raar geluid bij stilzetten

tami

Well-Known Member
hallo alemaal

ik heb een aprilia area51 en als je hem uitzet maakt hij een raar geluid.
zoiets van kggg. het is maar een fraktie van een seconde maar ik denk niet dat het goed is.ik dacht zelf aan een krukaslager maar ik weet het niet zeker.
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn.er zit een 70cc mallosie replica onder met 17,50 mm carb.


en een sproeier afstellen moet de bougie nou bruin zijn of grijs????

help aub

bvd hans
 
Advertisement - register to remove this

bruine bougie !!

en dat geluid wat je hoord kan je zuiger zijn die gewoon stilslaat :)
of je startrondsel.

ik zou me er niet zo druk om maken zolang je scooter zelf wel gewoon goed rijd
 
hallo allemaal

bedankt voor jullie snelle reakties.

het punt is dat hij niet meer rijd,hij start wel en loopt stationair maar hij valt meestal uit als je gas geeft (niet altijd).soms valt hij ook uit als hij stationair draait.
de bougie is bruin dus het ligt niet aan lucht benzine verhouding.hij vonkt ook gewoon paars dus bobine is ook goed.
de uitlaat is standaard maar niet voor deze scooter, hij is aangepast zodat hij past.ik heb het geprobeerd zonder uitlaat maar dan loopt hij helemaal niet.(zelfs niet stationair)
ik weet egt niet wat het probleem kan zijn.|(
er komt ook benzine in het filterhuis,ik heb dit wel vaker bij scooters gezien maar nog nooit zoveel.ligt dat mischien aan mijn carb.

ik hoop dat hier iemand slim genoeg is om me te helpen want ik kom er egt niet meer uit.9||6 9||6 9||6

hans
 
Misschien verzuip je , je hele scooter door een te grote sproeier:O
Als ik het zo hoor....

Of er zit toch iets verstopt in je carb had ik vandaag nog waardoor niet stationair wilde lope en het leek net alsof die ging verzuipen

Maar het kan ook zijn dat je op mengsmering rijdt en dus teveel olie erin hebt ......... En dus beetje slechter loopt :)
 
bedankt voor je reaktie,
maar als hij verzuipt zou de bougie niet bruin zijn tog?

iets verstopt weet ik niet, maar hij loopt meestal wel stationair.

als er mengsmeering in zou zitten en dus te veel olie krijgt blijft de bougie tog ook niet bruin?

hans
 
Back
Top