is er nog iets anders wat ik moet bekijken ofzo?
 
Back
Top