Raar geluid bij elektrische start

Melvin0347

New Member
Hallo,

Sinds een week of 3 hoor ik een raar geluid wanneer ik mijn scooter elektrisch start. Het is een beetje een hissend/fluitend geluid. Een beetje alsof mn bendix heel snel ergens langs schuurt ofzo.

Verder start de scooter wel naar behoren maar als ie bvb 2 dagen heeft stilgestaan dan heeft ie er wel een beetje moeite mee (was hiervoor niet)

Dit probleem is opgekomen nadat ik mijn rolletjes heb vervangen.

Ik heb de carterkap al is opengemaakt om echter het probleem te komen waarbij ik mn bendix er opnieuw in heb gezet. Toen bij de eerste keer starten was er geen raar geluid te horen, maar daarna kwam het weer terug.

Ik heb het idee dat mn bendix iets te ver doorschiet of juist niet ver genoeg.

Het betreft een la souris sourini r
GY6 blok

Mvg
Melvin
 
Advertisement - register to remove this

Zitten de 2 pas-bussen die je carterdeksel precies uitlijnen er nog tussen?
Niet op gelet, maar bij het terugbouwen wel erop gelet dat er niks op d egribd is blijven liggen dan dan zou ik die er wel moeten hebben zien liggen denk ik
Post automatically merged:

De bendix schoonmaken en licht smeren kan wel eens helpen.
Hoe maak ik deze het beste schoon? En kan het smeren gewoon met bvb WD40?
 
Niet op gelet, maar bij het terugbouwen wel erop gelet dat er niks op d egribd is blijven liggen dan dan zou ik die er wel moeten hebben zien liggen denk ik
Post automatically merged:


Hoe maak ik deze het beste schoon? En kan het smeren gewoon met bvb WD40?
Let wel die 2 pasbusjes zijn van groot belang zodat zowel de bendix als de kickstarter in grijpen in de starter-tandwiel en vanwege de maat zie je ze snel over het hoofd.
Ik heb zelf nieuwe gedraaid (nadat ik er 1 kwijt was) die net iets groter zijn in diameter dat de klem zitten in de deksel.
 
Let wel die 2 pasbusjes zijn van groot belang zodat zowel de bendix als de kickstarter in grijpen in de starter-tandwiel en vanwege de maat zie je ze snel over het hoofd.
Ik heb zelf nieuwe gedraaid (nadat ik er 1 kwijt was) die net iets groter zijn in diameter dat de klem zitten in de deksel.
Dan denk ik niet dat ik ze kwijt ben, alles werkt namelijk nog naar behoren (ook kickstart) hij start met 1x kicken en geen raar geluid. Het is puur het geluid bij t elektrisch starten
 
Back
Top