Raar gillend geluid uit mijn carter

XiNO

Well-Known Member
Ik heb nadat de variomoer losgeschoten is last van een soort van gillend geluid uit mijn carter.

Nu heb ik het zooitje dus even nagekeken en heeft het spul nogal een klap gehad want de koelvinkant was gaar en dolgedraaid, dit heb ik vervangen. Maar dat gegil is nog steeds niet weg.

Mijn rolletjes zijn redelijk vierkant en zijn aan vervanging toe, maar wat het rare is als ik mijn scooter schuin hou met de vario naar de grond dan hoor je het geluid heel erg, hou ik hem recht of juist met de ontstekingskant naar de grond toe hoor je niets en is het geluid weg.

Zijn dit duidelijk symptonen van versleten rolletjes, kan het mijn v-snaar zijn of zijn mijn lagers naar de klote die best nieuw zijn :\?

Ik moet nog enkele dagen de scooter gebruiken pas daarna kan ik het zooitje gaan vervangen, lagers zouden misschien het logischt zijn maar waarom dan alleen als ik de scooter schuin hou?
 
Advertisement - register to remove this

Als ik de carterkap eraf haal heb ik het ook, dus nee.

IK wil kijken of het mijn v-snaar of rolletjes zijn maar kan ik dan dit doen?
1. V-snaar los halen en elektrisch starten, of:
2. Hele vario eraf halen en alleen die tandwiel laten zitten die vast zit met 2 inbusmoeren en dan elektrisch starten.

Wat kan en wat kan niet?
 
kan allebei absoluut niet zie het nut niet er ook niet van :rolleyes:

als je je v-snaar eraf haal en dan start is zeer zlecht voor zuiger en de cil, omdat de scoot dan f*cking veel toeren maakt niet doen dus


Haal gewoon carter eraf en luister goed waar het vandaan komt:
1 de vario
2 de koppeling
3 maby je vertanding
 
Nee het is zeker mijn vario, en het rare is dus als ik het spul schuin hou dat je het dan hoort, hou ik hem recht of schuin met de onstekingskant naar de grond hoor je het niet.

Wat kan het dan zijn :|
 
dragsterlover said:
kan allebei absoluut niet zie het nut niet er ook niet van :rolleyes:

als je je v-snaar eraf haal en dan start is zeer zlecht voor zuiger en de cil, omdat de scoot dan f*cking veel toeren maakt niet doen dus


Haal gewoon carter eraf en luister goed waar het vandaan komt:
1 de vario
2 de koppeling
3 maby je vertanding

Ik hoef geen gas te geven ofzo dus zoveel toeren zal hij niet draaien toch? Het is ook maar voor 5 seconde puur om te kijke of mijn lagers kapot zijn
 
Mss zijn het die 3 teentjes in je vario, waar ie, zeg maar over glijdt bij het open en dicht gaan...

Ofwel een versleten V-snaar, minder breed bvb, waardoor er meer speling is aan je vario, en je dat dan hoort...

Succes!
 
ushi said:
Mss zijn het die 3 teentjes in je vario, waar ie, zeg maar over glijdt bij het open en dicht gaan...

Ofwel een versleten V-snaar, minder breed bvb, waardoor er meer speling is aan je vario, en je dat dan hoort...

Succes!

Je bedoelt die 3 klipjes in je vario waar ook je rollen zitten?

Ik heb net nieuwe rollen en vsnaar aangeschaft, deze zet ik er zo op.
 
Ik heb vsnaar en wat zwaardere rolletjes erin gedaan, alle elektrische start tandwielen gesmeerd met olie, het gegil was duidelijk minder en ik weet bijna zeker wat het is:
De grote tandwiel van mn elektrische start loopt beetje aan, nu zal dat niet gevaarlijk zijn dus ik laat het lekker zo , of andere moeten echt zeggen dat het gevaarlijk kan zijn
 
XiNO said:
Ik heb vsnaar en wat zwaardere rolletjes erin gedaan, alle elektrische start tandwielen gesmeerd met olie, het gegil was duidelijk minder en ik weet bijna zeker wat het is:
De grote tandwiel van mn elektrische start loopt beetje aan, nu zal dat niet gevaarlijk zijn dus ik laat het lekker zo , of andere moeten echt zeggen dat het gevaarlijk kan zijn


oeks deze kan close dus :)
 
Back
Top