Aangeboden puch zip type 2/3 met schijrem

Status
Not open for further replies.

melf #50

Well-Known Member
Ik biedt hier een Puch zip aan met schijfrem in zeer nette staat!

De scooter heb ik vorige zomer geheel uit elkaar gehad en weer in elkaar gezet , hierbij is alles nagekeken, zoals schroefdraad , vet op de nodige punten (o.a. balhoofd en bouten) , kabelboom etc. etc. , verder is alles helemaal gereinigd , dus er zit letterlijk geen vuiltje op , binnenkant niet , buitenkant niet , o.a. kabelboom is weer als nieuw!!

De kappen die erop zitten zijn gedeeltelijk nieuw en gedeeltelijk gebruikt , de binnenkappen zijn allen gebruikt , de achterkap ook. Het voorspatbord , stuurkap en voorkap zijn NIEUW!
In de achterkap zit wel een scheur die niet eens zoveel opvalt , verder is de kap netjes.

daarnaast zijn er meerdere dingen nieuw opgekomen aan kapjes , emblemen e.d. :

*embleem Puch in de voorkap
*accukapje onder de buddy
*kapje voor de bougie langs
*aantal nieuwe originele boutjes voor de kappen

daarnaast zijn aan het rijwielgedeelte en optische gedeelte ook nog dingen vernieuwd :

*voor en achter nieuwe banden en ventielen
*velgen zijn zwart gespoten
*km kabel en aandrijver
*remhevel links en rechts
*handvatten
*borg setje voor de achterasmoer (is vaak veroest)
*dop van de olietank
*2x voorwiellager
*buddyseat is ook GEHEEL nieuw!!
*remolie is vervangen
*remblokken

contactslot heeft 2 (dezelfde) nette sleutels en zijn van het contact en buddy , dashboardkastje is een andere sleutel en zit 1 van bij.

Motorisch is er ook veel aan vernieuwd :

*krukaslagers en keerringen
*pakkingen
*spruitstuk
*Cilinder en zuiger DMP
*bougie en bougiedop
*luchtfilterelement Malossi
*vertandingsolie
*variorollen
*snaar oliepomp
*uitlaat , Ixil std look
*carburateur is vervangen door een zgan 17,5mm DO (echte)

EDIT: Startmotor is ook nieuw , was ik even vergeten!

verder is ook de ACCU NIEUW , tevens is de ingaande as van de vertanding (en poelies) vervangen door een NRG as , dit omdat de originele poelies nog wel eens stuk willen lopen , er zit dus nu een poeliesetje op van een NRG.

De oliepomp is afgesloten en eraf gehaald , deze zit er wel bij (incl nieuw snaartje) . deze is eraf omdat de pomp doorlekte , dus komt er een beetje olie in het luchtfilter en lekt dus. De scooter rijdt dus nu op mengsmering.

Ik heb er veel werk aan gehad , maar het resultaat mag er zijn , de scooter gaat echter voor een erg lage prijs weg omdat hij al een poosje hier staat en er niet op word gereden. De scooter staat gewoon op kenteken maar is wel geschorst op dit moment. Ik heb de scooter met veel plezier klaar gemaakt maar ik kan de ruimte wel beter gebruiken!

Verder is de scooter in elkaar gezet en heb ik een stukje gereden , de scooter moet nog wel worden afgesteld verder , hij trekt nu al zeer goed (wheelie is zelfs makeklijk mogelijK) maar heb nog geen langere afstanden gereden.

De scooter gaat weg voor 450 euro , geen geld voor zo'n "nieuwe" scooter!

LET WEL OP! Ik woon in Drenthe , dus als je serieus interesse hebt houd hier dan wel rekening mee! tevens ben ik meestal alleen maar zaterdags en zondag beschikbaar vanwege mijn werk. bezichtiging is uiteraard mogelijk maar kom niet als je het ding wilt afkraken ofzo , dan blijf liever thuis , het is gewoon een zeer net ding!!

brengen in een straal van 50 km is tegen een kleine vergoeding ook een optie , echter alleen nadat de scooter is betaald en overgeschreven!

verdere foto's van het opbouwen en /of oude delen die zijn vervangen heb ik eventueel ook wel als er echt serieuze interesse in de scooter is.


een heel verhaal , maar hier zijn wat foto's :p

zip1.jpg

zip3.jpg

zip2.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0033.jpg

DSC_0035-1.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Status
Not open for further replies.
Back
Top