Puch zip type 3 choke probleem.

Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een puch zip gekocht. Nu zit daar een electrische choke in. Alleen de choke zat in de carb maar de kabel van de choke is niet aangesloten. Der is ook geen aansluiting hiervoor. Nu had ik vandaag een choke set besteld om er een hand choke van te maken. Carb is een dellorto 12mm phva. Ik had : https://k-parts.nl/chokeset-dell-orto-handbediening-voor-phbn-phva-carburateurs.html besteld en gemonteerd. Wanneer ik de choke er op zet valt hij meteen uit en het is niet nodig met starten. Als ik gas blijf geven met choke kan ik rijden maar stottert die. Als ik choke uit zet. Start hij loopt die goed stationair maar zodra ik gas geef valt die uit. Alsof die stikt of verzuipt. Ik kocht de scooter met een sproeier 80 en het is gewoon een 50cc. Ik had er een 64 in gedaan met een sito plus lang liep prima met de elec choke maar met die hand choke dus bagger. Ik heb sproeier 56 erin gedaan loopt met elec choke goed maar zelfde probleem. Weet iemand waar dit aan kan liggen voordat ik 100 sproeiers monteer?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een puch zip gekocht. Nu zit daar een electrische choke in. Alleen de choke zat in de carb maar de kabel van de choke is niet aangesloten. Der is ook geen aansluiting hiervoor. Nu had ik vandaag een choke set besteld om er een hand choke van te maken. Carb is een dellorto 12mm hhva. Ik had : https://k-parts.nl/chokeset-dell-orto-handbediening-voor-phbn-phva-carburateurs.html besteld en gemonteerd. Wanneer ik de choke er op zet valt hij meteen uit en het is niet nodig met starten. Als ik gas blijf geven met choke kan ik rijden maar stottert die. Als ik choke uit zet. Start hij loopt die goed stationair maar zodra ik gas geef valt die uit. Alsof die stikt of verzuipt. Ik kocht de scooter met een sproeier 80 en het is gewoon een 50cc. Ik had er een 64 in gedaan met een sito plus lang liep prima met de elec choke maar met die hand choke dus bagger. Ik heb sproeier 56 erin gedaan loopt met elec choke goed maar zelfde probleem. Weet iemand waar dit aan kan liggen voordat ik 100 sproeiers monteer?
bedoel je als de choke erop dat hij slecht loopt of eraf? want als de choke eraf is zou hij warm goed moeten lopen, houd hij in of stottert hij, want sproeier 56 is wel heel erg klein. en ik denk dat je met die sito plus uitlaat een grotere sproeier moet lijkt mij.
 
bedoel je als de choke erop dat hij slecht loopt of eraf? want als de choke eraf is zou hij warm goed moeten lopen, houd hij in of stottert hij, want sproeier 56 is wel heel erg klein. en ik denk dat je met die sito plus uitlaat een grotere sproeier moet lijkt mij.
Ja ik ben aerox gewend en daar reed ik 72 met een 50cc met een mooie terugloop. Maar deze blokjes hebben nou geen grote sproeier nodig. Scooterzaak raden mij 64 of 62 aan. Maar de bougie bleef erg zwart. 56 en hij is al minder nat maar alsnog zwart. Joeyschaar had een tijdje geleden een vespa ciau met een dr70 met sproeier 58. Standaard zat daar een 52 in en dat is precies het zelfde blok.

Op t moment dat ik hem koud start met choke aan. Dan valt hij uit tenzij ik gas blijf geven. Als ik dan ga rijden komt hij niet op snelheid en hij stottert heel erg. Netalsof je 2takt koud is maar dat blijft die dan. Als ik een tijdje rij en choke uitzet. Dan valt hij gewoon uit als ik gas geef. Ik zal een filmpje op youtube zetten.
 
Spuit terwijl motor stationair loopt iets brandbaars als remmenreiniger op het spruitstuk rondom bij aansluiting blok en luister of motor er op reageerd en even hoger in toeren gaat lopen. Doe hetzelfde tussen spruitstuk en carb aansluiting. eventueel als je niks vind nog tussen cilinder en cilonderkop in.
Als hij anders gaat lopen wanneer je de remmenreiniger op een plek spuit heb je daar valse lucht aanzuiging.
 
Spuit terwijl motor stationair loopt iets brandbaars als remmenreiniger op het spruitstuk rondom bij aansluiting blok en luister of motor er op reageerd en even hoger in toeren gaat lopen. Doe hetzelfde tussen spruitstuk en carb aansluiting. eventueel als je niks vind nog tussen cilinder en cilonderkop in.
Als hij anders gaat lopen wanneer je de remmenreiniger op een plek spuit heb je daar valse lucht aanzuiging.
Oke top ga ik morgen proberen! Bedankt voor de hulp!
 
Spuit terwijl motor stationair loopt iets brandbaars als remmenreiniger op het spruitstuk rondom bij aansluiting blok en luister of motor er op reageerd en even hoger in toeren gaat lopen. Doe hetzelfde tussen spruitstuk en carb aansluiting. eventueel als je niks vind nog tussen cilinder en cilonderkop in.
Als hij anders gaat lopen wanneer je de remmenreiniger op een plek spuit heb je daar valse lucht aanzuiging.
Ik heb het opgelost! Heel apart een vriend zij spuit remreiniger in je choke aansluting. Gedaan moeite met starten en daarna deed die t perfect. Waarom mijn bougie zwart is snap ik ook. Omdat mijn kabel naar de oliepomp helemaal openstaat. Daardoor is de zijkant helemaal zwart.
 
Back
Top