Raar geluid peugeot Jetforce

ooodjjbooo

Well-Known Member
Sinds een aantal weken heb ik een vreemd probleem aan mn scooter. Betreft hier een jetforce uit 2007. Tijdens het rijden op lageere toeren lijkt het alsof er losse knikkers in mijn blok rond zwerven. Ik zelf dacht eerst dat het mijn kickstarter was maar dat is uitgesloten door zonder kap te rijden. Ook heb ik mijn krukas zonder vario en koppeling eraan laag in toeren laten lopen en was het geluid ook niet te horen. Getest zijn:
- andere vario
- andere koppeling
En bij het testen van het achterwiel kwam ik dit tegen:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=2W4bRsLTenE"]YouTube- Video0006.mp4[/ame]

Dit lijkt me ook niet echt gezond, kan dit de mogelijke oorzaak zijn want ik hoor het geluid namelijk aan de variokant terug komen. Olie zit er genoeg in trouwens en is ook pas een maand of 3 geleden opnieuw ververst...

Advertisement - register to remove this

Heb nog even de remmen na gekeken maar die zijn nog redelijk goed. Zijn ook voor de winter nog een keertje vervangen geworden. Maak me meer zorgen over het feit dat die vertanding zo los zit.

Ook zou ik niet weten waar die losse knikkers zouden zitten of wat het eigenlijk is. Want voor de rest rijd de scooter gewoon goed en bijna geheel origineel nog (p1 vario overgezet van oude scoot en kat. afgesloten)

Vandaag mn vertanding vervangen aangezien ik hier toch nog had liggen. Geratel van losliggende knikkers is nu opgelost. Heb wel nog een kleine vraag.

Mn vertanding is nu anders geworden. Van RF 13,4375 ben ik naar 10.625 gegaan. Ik dacht dat mn optrek hierdoor achteruit zou gaan en mn top omhoog, dus had me voorgenomen de boel weer opnieuw te moeten begrensen tot op 70/75. Echter bleek die nog steeds gewoon netjes een 75 rijden. Kan dit trouwens zomaar?

Uitlaat is trouwens wel nog begrensd...

Let ook op dat je geen te lange vertanding neemt. Wanneer je met een originele scooter tandwielen van +20% steekt zal je erg langzaam optrekken en zal je nooit je bereken topspeed kunnen halen. Je moet dus eerst maken dat je vermogen bij krijgt.
Bij een opgevoerde scooter zal je na het plaatsen van langere tandwielen iets minder hard trekken onder de 10km/u, maar echt veel scheelt het niet in optrekken. Als je het bekijkt in tijd van 0 -> 70km/u zal je er niet langer overdoen.

Antwoord op internet inderdaad gevonden. Nu rest mij enkel de vraag nog, als ik de overstap doe naar 70cc. Is 10.625 dan een mooie RF om mee te rijden?

Back