Raar geluid carterkap

viktorbakker

New Member
Hallo

Sinds 2 dagen heb ik een zip 2t gekocht uit 2001
Deze is in bezit van een malossi vario en een sito plus voor de rest is de cilinder etc standaard.
Sinds kort heb ik gemerkt dat als ik gas geef dat er een licht rammelend geluid is en als ik gas loslaat hoor je het beter ik kan niet plaatsten vanwaar dit in de carter komt
De koppeling nakeken deze is helemaal goed de vario ook geen speling op de krukas.
Het geluid is dus vooral als het gas is losgelaten wat zou dit kunnen zijn iets met een carterlager of?
Ik heb een filmpje gemaakt
Video
Video 2

Als iemand zou kunne helpen want ik weet het niet meer
Het heeft trouwens geen invloed op het rijden

Advertisement - register to remove this

Kickstart rondsel in de carterDEKSEL die tegen de halfpoulie / kickstartrondsel op de halfpoulie aanloopt ?

Haal eens de kickstartrondsel uit de carterdeksel en kijk of het probleem zich herhaalt.

Of een los boutje dat er in ligt?
Toch hoor ik dit rammeltje wel vaker en kan er dan geen goede aanleiding voor vinden anders dan de gradenplaat of rollen die beetje door de vario heen stuiteren.

klinkt wel een beetje als een lager dat niet helemaal fris meer is. kan net zo goed een krukaslager zijn (omdat je het hoort als je stilstaat, toch?) wat door de klankkast die je carter en deksel zijn, gaat galmen.

klinkt wel een beetje als een lager dat niet helemaal fris meer is. kan net zo goed een krukaslager zijn (omdat je het hoort als je stilstaat, toch?) wat door de klankkast die je carter en deksel zijn, gaat galmen.
Het geluid is echt enkel bij gas geven enzo verder is er geen speling op de krukas
Post automatically merged:

Of een los boutje dat er in ligt?
Toch hoor ik dit rammeltje wel vaker en kan er dan geen goede aanleiding voor vinden anders dan de gradenplaat of rollen die beetje door de vario heen stuiteren.
Zo klinkt het idd wel maar alles zit vast wat heel raar is zou verkeerde maat rollen kunnen? Maar denk het niet
Post automatically merged:

Kickstart rondsel in de carterDEKSEL die tegen de halfpoulie / kickstartrondsel op de halfpoulie aanloopt ?

Haal eens de kickstartrondsel uit de carterdeksel en kijk of het probleem zich herhaalt.
Dat ga ik straks even doen

Het geluid is echt enkel bij gas geven enzo verder is er geen speling op de krukas
nee, speling had ik ook niet op de krukaslagers van m'n antieke Kreidler, maar toch waren bijna alle kogels gehalveerd.. (niet in aantal, ik had er "halve" kogels bij) ik heb er misschien nog een analoge foto van, maar wacht er maar niet op..

Als het ook niet de kickstartrondsel is , kijk dan even of je vario speling heeft. Heb dit probleem zelf ook 2x gehad , eerst keer was het de kickstartrondsel en de 2de keer was het dat mijn vario speling had .

Back