Puch zip te rijk

idolrat

Member
Toen ik mijn puch zip kreeg zat er een sproeier 76 in. Voor 50cc, standaard uitlaat en 12mm carburateur is dit wel heeeel groot leek mij. De bougie was ook zwart en nat. Hij liep echter wel prima. Nu heb ik er een sproeier 70 ingezet. Tijdens het testrijden kon die heel moeilijk op snelheid komen. Als ik net niet volgas deed trok die op, maar zodra ik volgas deed hield die opeens in. Als ik een tijdje reed kon ik wel volgas, maar na even te stoppen begon het weer opnieuw. Toen ik hem uit had gezet kwam de rook niet uit de uitlaat maar er vanaf, ook knetterde de uitlaat zachtjes en rook het niet als normaal. De bougie is nu zwart maar droog. Moet ik nog kleiner gaan?
 
Advertisement - register to remove this

luchtschroef staat 1,5 slag open. Wat ik vergeten ben om te zeggen is dat mijn luchtfilter helemaal poreus was, er gaten in zaten en doorweekt was met benzine. Wij hebben er een zelfgemaakt luchtfilter ingezet voorlopig tot dat lekken was opgelost. Zou dit ook een reden kunnen zijn? Ik ga zo meteen even de bougie schoonmaken en dan weer proberen.
 
Een vriend van mij raadde me ook een powerfilter aan ipv een normaal luchtfilter. Zal dit ook echt voor een betere snelheid zorgen zoals sommigen zeggen? De meningen zijn hier nog al over verdeeld meende ik
 
Powerfilter trekt meer lucht dus je kan ook meer benzine maar dit is niet altijd beter
powerfilter is slecht deze zuigt veel meer lucht op en laat dus ook los zand en als het regent water en soms raakt je powerfilter dan ook verstopt omdat hij nat geworden is dan kun je m lekker droogfuhnen als je dan toch meer lucht wilt boor een gaatje in je luchtfilter wel op eigen risico.
 
Eeh, ik was vandaag ook weer aant sleutelen aan mijn puch zipje. Het probleem bij die van mij is dat die niet start met normale luchtfilter maar wel zonder of met een powerfilter. Heb zelfs het luchfilter element vervangen met malossi filter, echter weinig succes
Iemand een idee?

-Setup:
' 50snel cil
' Lang model sito
' 12 carb
' Sproeier 72-76 & 80 geprobeert
 
Eeh, ik was vandaag ook weer aant sleutelen aan mijn puch zipje. Het probleem bij die van mij is dat die niet start met normale luchtfilter maar wel zonder of met een powerfilter. Heb zelfs het luchfilter element vervangen met malossi filter, echter weinig succes
Iemand een idee?

-Setup:
' 50snel cil
' Lang model sito
' 12 carb
' Sproeier 72-76 & 80 geprobeert
Ik denk dat het standaard luchtfilter niet genoeg lucht door laat
 
ik heb kleinere sproeiers geprobeerd helemaal terug tot 60. Als ik ook maar 1 maat kleiner ging in sproeier viel de scooter uit met volgas. Nu heb ik dus weer 76 erin zitten, maar nu verzuipt hij weer, zit er benzine in het luchtfilter waardoor hij niet start, en is de bougie nog zwart en nat. De vlotternaald sluit mooi af en vlotter is niet lek dus ik snap echt niet hoe het kan dat er benzine in mijn filter komt. Iemand nog ideeën?
 
Dag Alex,
Begin ik een patroon te herkennen mbt het afstoffen van topics? Welkom! Ook welkom met een stel-je-voor topic!
Groet,
 
Back
Top