puch zip begrenzers

idolrat

Member
mijn puch zip 2t loopt net 31/32 km per uur. Ik zou hem graag nog 5/10 km harder willen hebben. Er zit geen begrenzer in de uitlaat bocht, carburateur, luchtfilter en membraan. Ik zou niet weten waar die nog meer begrensd kan zijn. De varioring is verwijderd en als die nergens begrensd is zou die toch wel iets harder moeten lopen lijkt mij. Weet iemand waar hij nog meer begrensd kan zijn? CDI misschien?
 
Advertisement - register to remove this

Er zit waarschijnlijk wel een metalen prop IN de uitlaat zelf. Aan de bocht kun je dit soms wel en soms niet zien. Als er geen piemeltje op je uitlaat zit, dan zit er een prop voorin bij je uitlaat buis dus. Om hem harder te kunnen laten lopen, zal je toch echt een snelle 50cc moeten hebben en een 17.5mm carburateur.

Mag ik je vragen wat voor uitlaat er dan nu onder zit?
 
Last edited:
Er zit waarschijnlijk wel een metalen prop IN de uitlaat zelf. Aan de bocht kun je dit soms wel en soms niet zien. Als er geen piemeltje op je uitlaat zit, dan zit er een prop voorin bij je uitlaat buis dus. Om hem harder te kunnen laten lopen, zal je toch echt een snelle 50cc moeten hebben en een 17.5mm carburateur.

Mag ik je vragen wat voor uitlaat er dan nu onder zit?
Er zit nu nog een standaard uitlaat onder, hier zit geen piemeltje op. Ik las net ook op andere forums dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem, een puch zip die niet harder dan 30/35 wil. Hier word echter nooit op geantwoord. En weet jij misschien wat het met die CDI betreft? De een zegt dat ze wel begrensd zijn op een puch zip en de ander zegt van niet.
 
Zou best kunnen, feitelijk zit er een piaggio blok onder met puch en piaggio onderdelen (nog voor de overname). Dat kan je zien aan sommige onderdelen. Althans wat ik mij heb laten vertellen dat toen piaggio, puch overnam, piaggio nog steeds een paar jaar puch onderdelen heeft gebruikt.

Maar je kan natuurlijk even kijken waar je bobinedraad naar toe leid, en of het wel een CDI is. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. En mocht er inderdaad wel een "gewone" CDI onderzitten, dan kan je een ontgrensde kopen.

Maar ben zelf ook wel benieuwd!

Misschien kunnen andere leden meer opheldering geven.
 
Zou best kunnen, feitelijk zit er een piaggio blok onder met puch en piaggio onderdelen (nog voor de overname). Dat kan je zien aan sommige onderdelen. Althans wat ik mij heb laten vertellen dat toen piaggio, puch overnam, piaggio nog steeds een paar jaar puch onderdelen heeft gebruikt.

Maar je kan natuurlijk even kijken waar je bobinedraad naar toe leid, en of het wel een CDI is. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. En mocht er inderdaad wel een "gewone" CDI onderzitten, dan kan je een ontgrensde kopen.

Maar ben zelf ook wel benieuwd!

Misschien kunnen andere leden meer opheldering geven.
cdi.jpg
Dit is de CDI die ik er in heb zitten. Ik kan er alleen geen onbegrensde versie van vinden op internet.
 
Je zal toch even verder moeten kijken, want ik denk dat er meerdere merken zijn van dat type. Alleen ik weet niet of je die ook eventueel zelf kan ontgrenzen dmv de doorzaagmethode. Misschien wordt er wel eentje ontgrensd verkocht..
 
Hallo idolrat, ik geloof niet dat deze cdi begrenst is ik heb er nog eentje liggen die ik kan testen op mijn Puch typhoon.
Daar zit dezelfde onder alleen dan blauw van kleur.
Ik heb de scooter van opa thuis staan zelfde als jij hebt daar zit een zwarte onder maar dat ding loopt hard voor een snor en trekt ook nog eens hard op.
 

Attachments

  • 616DC208-193A-4D87-A7D2-37AA964D2EAA.jpeg
    616DC208-193A-4D87-A7D2-37AA964D2EAA.jpeg
    27.2 KB · Views: 17
Ik heb het snelheidsprobleem gefixt. Ik denk dat er een begrenzer in de demper van de uitlaat zat, want ik heb nu een nieuwe.
Hallo idolrat, ik geloof niet dat deze cdi begrenst is ik heb er nog eentje liggen die ik kan testen op mijn Puch typhoon.
Daar zit dezelfde onder alleen dan blauw van kleur.
Ik heb de scooter van opa thuis staan zelfde als jij hebt daar zit een zwarte onder maar dat ding loopt hard voor een snor en trekt ook nog eens hard op.
Ik heb het snelheidsprobleem opgelost, ik heb er een nieuwe uitlaat onder gezet. Ik gok dat er een begrenzer in de demper zat. Het was dus inderdaad niet de CDI.
 
Back
Top