raar afstelprobleem Rapido

murdock36

New Member
Ik heb sinds enkele dagen een Rapido snor uit 92 in mijn bezit. deze liep niet en stond een half jaar stil. om deze weer aan de praat te krijgen heb ik de bougie, bougiekabel, bobine en luchtfilter vervangen. bij het demonteren van de carb, viel me op dat deze aan een kant dolgedraaid was bij de spruitstukboutjes.
hievoor heb ik een carb uit een honda vision 45km gepakt(deze had ik nog staan als opknapper) en de sproeier overgezet van de originele rapido carb.
membraan sluit overigens netjes af als ik er zo in kijk.

nu start en loopt de rapido prima op de standaard, met de stationairafstelling zoals het hoort, en de luchtschroef dicht(!)
(als ik de luchtschroef 1 1/2 slag open zet, krijg ik hem niet meer aan het lopen)
als ik nu volgas geef loopt hij prima naar max toerental, maar na ongeveer 8-10 seconden, smoort hij ineens, en valt terug naar stationair. als ik hem dan een tijdje zo laat lopen, en ik trek dan weer het gas open, trekt hij weer vol door naar max. toeren en herhaalt zich bovenstaande, (met zo nu en dan een ontbranding in de uitlaat hoorbaar)

Ik heb zelf het vermoeden dat de vlotterkamer leeggetrokken wordt?
kan het zijn dat ik van die originele carb meer onderdelen had over moeten zetten naar die vision carb?
ik heb inmiddels een carb. revisiesetje besteld, om uit te sluiten dat er hier iets niet klopt.
alle gedachten zijn welkom !
 
Advertisement - register to remove this

Het lopen van de motor met volledig dichtgedraaide luchtschroef duidt, denk ik , toch op het trekken van valse lucht.
Deze lek kan ook ervoor zorgen dat de vacuumkraan niet genoeg onderdruk krijgt om voldoende open te gaan om het verbruik, bij gas open, bij te houden.
 
Het lopen van de motor met volledig dichtgedraaide luchtschroef duidt, denk ik , toch op het trekken van valse lucht.
Deze lek kan ook ervoor zorgen dat de vacuumkraan niet genoeg onderdruk krijgt om voldoende open te gaan om het verbruik, bij gas open, bij te houden.
dat zou een optie zijn, echter heb ik een benzinekraantje en geen vacuum.
vwb die valse lucht, dit ga ik eens testen met remmenreiniger bij lopende motor
 
Back
Top