Raar geluid uit blok

Mees.

Member
Ik ben bezig met het reviseren van een 4t 4v piaggio blok.

Handig om te vermelden, vorige eigenaar heeft er met weinig olie(300ml) mee gereden. Waar ik achter kwam meteen na aankoop toen ik de scooter een grote beurt gaf.

Hierdoor was de zuiger zwaar gekrast.

Wat ik gedaan heb:
Distributieketting vervangen
1 klep geslepen
Cilinder en zuiger vervangen

Kleppen zijn correct gesteld en de scooter staat op tijd. Alsnog komt er een raar geluid uit het blok.

Dit geluid was er hiervoor niet

Verder rijd die ook niet goed, hetzelfde als dat die voor de revisie had. Af en toe wat schokkerig en niet snel. Verder staat de ontsteking ook op het streepje van 2t, dit was hiervoor ook al waardoor ik dacht dat het een keer uit elkaar is geweest.

Verder zat ik ook te denken dat door de weinige hoeveelheid olie de tuimelaars en nokkenas ook gewoon te veel versleten kunnen zijn. Maar voordat ik weer allemaal dingen ga bestellen graag even een second opinion.


Video
Video2
Video31000029278.jpg
 

Attachments

  • IMG_20240820_203416734.jpg
    IMG_20240820_203416734.jpg
    150.2 KB · Views: 7
  • IMG_20240820_203422234.jpg
    IMG_20240820_203422234.jpg
    107.8 KB · Views: 7
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik denk dat je uitlaat niet goed gemonteerd is

maar het zou ook ergens anders aan kunnen liggen zoals de transmissie of dat de koppakking niet goed afdicht
Ik heb het meer over het trillend/ tikkend geluid wat eruit komt. En was bang dat de kleppen tegen de zuiger aangingen( ook al klinkt dat niet helemaal zo) of er iets verkeerd ging bij de oliepompketting of distributieketting.
Post automatically merged:

ik denk dat je uitlaat niet goed gemonteerd is

maar het zou ook ergens anders aan kunnen liggen zoals de transmissie of dat de koppakking niet goed afdicht
Pakkingen zijn nieuw, dus denk dat dat het niet is, bedankt voor de reactie iig:)
 
Back
Top