Puch zip type 3 afvoeren en verbruik verminderen

brndoil

Well-Known Member
Beste mensen,

Graag wil ik mijn puch zip type 3 snor afvoeren en het verbruik van de scooter verminderen. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste kan doen. Ik heb de scooter al afgevoerd naar 38 km/h doormiddel van een vario ring. Maar hierdoor is de scooter een heel hoog in toeren gaan lopen en een stuk meer benzine gaan verbruiken. Nu is dit niet ideaal daarnaast hapert de scooter een beetje tijdens het optrekken geen idee hoe dit komt. Nu vraag ik me af of ik hem kan afvoeren doormiddel van een cdi kastje die het toerental begrenst waardoor de scooter max 30-35 km/h haalt ( en dan de varioring eruit halen zodat het verbruik vermindert) . En ik wil er geen bergenzer in doen waarmee je de snelheid op elk moment kan manipuleren. ik wil gewoon dat de scooter tussen de 30-35 rijd zodat ik me geen zorgen hoef te maken over boete's.

Alvast heel erg bedankt voor alle ideeen/reacties,

brndoil
 
Advertisement - register to remove this

Er moet ook een uitlaat prop in de uitlaat, anders kom je niet van die gigantische overtoeren af. Daarom zit er normaal ook een uitlaat prop erin.. Hoe groot de diameter moet zijn weet ik niet..

Begrensde CDI kastjes zijn er niet voor een puch zip 2T scooter..


Dat het blok veel verbruikt kan ook komen doordat het blok al veel gereden / gesleten heeft / is.


Ik had persoonlijk de scooter weg gedaan, en voor een 4T gekeken waarvan makkelijk een begrensde CDI te krijgen is die je 30 / 35km per uur laat rijden..

Met die 2T kan je helaas niet zoveel kanten op.. Dan word het of 20/25km per uur halen.. Of al dik over de 40km per gaan.
 
Back
Top