Raar geluid Vivacity

Helmondd

New Member
Hallo,

Ik heb al enige tijd een Vivacity 2t die een zeer raar geluid maakt tijdens het rijden. Vooral wanneer je de scooter laat uit rollen.

Ik heb al van alles geprobeerd. Alles na gekeken. Maar krijg het niet gevonden. Het geluid lijkt van de ontstekings kant af te komen. De ontsteking heb ik nog niet kunnen demonteren omdat ik nog geen vliegwiel trekker heb hiervoor(is al wel besteld).

Op de video is het redelijk goed te horen wat ik bedoel(dropbox link).
De vivacity is nagenoeg helemaal origineel. Ligt alleen een technigas uitlaat op(lijkt op de orginele)en de begrenzers zijn verwijderd.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Mvg,
Levy

Advertisement - register to remove this

Ja vertanding eruit gehaald en gecontroleerd zover mogelijk + nieuwe olie. Lagers anog goed.

Het geluid komt ook meer van voor af.

Hoe kan ik controleren of het de krukas lagers zijn? Er zit verder geen speling op de krukas.

als je krukas geen speling heeft en als je de krukas rond draait dat hij ook mooi rond draait niet dat je hem moet foceren om hem te draaien en er geen rare geluiden klinken. Hoeveel KM hebben je krukaslagers al gelopen ? Wat is je setup?

Het klink wel of er iets mis is met je lagers lijkt mij dan

Post automatically merged:

als die scooter al 12 jaar oud is bij zeggen van en je hebt nooit je lagers keer vervangen word het wel keer tijd denk ik.

Hij draait inderdaad mooi rond zonder te hoeven forceren. Verder rijdt ie ook gewoon goed.

Ik geloof dat er iets van 24xxx km op de teller staat. Ik heb de vivacity nu ongeveer 1 jaar. Het geluid was er al toen ik hem kocht. Ik denk dat de lagers nog nooit zijn vervangen nee

Dan gaan we dat binnenkort maar doen.

Bedankt alvast

Back