Putjes cilinderkop (foto)

JourneY

@ gilera
Hallo,

Nadat ik een cilinder kit(athena ovaal) via marktplaats gekocht had ''Gloednieuw 15km oud'' , kon ik vandaag deze cilinder ophalen. De oude eigenaar liet mij de verbrandingskamer van voor die tijd zien. Natuurlijk zag alles eruit zoals dat eruit hoort te zien. Niet dus, die foto was van voordat dit gebeurde:

Kop1.jpg


Dit lijkt verd8 veel op stukjes zuigerveer die in de cilinderkop weg zijn gesmolten.
De cilinder ziet er verder wel oké uit, ook de zuiger is nieuw/ongebruikt (wat ik niet wist)

Kan ik deze cilinderkop nog redden? want ik neem aan dat ik er zo beter niet mee moet gaan rijden.
Ik heb wel een draaibank ter beschikking, dus dan zou ik hem heel iets uit kunnen draaien zodat het meeste er weer normaler uitziet. en het volume van de verbrandingskamer bijna gelijk blijft? (iemand nog op-span ideeen?)

Of is dit een verloren zaak?

MVG Koen

/edit: sorry voor het formaat van de foto/
 
Advertisement - register to remove this

Dit is wel heel erg, bij mn evo was er ook in de kop wat gesmolten toen ik hem kreeg.Dat heb ik met een schuurpapierje glad gemaakt.

Denk dat het bij deze niet zo makkelijk meer gaat.
 
Links ziet het er wel heel erg brak uit allemaal...

Maar iig, met het vergroten van je verbrandingskamer krijg je compressie verlies...en ik weet niet hoe diep die putjes zijn in je kop maar het ziet er aardig diep uit. ?
 
Ja, die aan de linkerkant van de verbrandingskamer zijn aardig diep.

Dat je er compressie verlies aan overhoudt weet ik. Het zijn niet alleen putjes. Het oppervlak steekt een btje uit, en zit dus vol met deukjes, als ik dat weer zo goed als 'vlak' draai zou ik er wel mee kunnne rijden?
 
Originally posted by gila-h0er
:haha: ok

:)

Kijk...ten eerst bestaat er volgens mij nieteens zo'n epoxy die dat geweld aankan. En al zou het dat theoretisch gezien wel kunnen zou ik het nog niet doen. Als er een stukje loslaat kan je je cilinder weggooien snap je.
 
Originally posted by gila-h0er
ja, dat is logisch... ma ja, als er over nadenkt vraag je je af waarom het eigenlijk niet zou kunnen. Theoretisch kan het, maar in de praktijk niet...

Theoretisch kan je een auto ook in elkaar plakken met bisonkit....

Maja ontopic, ik zou gewoon een nieuwe kop gaan zoeken.
 
ik zou kijken naar een nieuw kopje, squishrand is totaal weggeslagen, kost echt prestaties dit en bovendien kunnen die randjes van die putjes gaan gloeien en eventueel afbreken en dan is et ook afgelopen
 
:D

ik probeer hem wel eerst uit te draaien, daarna zoek ik wel voor een andere cilinderkop.

met af/uitdraaien bedoel ik trouwens de hele cilinderpet. dus dat de pet in totaal een paar milimeter 'dunner' wordt. De verbrandingskamer komt dan in zn geheel ook dieper te liggen.
De bougie verhoog ik wel met de milimeters die ik eraf gehaald heb.

Kzal wel een paar pics posten wanneer ik zover ben. Lukt dat niet, dan koop ik wel een nieuwe cilinderkop.
 
Back
Top