Putjes cilinderkop (foto)

JourneY

@ gilera
Hallo,

Nadat ik een cilinder kit(athena ovaal) via marktplaats gekocht had ''Gloednieuw 15km oud'' , kon ik vandaag deze cilinder ophalen. De oude eigenaar liet mij de verbrandingskamer van voor die tijd zien. Natuurlijk zag alles eruit zoals dat eruit hoort te zien. Niet dus, die foto was van voordat dit gebeurde:

Kop1.jpg


Dit lijkt verd8 veel op stukjes zuigerveer die in de cilinderkop weg zijn gesmolten.
De cilinder ziet er verder wel oké uit, ook de zuiger is nieuw/ongebruikt (wat ik niet wist)

Kan ik deze cilinderkop nog redden? want ik neem aan dat ik er zo beter niet mee moet gaan rijden.
Ik heb wel een draaibank ter beschikking, dus dan zou ik hem heel iets uit kunnen draaien zodat het meeste er weer normaler uitziet. en het volume van de verbrandingskamer bijna gelijk blijft? (iemand nog op-span ideeen?)

Of is dit een verloren zaak?

MVG Koen

/edit: sorry voor het formaat van de foto/
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by DvO
Je gaat toch compressie verliezen. de afstand tussen je zuiger en je kop word toch groter als je er iets van af haalt :?

Tuurlijk niet. De afstand tussen zuiger en cil. kop blijft het zelfde omdat de hele kop een X aantal mm zakt.

De bougie komt wel dichter bij de zuiger te staan, maar die hoog ik dus op;)

En of ik er wel normaal mee kan rijden weet ik ook niet. Misschien gloeien die putjes wel na (net zoals D@ve noemt) en krijg je een ongecontroleerde verbranding:?
 
Als die puntjes na gaan gloeien zou het kunnen gaan detoneren. Tja uitdraaien en daarna afdraaien van je hele kop zou wel kunnen denk alleen moet je wel heel precies uit rekenen wat en waar je moet afdraaien en je moet ook met de aparatuur om kunnen gaan. Een nieuwe kop zou imo geen overbodige luxe zijn.
 
Back
Top