Quad opvoeren

erudict

Well-Known Member
Ik rij nu al een tijdje met o.a een quadje ( Dinli t-rex 50cc)
Dat ding is gehomologeerd maar trekt voor geen meter en haalt ook maar moeilijk de 45..
Ik had dus wat zin om hem sneller te laten lopen maar dit zit eigelijk gewoon als een scoot in elkaar, hoewel ik geen ervaring heb in het opdrijven van scoots. Ik heb gezocht naar begrenzers in men uitlaat, carbu, vario en daar was helemaal niets te zien..
Wat me wel opviel is dat ik een half maantje heb zitten aan de uitlaat van men cilinder maar naar horen zeggen is dit uitveilen niet echt merkbaar?
Enig advies om op te voeren? een mooie 80km/u mag het worden en wil best wel een 70 ondersteken maar de vraag is natuurlijk of dit deronder past..
Ohja ik heb ergens gelezen dat het een mina hori KORT blok is zoals een aprilia sonic..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ten eerste moet ik ff zeggen dat jij een van de weinige bent die al heel wat research heeft gedaan alvorens hier een topic te openen! Dat zie je niet vaak. :)

Verder zal de begrenzing misschien in de gehele uitlaat zitten dus niet in de vorm van een prop oid.
Meer dat heel de bocht geknepen is bijv.
Misschien dat je wat kan spelen met verschillende gewichten kwa rollen. Maar je zult toch met de tandwiel verhouding blijven zitten..
 
Ik lees toch al een hele poos mee op dit forum maar sinds gisteren heb ik pas een accountje aan gemaakt (':
Maar terug OT.. Ik heb vandaag gebeld naar de dealer en die zei dat der helemaal niets in de uitlaat zat..
 
Als het goed is zit er een imitatie minarelli kort blok onder.

Je kan er gewoon een 70cc mina cilinder opzetten, let er dan wel op of je 10 pen of 12 pen hebt (dat is de diameter van de pistonpen in je zuiger)

Verder zijn sommige wel onderdelen wel het zelfde als minarelli en sommige weer niet.

Kijk even op www.malossistore.be op deze site staan een hoop merken, ook minder bekende. Daar kan je ook zien op welke scooters een vario of cilinder past.
 
Ik was aan het denken aan als cilinder deze:
http://www.easyparts.nl/showarticle...Ø47mm-P.10-Minarelli-Horizontaal-Luchtk..html
Als uitlaat heb ik niet veel keuze en heb niet echt zin om bij te lassen.. dus deze dan maar:
http://www.scootparts.nl/Uitlaat-Te...itlaten-bestekoop-061575702/nl/product/66735/
Verder heb ik nog een vario van malossi liggen ( zo eentje waar 9 gewichtjes in kunnen)
Heb ook nog een 21mm carb liggen maar ik denk dat die niet veel gaat uitmaken en hem misschien gewoon standaard ga houden ( ik weet niet vanbuiten hoeveel mm deronder zit nu)
Enig idee of ik met deze set-up wat vooruit ga gaan?
tnx
 
die 9 roller die je hebt is wrs van polini.
en die 21mm kan wel maar dan is het wel het mooiste om een 70cc te nemen.
die cilinder die je aanwijst is verder prima
 
Uppen is niet de bedoeling op dit forum!

Een 70 (Stage6 Streetrace/DR70) icm die uitlaat loopt echt heel erg goed op een quad.
Je top zal overigens nooit echt erg hoog worden omdat je met de dubbele reductie zit, maar je kan hem wel zo hard laten trekken dat wheelies geen probleem meer vormen weet ik uit ervaring.

Ik weet niet precies welk model quad je hebt, maar zelf heb ik een keer een Yasuni C16 city op een unili gebouwd. Hiervoor hoefde ik alleen 1 stuk uit het achterwielspatbord te halen en er voor te zorgen dat mijn been er niet tegen aan kwam.
 
Hij moet echt al wel harder kunnen lopen zonder andere cilinder...
Dat halve maantje heeft geen zin om weg te halen verder, hebben alle mina cilinders.
Er moet haast wel een vario ring, of prop in de uitlaat zitten (ik gok een resonantie buisje).
 
hangt van de vertanding af natuurlijk ? stel dat het achterste tandwiel een groot is, dan is het vrij logisch dat hij niet harder kan lijkt me ...
 
ben zo goed als besloten om die cilinder, uitlaat te bestellen.. maar ik denk dat ik lekker zuinig wil gaan rijden met 14mm of gaat dat niet willen met die 70?
 
Ja hoor, dat kan rustig. Wat voor cilinder had je in gedachten?

Edit: Ik zou niet voor een malossi sport gaan.. dit zijn vrij trage cilinders en onnodig duur. Kan je net zo goed een DR70 halen, die is een stuk goedkoper en levert ongeveer dezelfde prestaties.
 
weer een hele tijd later..
Maar wou toch nog eens eventjes laten weten hoe het was ;)
Ik heb een technigas quadder erop gezet, 21mm carbu van D.O, dr70rpm en een kelk.
Alles paste mooi behalve de choke, die paste niet dus heb ik een nieuwe moeten kopen. Sproeier 108 erin en 4.7gr gewichtjes..
Wheely's zijn geen enkel probleem & ook optrekken gaat wel knetter 8Ptopsnelheid is op autoteller 117..
Kosten in totaal 310euries maar slaat alle verwachtingen!
tnx voor de mensen die hier geholpen hebben! ;)
 
weer een hele tijd later..
Maar wou toch nog eens eventjes laten weten hoe het was ;)
Ik heb een technigas quadder erop gezet, 21mm carbu van D.O, dr70rpm en een kelk.
Alles paste mooi behalve de choke, die paste niet dus heb ik een nieuwe moeten kopen. Sproeier 108 erin en 4.7gr gewichtjes..
Wheely's zijn geen enkel probleem & ook optrekken gaat wel knetter 8Ptopsnelheid is op autoteller 117..
Kosten in totaal 310euries maar slaat alle verwachtingen!
tnx voor de mensen die hier geholpen hebben! ;)

??
 
Oops, overheen gelezen. 117 is wel erg snel met zo'n setup overigens, lijkt me dat een quad nog eens erg kort vertand is ook..
 
Back
Top