Raar geluid bij luchtfilter/carb (video)

Fedor

Member
Hallo mensen,

Uit het niets heb ik een vaag geluidje bij m'n scooter. Ik had toevallig de v snaar een aantal dagen ervoor vervangen, maar dit heeft daar vermoedelijk niks mee te maken.

Een video doet meer dan woorden dus ik heb een video gemaakt:

  • Het geluid komt uit de luchtfilter/carb.
  • Het geluid is ook harder en je hoord het sneller bij een warme motor! (hopelijk heeft het niks met de olie te maken).
  • Olie is gechecked en op peil!
  • De scooter heeft raar maar waar ook nog nooit zo hard gelopen! (ongeveer 67 op teller).
  • Het geluid is er tijdens het rijden en tijdens stilstaan. Alleen tijdens het rijden hoor je het amper door het geluid van de scooter zelf.

Dus mijn vraag: Herkent iemand dit geluidje en weet iemand waar dit precies vandaan komt en hoe ik het kan oplossen?

Groetjes!

Scooter: AGM vx50s 2016 7xxx km
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je zegt dat de piep ook onder het rijden hoorbaar is, alleen minder door de rest van de geluiden. Als dit echt zo is, hoef je niet verder te lezen.

Hoe is het lagertje van jouw achterste poulies? Die hoor je alleen als je scooter uit is en je ermee loopt, of stationair. Wanneer de koppeling heeft aangegrepen, draait alles tezamen. 1599128840577.png

Groet,
 
Is de snaar die piept. Kwam ook bij mijn scooter bij koude start voor. Na halve minuut verdween het geluid meestal en dit met een nieuwe Malossi snaar.

Omdat bij mij het geluid na halve minuut meestal wel verdween heb ik er nooit iets aan gedaan, snaar nog in prima staat.

De oorzaak van het geluid kan echter wel zo zijn de snaar niet recht loopt tussen de halfpoelie-vario en achterpoelies. Dus je kunt dat eventueel controleren met een schuifmaat of degelijke. Als het schijnt dat er afwijking is, kun je met schimringen de halfpoelie en vario uitlijnen tov achterpoelies.
 
Je zegt dat de piep ook onder het rijden hoorbaar is, alleen minder door de rest van de geluiden. Als dit echt zo is, hoef je niet verder te lezen.

Hoe is het lagertje van jouw achterste poulies? Die hoor je alleen als je scooter uit is en je ermee loopt, of stationair. Wanneer de koppeling heeft aangegrepen, draait alles tezamen. View attachment 57355

Groet,

Ik denk dat dit het is. Als ik een beetje gas geef is het gepiep weg inderdaad. Het is geen noodzaak om dit zo snel als mogelijk te fixen toch? edit: is het mischien te verhelpen met wat vet?
Post automatically merged:

Bedankt voor de reactie's allen! :)
 
Back
Top