Puch zip start heel slecht

idolrat

Member
Ik heb een puch zip type 3. Sinds kort start deze extreem slecht. Vaak is de bougie nat en als ik deze droog maak met een compressor start hij als ik 20 seconden lang elektrisch probeer. Hij komt dan heeeel langzaam op gang. Zodra ik een uurtje daarna weer start start hij in 1 keer. Maar de volgende dag heb ik precies hetzelfde probleem. Er komt ook veel witte rook uit de uitlaat. Mij lijkt het dat hij verzuipt maar bij 1 sproeier kleiner valt hij uit op volgas. Er zit nu sproeier 76 in en hij is verder standaard.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een puch zip type 3. Sinds kort start deze extreem slecht. Vaak is de bougie nat en als ik deze droog maak met een compressor start hij als ik 20 seconden lang elektrisch probeer. Hij komt dan heeeel langzaam op gang. Zodra ik een uurtje daarna weer start start hij in 1 keer. Maar de volgende dag heb ik precies hetzelfde probleem. Er komt ook veel witte rook uit de uitlaat. Mij lijkt het dat hij verzuipt maar bij 1 sproeier kleiner valt hij uit op volgas. Er zit nu sproeier 76 in en hij is verder standaard.
Maak je carb anders ff schoon, dat wil soms ook nog eens helpen.
 
2 dingen die ik opmerk uit je verhaal:
natte bougie
witte rook
dit is de afstelling van de stionair en lucht schroef.

bougie moet koffie bruin zijn,
witte rook heeft volgens mij met olie te maken.
kijk eens of je olie reservoir is gevuld??? misschien heel simpel maar vaak wordt het vergeten, bij mij ook

de bougie en afstellingen hoe dat moet is zeker hier te vinden. ff zoeken als dat het probleem niet oplost
 
Volgens mij, weet het ook niet helemaal zeker, heb je een verkeerde sproeier als die met vol gas uitvalt.

begin bij het begin, bougie koffiebruin eerst.
Als je dat hebt rijden en als die dus dan uitvalt je sproeier aanpassen.
Deze:
 
Volgens mij, weet het ook niet helemaal zeker, heb je een verkeerde sproeier als die met vol gas uitvalt.

begin bij het begin, bougie koffiebruin eerst.
Als je dat hebt rijden en als die dus dan uitvalt je sproeier aanpassen.
Deze:
Ik heb al van 76 terug naar 60 getest en hij valt elke keer uit. Lager kan ik dus niet terwijl het eigenlijk wel moet.
 
Een zwarte natte bougie kan ook zijn dat je een te koude bougie gebruikt.
Eén nemen met een hogere warmte graad.
 
Back
Top