Quad loopt niet goed/start moeilijk

Quadbeuner

Member
Hallo Allemaal,
Ik heb een chineze quad 125cc (nitro) 4t.
Deze deed het prima aleen toen viel hij uit doordat de benzine op was. (Bijgevuld) Hij starte weer maar bokte en viel even later helemaal uit en wou niet meer aan, ik heb de klepspeling gecontroleerd die was goed ik heb er nieuwe pakkingen tussen gezet. Ik heb gister remreiniger in de inlaat gedaan om te kijken of het er de volgende morgen nog in zat (uiteraard op tdc) en vanochtend was hij leeg en lag er zo'n plasje. En heeft nogsteeds 0 compressie.
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen/controleren?
Gr. Cas

Alle reacties worden gewaardeerd.
 

Attachments

  • 20230301_063007.jpg
    20230301_063007.jpg
    271.8 KB · Views: 21
Advertisement - register to remove this

Helaas zonder gevolg, start nog steeds moeilijk en loopt niet stationair. Hij lijkt juist wel wat moeilijker te starten.

Al gedaan:
Carburateur schoongemaakt
Gecontroleerd op valse lucht
Vlotterhoogte afgesteld (zie foto)

Iemand nog enig idee wat het kan zijn?
(Word gewaardeerd!)
carb.jpg
 
Ik heb alles vanaf het begin nog eens doorgelezen , wat ik wel vreemd vindt , is dat het gekomen is door een lege tank , daarna geen compressie meer , toen met een nieuwe weer 11 bar , dit is dus goed , heb je dat nu nog ? Carb is schoon en vlotter niveau ongeveer een mm onder pakking vlak , moet ook goed zijn . Slecht starten , en niet stationair lopen doet hij slecht of niet . Weet je zeker dat de sproeiers open zijn , heb je ze door geprikt , met bv een draad van een staalborstel ? lijkt me nu toch echt een brandstof kwestie . Hoe reed hij voor deze ellende begon?
 
Ik heb alles vanaf het begin nog eens doorgelezen , wat ik wel vreemd vindt , is dat het gekomen is door een lege tank , daarna geen compressie meer , toen met een nieuwe weer 11 bar , dit is dus goed , heb je dat nu nog ? Carb is schoon en vlotter niveau ongeveer een mm onder pakking vlak , moet ook goed zijn . Slecht starten , en niet stationair lopen doet hij slecht of niet . Weet je zeker dat de sproeiers open zijn , heb je ze door geprikt , met bv een draad van een staalborstel ? lijkt me nu toch echt een brandstof kwestie . Hoe reed hij voor deze ellende begon?
compressie is nog steeds 11 bar ( zou vanmiddag nogmaals controleren) voor de ellende reed hij goed ( geen problemen) , sproeiers heb ik al doorgeprikt, maar lijken al weer verstopt wat raar is terwijl ik de tank + leidingen +benzinekraan goed schoongemaakt.
 
Dan zit er dus nog troep in , of de tank of leiding / kraan vanaf de tank . Heeft de kraan geen eigen filter in de tank ?
En heb je een benzine filter tussen je kraan en carb ? Heb je deze niet , kun je overwegen er èèn tussen te zetten.
 
Dan zit er dus nog troep in , of de tank of leiding / kraan vanaf de tank . Heeft de kraan geen eigen filter in de tank ?
En heb je een benzine filter tussen je kraan en carb ? Heb je deze niet , kun je overwegen er èèn tussen te zetten.
ga het dan nog een keer allemaal langs, zit een filter in maar die kan ik niet schoonblazen etc. dus mischien daar een nieuwe van in doen. nee kraan heeft geen filter
 
Je hebt verder aan je carb niets veranderd , ik bedoel je gasnaald staat ook nog op dezelfde hoogte , en zit nog goed in de schuif .
En als je de carb los hebt en je zet de schuif erin met kabel etc , zit deze ook goed beneden , niet dat je meteen de hoofdsproeier vrij geeft .
En je hebt neem ik aan een hand choke ?
 
zat er op dat moment niet in, was om even naar de vlotterhoogte te kijken.
Post automatically merged:

