Raar knarsend/krakend/tikkend geluid

#AthenA#

MHR MH RX Beuner
Hey

Ik heb vandaag ff nieuwe rolletjes gehaald en die erin gelegd. Ik rijd met een open carterdeksel en ik heb wel vaker gehoord dat er af en toe eens wat geratel uit mijn blok komt maar nu is het opeens best hard.

Ik denk zelf dat het vanuit de koppeling komt maar hoe zou het dan kunnen dat het pas nadat ik mijn rolletjes heb vervangen zo hard is gaan klinken?

Filmpje:
http://bm-clan.com/CXQFiles/Scooter/IMG20099.MPG

Het klinkt echt toaal niet gezond en ik ga ook pas rijden als het verholpen is of dat ik weet dat het niet schadelijk is.
 
Advertisement - register to remove this

Nou het lijkt me dus dat er iets mis is gegaan bij het vervangen van je rolletjes. Waarschijnlijk ben je een ringetje oid vergeten. Of je halfpoulie is niet goed aangedraaid, enz. Haal de carterdeksel er maar eens af en check alles. Een koppeling gaat niet zomaar ratelen/kraken als je er niks aan hebt gedaan ;) Dus zoek het bij je vario.

gr.
 
Idd. En rijdt nooit zonder carterdeksel... Zorgt ook voor een deel van de stevigheid van je blok dacht k. :)

Klopt heb al paar keer gehoort dat er scheuren kwamen in het blok omdat het blok niet goed ondersteunt werd. 2 boutjes is tog niet zoveel werk he :p + je kan zelf geen schade lopen als je per ongeluk tegen de vario of koppeling komt :+
 
Zie nu het filmpje pas, Dit is gewoon je kickstartrondseltje- (losse ding wat in je carterkap zit)- dat tegen je krukas/starterkrans aanratelt. 100% zeker :)

gr, wieger

PS: hij rijdt met een TNT opengefreesde deksel, Je ziet in het filmpje toch gewoon een deksel erop zitten. een gescheurd blok heeft hier dus niks mee te maken :p
 
Jah het probleem is verholpen ;) De starterkrans bleef idd een stukje naar buiten staan want als ik naar links leunde dan hoorde ik niks... en als ik naar rechts leunde was het ineens een hard geluid... dus dan schoof die gewoon tegen de vario op.

En met een open carterdeksel bedoel ik dus idd dat er open stukken inzitten ;) Zonder carterdeksel rijden doe ik nooit!
 
Back
Top