Raar electronisch probleem.

Specialroxaarle

Well-Known Member
IK heb een probleem met mijn aerox.
Met de orginele onsteking van een aerox erin loopt hij niet goed hij stotterd ploft en er schieten kleine vlammen uit de uitlaat.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
Al 3 kabel bomen waarvan ik een 100% zeker weet dat die goed is.
4 cdi kastjes waarvan er 100% zeker 2 goed zijn.
4 bobine's waarvan er zeker 2 100% goed zijn.
3 orginele onstekingen van aerox 2 zeker 100% goed.
3 contact sloten.
Heb al zonder de spannings regelaar geprobeerd en dan geen electra aan.
(De dingen die 100% zijn heb ik lopent van een andere aerox afgehaald).


Maar het raren is:
IK heb er een onsteking van een firefox ingezet met het daar aan het cdikastje+bobine dat is bij fire fox in een maar die onsteking past dan niet op de kabel boom van een aerox maar gewoon zodat hij vonkte verder niets eraan gewoon onsteking + dan de cdi en bobine.
Dan loopt hij gewoon perfect met deze onsteking.
Maar met orginele aerox onsteking doet hij het helemaal niet.

Wie kan mij hier bij helpen ???

Setup:
Cilinder: Athena 70cc.
Uitlaat: stage 6 pro replica.
Krukas: orgineel.
Membraam: orgineel met carbonnen kleppen.
Carburateur: dellorto 17,5mm.
Vario: Malossie 2000.
Koppeling: orgineel.

Kan iemand mij helpen met dit probleem heb zelf al veel scooters gehad en veel problemen onder ogen gehad maar hier kom ik niet meer aan uit ben er al 3 weken mee bezig.

Wie kan mij helpen ???
 
Advertisement - register to remove this

neem die firefox complete ontsteking met bobine en cdi, want dat werkte he?
en dan ga je gewoon 1 voor 1 dingen vervangen, kijken waar het probleem zit.
Ik weet niet of je het al op deze manier hebt geprobeerd? je hebt namelijk al zoveel gedaan.
trouwens heb je verschillende vliegwielen geprobeerd?
 
neem die firefox complete ontsteking met bobine en cdi, want dat werkte he?
en dan ga je gewoon 1 voor 1 dingen vervangen, kijken waar het probleem zit.
Ik weet niet of je het al op deze manier hebt geprobeerd? je hebt namelijk al zoveel gedaan.
trouwens heb je verschillende vliegwielen geprobeerd?

Ja ik heb ook verschillende vliegwielen geprobeerd maar aan een firefox onsteking kun je niet wisselen dat is gewoon de onsteking en dan 2 kabels naar de cdi en de bobine en bij firefox zit de cdi en bobine in een en van een aerox de cdi en bobine past niet aan een firefox.
 
Inderdaad, ik heb ook zo'n probleem gehad. En toen was ik achteraf gewoon de massakabel die van het frame naar het blok toe loopt vergeten. En dan doet die ook zo raar, want dan trekt die maar van 1 punt massa, en dat is dan uit je bobine volgens mij. Succes ermee!
 
Begin eens met een nieuw bougietje.
Kans dat de firefox-ontsteking een hogere spanningsval geeft dan je std ontsteking, waardoor daarbij de vonk wel optijd over slaat.

Indien de firefox ontsteking zijn massa via de behuizing haalt, maar je std ontsteking via een massa-kabel, kan dat ook het probleem zijn.
 
Back
Top