Raar fluitend geluid uit 70cc 2t

TijnH073

New Member
Ik heb sinds kort een Piaggio nrg 70cc, ik wist dat dr krukas lagers slecht waren dus heb ik een rivisie gedaan, voor de rivisie viel hij tijdens het rijden uit en starte hij moeilijk, toen begon hij het onderstaande geluid te maken. Na de rivisie een stukje gereden niks aan de hand, toen reed ik hem van de zaak naar huis en gebeurde er het zelfde als de vorige keer, gestart zonder v snaar, cilinder en zuiger is helemaal in orde, uitlaat zit goed vast en ontsteking is ook niks mis mee

Advertisement - register to remove this

Dan ben ik bang dat het de krukas lagers zijn.
Als je ze vervangt kan dat alleen op de juiste manier. Vervang je ze niet juist dan kan je ze heel snel weer gaan vervangen.

ik weet niet zeker maar als hij een oliepompje heeft kan het ook daaraan liggen.
Er zit een klein v snaartje op dat over rolletje gaat wat soms ingevet moet worden.

Het zou ook bij je onsteking vliegwiel kunnen zitten. Mischien loopt iets aan.

Of oliekeerring aan vario kant os er te ver ingedrukt (zit geen stop achter) moet vlak liggen met omhuizing.
Als dat het allemaal niet is dan de krukas lagers
Hoeven nog niet kapot te zijn. Kan ook je krukas nog niet goed gecentreerd zit.
Hij moet heel soepel ronddraaien. Als je zetje geeft zeker 1 of 2 rondjes doordraaien. Zo niet, dan tikke met kunsstof hamer op krukas aan de kant waar de minste speling zit tussen krukas wangen en carter (voelmaatje erin)
Post automatically merged:

Niet het v snaartje invetten maar asje waar rolletje op draait

Back