Puntje in midden van imbus schroef???

Status
Not open for further replies.

DRAGSTAR

Well-Known Member
ey

ik ben een DD blok aant splitsen en nou kan ik niet verder door twee imbus schroeven die de spruitstuk vastzetten,er zitten twee puntjes in het midden ofzo waardoor ik de imbus er niet in kan doen.







hier foto's ervan in het midde nvan de imbus schroef zie je het puntje wat erinzit en waardoor i kdus niet de imbus sleutel erin kan doen.

weet iemand een manier om dit nu los te krijgen.
 
Advertisement - register to remove this

pak een platte schroevedraaier en sla dr een paar keer op dat puntje breken ze er zo af

of ren naar praxis,gamma en vraag om een tork schroevendraaier met een gaatje in het midden ;)
 
of je neemt een torx schroevendraaier en je boort er een klein gaatje in, in het midden ;)

ik zat met hetzelfde probleem @ neos spruitstuk en ik heb de puntjes uitgeboort met een boormachine en daarna echte schroeven erin gejast :p
 
gewoon @ beun manier doen...

- sleufje maken
- kop er af boren en daarna met een tang er uit draaien
- puntje weghalen met een boor
- een brede schroevendraaier hebben die er in past, paar keer slaan en draaien...
 
Gewoon nie moeilijk doen, langs een auto garage gaan die hebben ze daan wel.
Waar ik werk iig wel.

Je kun ook 2 vlakke kanten aan vijlen zodat er een steeksleutel op past.
Want je kunt er wel een sleuf ik zagen/freezen maar het is vaak met dit soort bouten dat die ook nog eens vast zitten met locktuit. Je kunt niet genoeg kracht zetten met een schroeven draaier, dus ik met steeksleutel makkelijker naar mijn meming.

succes Tim.
 
Met klein schroevendraaier vanaf zijkant kan je hem ook makkelijk kapot tikken , ik had een speciale inbus ervoor gevonde die precies paste ( die maat ) 8)
 
hehe,ik had hetzelfde probleem even geleden,...het zijn geen inbussen maar tork,of torx of hoe je het ook schrijft!!
even naar de doe het zelver,voor 2€ heb je een tork(torx) schroevendraaier...


oi
 
Moet je speciale imbus voor hebben.
Deze zetten dealers er meestal op, zodat je der niet veel aan kan beunen 8P

wat je zou kunnen doen is gewoon ff dat puntje weghalen, dan kan je met gewone imbus erin:)
 
nope is geen inbus,is tork,of torx of hoe je het ook schrijft,ik ben 3 doe het zelvers afgegaan lopen zoeken achter een inbus met een gaatje in,niks gevonden...bij de laatste vertelde ze me dat ut een tork(torx) is....


oi
 
torx is toch weer met meer hoeken?? hij hebben ook zon zetje torx dingen, maar daar zitten meer kanten aan (geloof btje ster vormig) of haal ik nou hele andere dingen door elkaar?
 
~RoNaLd~ said:
torx is toch weer met meer hoeken?? hij hebben ook zon zetje torx dingen, maar daar zitten meer kanten aan (geloof btje ster vormig) of haal ik nou hele andere dingen door elkaar?
nee idd stervormig,maar neem eens de maat van torx en dezelfde maat van inbus,deze passen er gewoon in...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top