raar geluidje?

sf50_racing

Well-Known Member
als ik van 40km/h door trek naar de 60km/h dan geeft dat een raar geluidje.

als je een bal laat stuiteren dan gaat dat stuiteren steeds sneller zo'n geluidje geeft dat. wat is dat??

setup: peusjo vivacity met een nrx , 5.0gram rollers en orginele sproeier.
 
Advertisement - register to remove this

Hai!

Nu kom ik met een (waarschijnlijk) domme opmerking, maar bij mij was dit wel de oorzaak.

De standaard die tegen het blok aan klappert (???)

Misschien...

Doei!

Nancy

wink.gif


------------------
Speedfight2 LC - 70cc MHR-Rep - 19mm/85 PHBG Dellorto - Polini speedcontrol ±5gr - Malossi v-snaar - Malossi drukveer rood - Polini 2G - Yasuni-R - Paioli Hat demper - pacecar lights - Alarm -
 
Originally posted by sf50_racing:
nee het geluid komt uit de motor.

Je kan de plaats v/h geluid heel precie achterhalen door een lange schroeven draaier te nemen en die met de voorkant tegen b.v de cilinder aan te zetten. Als je dan je oor tegen het handvat aanhoud hoor je wat er in de cilinder gebeurt. Als je zo even een aantal plaatsen afgaat kom je er wel achter waar het geluid het hardste hoor baar is....

Zo kan je b.v ook luisteren of je zuigerveren, pistonpen etc nog goed zijn
smile.gif


Greetings!



------------------
Puch NTT 75 digi (spr76,8.5gr)
 
Ja ik begon net maar ging effuh fout.

5 grams rollen voor peugeot is echt ongeloofelijk ligt. Met een nrx moet je rond de 6,5 grams rollen zitten. Jouw scooter jankt het waarschijnlijk gewoon uit van de toeren.
Ik had met 50 polini gietijzer en nrx nog niet eens 5 grams rollen erin.
Dus zet er eens zwaardere rollen in, denk dat dat geluid dan wel weg is.

Dat van een standaard tegen de uitlaat is onzin , die raakt hem namelijk niet.
 
Originally posted by Johan:
...5 grams rollen voor peugeot is echt ongeloofelijk ligt...

...Dat van een standaard tegen de uitlaat is onzin , die raakt hem namelijk niet...

5gr. niks vreemds aan... draai er zelf ook mee en het janken valt reuze mee (zie mijn setup)

Ook heb ik niets gezegd over een uitlaat die geraakt wordt maar het blok

Doei!

Nancy
wink.gif



------------------
Speedfight2 LC - 70cc MHR-Rep - 19mm/85 PHBG Dellorto - Polini speedcontrol ±5gr - Malossi v-snaar - Malossi drukveer rood - Polini 2G - Yasuni-R - Paioli Hat demper - pacecar lights - Alarm -
 
Ja Nancy, dat loopt met jouw setup goed ja, heb zelf ook rondgereden met 5 grams rollen. alleen ik geloof toch wel dat een MHR replica wat lichtere rollen nodig heeft dan een standaard cilinder, of niet. Dus nogmaals rond de 6,5 gram met standaard cilinder met snelle uitlaat

Mzl Johan
 
Ik rij anders met 6.3gr rollen rond (polini speedcontrol vario, polini goud drukveer, originele v-snaar en koppeling, 6500km op de teller)

------------------
Peugeot Speedfight2LC, MHR Replica 70cc, for Race, DO 19.5mm, Polini Speedcontrol voor Piaggio
 
Nou ehm misschien zijn ze wel te zwaar ofzo?
smile.gif

Met mn standaard cilinder + NRX had ik 6.5 gram nodig, nu met die MHR replica + for race 6.3... toch wel vaag.
Het lijkt me sterk dat iedereen hier met te lichte rollen rondrijdt
smile.gif
 
Mij ook ja, als je in een flink opgefokte peugeot lichtere rollen dan 5 gram zet gaat ie vette overtoeren maken.
Met 70 cc en als jij zelf een beetje licht bent dan is 6.3 gram nog geen eens zo zwaar
 
Met m'n MHR 50 Speedake, rij ik met 3.5 gr rollen
en 15% drukveer, anders maakt tie niet genoeg toeren.(webscoots.50megs.com)
Ik heb een TKR (in aanbouw) met een getjoende MHR 70 (water gekoeld)de rollen zijn 4 gr. met 30% drukveer.
Mzzl.
 
Wellicht is je cilindertje een beetje verrot omdat je al zo lang met standaard sproeier rijdt. Ik heb ook een viva met MRX (loopt 95) maar wel met sproeier 60.
Wat is de kleur van je bougie?
 
Back
Top