putjes in wand cili

Tommy.

*BA DUM TSS*
hallo..
ik heb dus een 2de hands cilinder gekocht.. ziet er allemaal goed uit.. alleen zitten er een paar piepkleine putjes ind e wand... ik heb geprobeerd ze er met 1200 schuurpapier uit te krigen en dat is aardig gelukt, de zuiger gaat er ook gewoon soepel langs.. nou is mijn vraag kan ik hiermee gaan rijden of niet?

alvast bedankt!:)

mvg Tommy
 
Advertisement - register to remove this

aan krasjes blijft de olie beter plakken met inlopen ed, honen gebeurt ook vrij grof. gewoon met een korreltje 150 in een kurketrekkende beweging met de oude hoonsporen mee schuren, monteren met een beetje olie en vlammen maar
 
Bart@Sp said:
aan krasjes blijft de olie beter plakken met inlopen ed, honen gebeurt ook vrij grof. gewoon met een korreltje 150 in een kurketrekkende beweging met de oude hoonsporen mee schuren, monteren met een beetje olie en vlammen maar
whaha vlammen @standaard cilinder;).. maar bedankt..:D
 
Schuren

Ik zou het tog echt met een fijn schuurpapiertje doen... en als er bijvoorbeeld bij je spoelpoorten een paar braampies zitten voorzichtig beetje met dremel doen en daarna met fijn schuurpapier korrel 1000 of 1200 met water goed schuren (glad polijsten) ik denk dat zo je zuiger het beste en soepelst blijft bewegen..:)
 
Demmers said:
Ik zou het tog echt met een fijn schuurpapiertje doen... en als er bijvoorbeeld bij je spoelpoorten een paar braampies zitten voorzichtig beetje met dremel doen en daarna met fijn schuurpapier korrel 1000 of 1200 met water goed schuren (glad polijsten) ik denk dat zo je zuiger het beste en soepelst blijft bewegen..:)

kijk eens hoe je een nieuwe of gehoonde cil aangeleverd krijgt +pippi+ die is echt niet glad van binnen. schuur jij maar een eind weg op een nicasil wandje met korrel 1000 die is namelijk kogelhard;)
 
Methew said:
Ik heb nog nooit putjes in een cilinderwand gezien.. zijn het geen sleuven? Zoja beter even laten honen en een goede zuoger erbij nemen....
neej heel gek.. heb zijn putjes net boven een poort... echt of dat er iemand met een scherp voorwerpje in heeft staan tikken.. maar heb het bijgeschuurt en voelt er `zowat`niets meer van dus denks dat het wel goed komt:)
 
nee.. ik ben er neit met een dremel in bezig geweest hoor :p,, gewoon lichtjes geschuurt en gezorgt dat zeg maar er niets meer "uitstak"..
en je voelt de putjes nu eigleijk neit meer.. nu nog ff met grof papiertje erdoorheen.. en dan kijken of die het goed doet... en anders maar honen:)
 
Back
Top