Quad loopt niet goed/start moeilijk

Quadbeuner

Member
Hallo Allemaal,
Ik heb een chineze quad 125cc (nitro) 4t.
Deze deed het prima aleen toen viel hij uit doordat de benzine op was. (Bijgevuld) Hij starte weer maar bokte en viel even later helemaal uit en wou niet meer aan, ik heb de klepspeling gecontroleerd die was goed ik heb er nieuwe pakkingen tussen gezet. Ik heb gister remreiniger in de inlaat gedaan om te kijken of het er de volgende morgen nog in zat (uiteraard op tdc) en vanochtend was hij leeg en lag er zo'n plasje. En heeft nogsteeds 0 compressie.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen/controleren?
Gr. Cas

Alle reacties worden gewaardeerd.
 

Attachments

  • 20230301_063007.jpg
    20230301_063007.jpg
    271.8 KB · Views: 21
Advertisement - register to remove this

Je zou eens met een compressie meter moeten meten , voel je hem wel zuigen aan de inlaatkant van de carburateur , of lucht inlaat .
Had je de cilinderkop gedemonteerd voor de test met benzine ? Het enigste wat ik zou kunnen bedenken , is dat door het leegrijden van de tank , er rotzooi uit de tank in de sproeiers is gekomen. Anders staat het vullen van de tank hierbuiten , en is het toeval dat dit gebeurt.
 
Je zou eens met een compressie meter moeten meten , voel je hem wel zuigen aan de inlaatkant van de carburateur , of lucht inlaat .
Had je de cilinderkop gedemonteerd voor de test met benzine ? Het enigste wat ik zou kunnen bedenken , is dat door het leegrijden van de tank , er rotzooi uit de tank in de sproeiers is gekomen. Anders staat het vullen van de tank hierbuiten , en is het toeval dat dit gebeurt.
compressie gemeten met gas 0 bar zonder gas 2 bar. nee gemonteerd getest.
met verstopte sproeiers zou hij toch wel compressie moeten hebben
 
compressie gemeten met gas 0 bar zonder gas 2 bar
Dat is ook al vreemd , zou met vol gas juist meer moeten zijn , voel je hem ook tijdens de compressie slag ergens blazen in de in / uitlaat ?
Hoor je iets blazen in het carter , als je de peilstok eruit draait ? En 2 bar is veel te weinig , je zal de kop moeten demonteren voor inspectie.
Had je de carterstop los gehaald dat er vanuit de inlaat , er een plasje onder ligt , dan lekt de reiniger vanuit het inlaat kanaal via de klep langs de zuiger naar beneden.
 
Dat is ook al vreemd , zou met vol gas juist meer moeten zijn , voel je hem ook tijdens de compressie slag ergens blazen in de in / uitlaat ?
Hoor je iets blazen in het carter , als je de peilstok eruit draait ? En 2 bar is veel te weinig , je zal de kop moeten demonteren voor inspectie.
Had je de carterstop los gehaald dat er vanuit de inlaat , er een plasje onder ligt , dan lekt de reiniger vanuit het inlaat kanaal via de klep langs de zuiger naar beneden.
Het blazen bij in/uitlaat zou ik ff kijken vanmiddag. Carterstop is idd losgehaald, zou het nog een keer proberen met carterstop
 
Weet je dan zeker dat de compressie meting goed is gegaan , als je een lekke klep hebt , of als hij in het carter blaast , zou je dat zeker moeten kunnen horen. Als eens geprobeerd met remmenreiniger te starten ? En je vliegwiel met de hand draaien , voel je dan ook geen compressie slag ?
 
Hoi, inmiddels nieuwe cilinderkop gekocht en gewoon weer 11 bar compressie. Hij loopt wel weer maar onregelmatig stationair (hard-zacht) en bij gas geven bwaapt hij.
Het volgende heb ik al geprobeert:

carburateur gereinigd
klepspelling gecontroleerd
spruitstuk pakking vervangen.

iemand enig idee wat het kan zijn?
mischien valse lucht, maar hoe kan ik dit controleren nu hij moeilijk aan gaat en anders 5 sec. onregelmatig loopt en dan uitvalt?
alle reacties helpen erg!
 
Last edited:
valse lucht kun je controleren door als hij loopt , met remmenreiniger ronde de carb aansluiting , en spruitstuk te spuiten . Gaat hij dan beter of anders lopen , heb je het lek. Heb je ook het membraam van de carb nagekeken op scheurtjes , en afdichten?
 
valse lucht kun je controleren door als hij loopt , met remmenreiniger ronde de carb aansluiting , en spruitstuk te spuiten . Gaat hij dan beter of anders lopen , heb je het lek. Heb je ook het membraam van de carb nagekeken op scheurtjes , en afdichten?
Oke, aleen het lopend krijgen is een klus, maar moet lukken.

Dat membraam zit bij de gasschuif toch?
Controleer ik die vanmiddag eventjes

Wel is de overloop schroef een beetje kapot, kan dit invloed hebben?
.
Bedankt voor de reactie
 
Als je die los draaid, gaat alle benzine via een slangetje uit je carburateur.
als daar benzine uit loopt terwijl hij "dicht" zit is dat niet goed natuurlijk..
je zou de slang met een s-bocht of krul omhoog en dàn pas weer naar beneden kunnen leiden (mooiste is dan met transparante slang, dan heb je gelijk zicht op het peil in je vlotterbak)
 
als daar benzine uit loopt terwijl hij "dicht" zit is dat niet goed natuurlijk..
je zou de slang met een s-bocht of krul omhoog en dàn pas weer naar beneden kunnen leiden (mooiste is dan met transparante slang, dan heb je gelijk zicht op het peil in je vlotterbak)
er loopt geen benzine uit, maar ik dacht dat er mischien via daar valse lucht werd aangetrokken.
 
valse lucht kun je controleren door als hij loopt , met remmenreiniger ronde de carb aansluiting , en spruitstuk te spuiten . Gaat hij dan beter of anders lopen , heb je het lek. Heb je ook het membraam van de carb nagekeken op scheurtjes , en afdichten?
De valse lucht test lukt niet, heb hem met de choke aangekregen maar dan stopt hij naar 3 seconden weer.
 
hij trok valse lucht bij de aansluiting op het spruitstuk . dat heb ik opgelost en toen liep die 2 minuten daarna deed hij het niet meer,
wel als ik het luchtfilter eraf haal en mijn hand op die aansluiting doe, voel ik hem zuigen en benzine tegen mijn hand spuiten, hoort dit?
of heeft iemand een idee wat het anders kan zijn?
Reacties worden gewaardeerd!
 
Back
Top