Puur chroom kopen.. waar?

Sid

Banned
ik heb een how-to zelf verchromen gevonden, maar ik heb nu enkel nog puur chroom nodig.
het schijnt in blokjes verkocht te worden, maar heeft iemand enig idee waar?
 
Advertisement - register to remove this

sid,

onthoud wel dat je aluminium niet zomaar kan verchromen he, je moet het eerst nog erg goed voorbehanden.
hier ff een foto die ik al vaker gepost heb.
vedder wel vet als het zou lukken
verchromen.jpg
 
Originally posted by black_white
sid,

onthoud wel dat je aluminium niet zomaar kan verchromen he, je moet het eerst nog erg goed voorbehanden.
hier ff een foto die ik al vaker gepost heb.
vedder wel vet als het zou lukken
[/img]
ik ben het niet compleet met dit schema eens na meerdere andere verhalen gelezen te hebben.
namelijk:
voor goed chrome moet een werkstuk eerst gereinigd worden, dan gepolijst, en dan verkoperd.
dat zijn allemaal handelingen die zelf uit te voeren zijn, gezien verkoperen hetzelfde gaat als verchromen.

echter, voor een simpele laag chroom op bv. een boutje (lees een kleiner oppervlak) is enkel een goede reiniging voldoende. :)

note: de nikkellaag en 1 van de 2 koperlagen schijnen dus overgeslage te kunnen worden :rolleyes:
 
ja klopt en daarom is bij een verschroom bedrijf het verchromen van aluminium ook een stuk duurder als het verchromen van een ander metaal
 
Originally posted by black_white
ja klopt en daarom is bij een verschroom bedrijf het verchromen van aluminium ook een stuk duurder als het verchromen van een ander metaal
dat heeft ook te maken emt het laten verwerken van het hoogst giftige zuur wat achterblijft :)
 
Back
Top