Je hebt verder aan je carb niets veranderd , ik bedoel je gasnaald staat ook nog op dezelfde hoogte , en zit nog goed in de schuif .
En als je de carb los hebt en je zet de schuif erin met kabel etc , zit deze ook goed beneden , niet dat je meteen de hoofdsproeier vrij geeft .
En je hebt neem ik aan een hand choke ?
gasnaald heeft de zelfde hoogte, schuif gaat er goed in. en ik heb een handchoke die naar behoren werkt
 
ga het dan nog een keer allemaal langs, zit een filter in maar die kan ik niet schoonblazen etc. dus mischien daar een nieuwe van in doen. nee kraan heeft geen filter
Iemand een tip hoe je de tank goed kunt reinigen?
Post automatically merged:

toch maar weer ff vragen: je hebt toch niet je tank (bij)gevuld met dooie E10 van een jaar oud waar ook nog 2-takt olie voor je tomos bij zit?
Nee hoor
 
bij wijze van test kun je ook eerst een noodtank maken: fles met slang door gaatje in de dop, boven niveau van je carburateur houden. kan je daarna verder kijken.
is je tank roestig? en is ie los te nemen?
als ie los kan en het alleen om los vuil gaat: alle openingen dicht, 1/3 tot halfvol benzine, schudden en dan snel aftappen door je kraantje te verwijderen.
roest moet je eruit bijten en dan verzegelen met een tankcure-setj€..
 
bij wijze van test kun je ook eerst een noodtank maken: fles met slang door gaatje in de dop, boven niveau van je carburateur houden. kan je daarna verder kijken.
is je tank roestig? en is ie los te nemen?
als ie los kan en het alleen om los vuil gaat: alle openingen dicht, 1/3 tot halfvol benzine, schudden en dan snel aftappen door je kraantje te verwijderen.
roest moet je eruit bijten en dan verzegelen met een tankcure-setj€..
is een plastic tank, dus probeer ik dat ff vanmiddag
 
Zojuist starte hij, ik met remreiniger spuiten, viel hij toen ik bij de lucht/stationair schroef spoot uit, daar heb ik geen afdicht ringen dus verklaart het. Ook viel hij uit bij deze ingang (zie foto) geen idee wat het is. Weet iemand dat?

Compressie was 9,4 bar en vonkte ook.
Denk dat dit het probleem is, maar waarvoor is dat gat(zie foto) rechts van de choke dus dat gat onder die bout.20230322_165249.jpg
Alle Reacties worden gewaardeerd
 
kun je misschien omcirkelen of pijltjes zetten* (in verschillende kleuren) wat waar gebeurt? ik zie geen bout op deze foto dus dat oriënteert wat lastig.
* lukt mij zelfs op m'n foon :)
 
Zit daar verderop een schroef in dat gat ? En als je nu eens nieuwe ringen onder je afstelschroef doet , en dit gat even dichten met een boutje , want ik zie er schroefdraad in zitten , en dan nog eens probeert. Misschien is daar wel een afdicht schroef uit getrild . Je hebt alleen een benzine toevoer nodig en een ontluchting voor je vlotterkamer , misschien is deze carb ook wel geschikt voor een tweetakt en hoort daar dan een slangpilaar voor de olie in.
 
Zit daar verderop een schroef in dat gat ? En als je nu eens nieuwe ringen onder je afstelschroef doet , en dit gat even dichten met een boutje , want ik zie er schroefdraad in zitten , en dan nog eens probeert. Misschien is daar wel een afdicht schroef uit getrild . Je hebt alleen een benzine toevoer nodig en een ontluchting voor je vlotterkamer , misschien is deze carb ook wel geschikt voor een tweetakt en hoort daar dan een slangpilaar voor de olie in.
Probeer ik morgeb
 
Ik heb inmiddels het gat gedicht, daar is ie nu dicht en trekt hij geen valse lucht meer. bij de stationair+lucht schroef heb ik een rubbere o ring gedaan maar dicht nog niet goed af. iemand enig iedee hoe ik dit kan oplossen.
 
Back
Top