Quad loopt niet goed/start moeilijk

Quadbeuner

Member
Hallo Allemaal,
Ik heb een chineze quad 125cc (nitro) 4t.
Deze deed het prima aleen toen viel hij uit doordat de benzine op was. (Bijgevuld) Hij starte weer maar bokte en viel even later helemaal uit en wou niet meer aan, ik heb de klepspeling gecontroleerd die was goed ik heb er nieuwe pakkingen tussen gezet. Ik heb gister remreiniger in de inlaat gedaan om te kijken of het er de volgende morgen nog in zat (uiteraard op tdc) en vanochtend was hij leeg en lag er zo'n plasje. En heeft nogsteeds 0 compressie.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen/controleren?
Gr. Cas

Alle reacties worden gewaardeerd.
 

Attachments

  • 20230301_063007.jpg
    20230301_063007.jpg
    271.8 KB · Views: 21
Advertisement - register to remove this

Hij mag daar zeker geen benzine terug spuiten . dicht de vlotternaald wel goed af , het lijkt of hij verzuipt van de benzine , dan loopt hij een tijdje goed , tot de carb overstroomt , en de motor verzuipt . heb je een vacuüm gestuurde benzinekraan op je tank ?
 
Hij mag daar zeker geen benzine terug spuiten . dicht de vlotternaald wel goed af , het lijkt of hij verzuipt van de benzine , dan loopt hij een tijdje goed , tot de carb overstroomt , en de motor verzuipt . heb je een vacuüm gestuurde benzinekraan op je tank
Ik kan als ik de vlotter omhoog houd er geen licht doorblazen dus lijkt me wel. Nee benzinekraan is habdmatig.
 
Dan zou ik is proberen , hem te starten met de benzine kraan dicht , en als hij loopt , telkens voor een paar seconde open te doen , als de motor zeg 1 min loopt . Zo voorkom je eventueel overlopen van de vlotter kamer
 
Dan zou ik is proberen , hem te starten met de benzine kraan dicht , en als hij loopt , telkens voor een paar seconde open te doen , als de motor zeg 1 min loopt . Zo voorkom je eventueel overlopen van de vlotter kamer
Geprobeerd maar zonder resultaat als hij aangaat loopt hij ff en valt stationair uit en als ik gas geef ook. Ik heb er ook een fragment van maar kan die hier net sturen.
 
heb je het vlotter niveau al eens gecontroleerd , dat kun je doen met een doorzichtig slangetje op de vlotter aftap nippel , en dan de schroef open te draaien.
Ga ik nu doen!
Post automatically merged:

heb je het vlotter niveau al eens gecontroleerd , dat kun je doen met een doorzichtig slangetje op de vlotter aftap nippel , en dan de schroef open te draaien.
20230319_150951.jpg
 

Attachments

  • 20230319_150947.jpg
    20230319_150947.jpg
    221 KB · Views: 11
  • 20230319_150938.jpg
    20230319_150938.jpg
    240.8 KB · Views: 8
Last edited:
Als het niveau te laag is , zou dat wel eens kunnen , dan zuigt hij als je gas geeft teveel lucht , door de remlucht sproeier .
Je zou het moeten testen , het niveau geven ze expliciet op deze hoogte aan.
 
vergissing van mijn kant ging van de Chinese carb uit , maar je hebt hem nu al bijgesteld naar die 2 mm onder de rand begrijp ik , van je foto , dan zou hij zo goed staan , heb je het al eens zo geprobeerd
 
vergissing van mijn kant ging van de Chinese carb uit , maar je hebt hem nu al bijgesteld naar die 2 mm onder de rand begrijp ik , van je foto , dan zou hij zo goed staan , heb je het al eens zo geprobeerd
ik ga meteen eens even kijken naar deze stand bij m'n Kymco nu ik transparante slang heb liggen.
dat wel nádat ik het expansievat van de CV vervangen heb..
 
Back
Top