RAADSEL

Rikkyj

Well-Known Member
Ik heb een peugeot zenith met 70cc van DR en een 12 mm carb erachter en een technigas terugloop-uitlaat.

Ik heb 3 bougies.
Even voor de gemakkelijkheid genummerd 1,2,3.
1 is de nieuwe.
Nummer 1 zit erin, scooter gestart en na 100 meter begint hij weer te pruttelen en te fluiten.
Nummer 2 erin, hij loopt als een trein.
Nummer 1 en 3 neem ik mee als ik naar mijn werk ga.
Na het werk scooter gepakt en het begint weer.
Nummer 1 er weer in en proberen.
Loopt niet goed weer hetzelfde gepruttel.
Nurmmer 3 erin en hij loopt weer als een trein.

Dit gaat nu al een paar dagen zo.
Morgen ga ik em weer starten met de nummer 3 erin en na 100 meter begint hij weer te pruttelen en als ik 1 of 2 erin doe , dan doet ie het weer.
ENIG IDEE???????????????? IEMAND??????????????????


Ik sta echt voor een raadsel en ik denk ook dat er weinig of geen mensen zijn die hier de oorzaak of oplossing van weten.

HEEEEEEEEEEL FRUSTREREND ALS JE GEEN OPLOSSING WEET.
 
Advertisement - register to remove this

Je snapt het niet...........
Ze doen het allemaal wel, alleen ik moet ze na 100 meter rijden wisselen.

FF nog een keertje lezen over de bougie nummers.

Maar bedankt voor je reactie.

gr.Rik
 
Ik heb het hier over ontstekings problemen niet over dat 70cc en 12mm niet kan, want hij loopt er als de brandweer op.
De bougiedop en kabel heb ik nagekeken. en waren recent vervangen en mankeert niets aan.

Mengsmering heeft er dus ook niets mee te maken.

gr.Rik
 
hoe kun je dit nu testen als je scooter niet eens fatsoenlijk loopt?
klinkt imo als een scooter die teveel olie krijgt oid, oftewel dat je bougie steeds vetslaat.

Ik heb dit namelijk 'vroeger' ook wel eens gehad dat ik er iets te veel olie bij had gedaan en dat ik om de zoveel 100meter de bougie vervangde en hij 't dan weer goed deed.
 
Als je bougie teveel olie krijgt dan zie je dat echt wel......
Ik gebruik de zelfde setup als toen hij nog goed liep.
Hij had toen een mooie bruine koffiekleur.
Die kleur krijgt hij weer, als ik de bougie verwissel na het gepruttel.

Nogmaals het gaat om mijn ontsteking , want hij maakt knalfluitende geluiden ik kan het niet zo goed beschrijven maar ik kan je wel vertellen dat het de ontsteking is.

Ik weet de oorzaak niet ik geef alleen aan wat de scooter doet en als ik de bougies verwissel dat het tijdelijk over is.
 
koop gewoon een NGK B8 of 9 en zet die erin , dan mag het daar dus niet meer aan liggen, het kan ook gewoon zijn dat gewoon je bobine stuk is , vervang deze even , kosten nieuw een keer 12 a 15 euro..

eventueel ook even de dop vervangen.

ook is de massa belangrijk , dus leg even een extra massadraad aan vanaf het frame naar het blok.

dit kan toch ook wel met je afstelling te maken hebbe hoor , en ook mengverhouding wel , als je bijv teveel mengt maar een te kleine sproeier hebt kan ie nog steeds niet goed lopen maar zie je dit niet altijd..

mja , dit kan nog veel meer zijn ..
 
Back
Top