Puch Zip 2 takt aankoop, vragen voor de kenner

Zippo87

New Member
Goedenavond,

Morgen krijg ik mijn eerste scooter, ivm een ongeldig autorijbewijs, ben ik genoodzaakt om voorlopig scooter te gaan rijden. Helemaal niet erg met dit weer.

Het is een orginele snor, Puch Zip, 2 takt 49cc, luchtgekoeld en, ziet er voor zijn leeftijd volgens mij erg goed uit zonder roest.

Alle Electra, zoals elektrische start, toeter, knipperlichten, alles werkt en rijdt prima (25km/h).

Alleen is mij onduidelijk om welk type Puch Zip het hier precies gaat, dit wordt me niet duidelijk vanuit de gegevens die bij RDW worden aangegeven. RDW geeft aan bouwjaar 2005, als kenmerk Zip25. ik denk dat deze ouder is...?

Als we het hebben over vernieuwen van bijvoorbeeld de uitlaat, met een wat sportievere uitstraling, welk type uitlaat kan ik hier het beste toepassen, die tevens geschikt is voor dit specifieke model?

Alvast bedankt.

Groeten Zippo
 

Attachments

  • zip.png
    zip.png
    1.2 MB · Views: 44
  • zip2.png
    zip2.png
    525.4 KB · Views: 56
Advertisement - register to remove this

Je stelde de vraag hier ook al: Het is overigens maar toegestaan om 1 malig topic te open over dit onderwerp.. Het heeft naar mijn idee weinig zin om hier en daar wat te cross posten. Vooral om de vervuiling op het forum tegen te gaan.. Wil hierbij kenbaar maken dat je hier heel graag erop zou willen letten voor een volgende keer.



De puch zip is een oudje, vermoed zelf van 1996 / 1997 of zo.. Welke type het is geen idee, vermoed type 1..

Al staat hij er wel goed erbij voor de leeftijd.. In de 90er jaren is puch over genomen door piaggio.
Vandaar dat hij (de nieuwere modellen) Piaggio zip heten.

Betreft de uitlaat. laat die lekker zitten. Zonder om daar geld aan uit te geven als deze gewoon bruikbaar is.
Bij vragen over snor opvoeren word deze discussie dan ook beeindigd. Dus let hier dan ook op.
 
Andere topic is gesloten, volgens mij is dit forum bedoeld om te praten over scooters toch?

Als ik hierop een mooie terugloopuitlaat zou willen toepassen, welke zou hiervoor geschikt zijn? tips of ervaringen?


Mod edit:

Het is of dat `kleine vragen topic gebruiken en wachten op een antwoord. Daar post je overigens alleen maar kleine snelle vragen..
Of je maakt een eigen topic aan en gebruikt deze.. Het is dus of / of en niet en /en..

Dat andere topic is gesloten omdat het niet voldeed aan de gestelde regels.. Hier heb ik je ook duidelijk de reden erbij vermeld waarom dat was.

En dan voor een 2de keer voor de duidelijkheid.. De regel geld dat wij hier niet aan snor modellen van bromfietsen of scooters toe staan als het gaat over het opvoeren van deze voertuigen.. Dat is strikt tegen de forum regels.. Overigens spreek ik niet alleen jou erop aan, maar de regel geld voor iedereen die hier gebruik van het forum wilt maken. Hoop dat het nou wel duidelijk is.
 
Ligt er aan hoe hard je wilt gaan, anders heb je aan een tecnigas genoeg
Maar de politie is in deze tijd veel meer bezig met cashen dus een terugloper trekt meteen de aandacht en dat wil je niet
 
Maar als het rijbewijs ongeldig is verklaard om welke reden dan ook mag men ook geen scooter besturen.
Zelfs geen enkel voertuig waar een kenteken opzit!
In ieder geval niet op de openbare weg, doe je dit wel bega je een misdrijf en wordt het alleen maar erger.

V.w.b. het type is het even zoeken...., staat meestal in het kentekenbewijs of achterop de motor aangegeven.
Er zijn er zo veel met verschillende motorcodes helaas dat het niet zomaar te zeggen is welke men heeft.

Alleen is mij onduidelijk om welk type Puch Zip het hier precies gaat, dit wordt me niet duidelijk vanuit de gegevens die bij RDW worden aangegeven. RDW geeft aan bouwjaar 2005, als kenmerk Zip25. ik denk dat deze ouder is...?

Omdat er bij de RDW niet bekend is wat de originele bouwjaren van alle scooters zijn hebben ze er voor gekozen om bij alle scooters waarvoor het kenteken aangevraagd wordt de datum eerste toelating op 31-08-2005 te zetten.
Alleen de Fabrikant kan dit aangeven of zoals eerder aangegeven via enkele coderingen.
 
Last edited:
Zo ziet de Zip er nu uit :)

Nu wil ik beginnen aan motorische verbeteringen. Bijgevoegd is een plaatje met, volgens mij, het typenummer erop. Deze sticker zit bevestigd in het vakje onder het stuur.

Mits jullie tips hebben voor een type uitlaat die hier goed op past hoor ik het graag.
 

Attachments

  • type.jpg
    type.jpg
    85 KB · Views: 36
  • zipnu.jpg
    zipnu.jpg
    695.3 KB · Views: 37
De scooter is deze:


Houd er wel rekening mee dat weer over opvoeren word gesproken je dit keer wel een waarschuwing gaat uitdelen plus dat de discussie word gesloten. Topic blijft open als deze snor opvoer vrij blijft.
 
Het is inderdaad een Type 1 (SSL1T) zoals eurokit al aangaf.
V.w.b. het originele bloknummer (code) is het de: NSL1M...
Zou mooi zijn als deze er nog steeds ondersteekt want dan is deze origineel qua motor en type scoot/zip wat wel weer zeldzaam is tegenwoordig.

En het is verstandiger om enkele begrenzingen te verwijderen als een andere uitlaat te plaatsen.
Hierdoor gaat men ook niet te hard en is een compleet nieuwe afstelling van de vario, en koppeling niet noodzakelijk.
Hooguit een iets grotere sproeier plaatsen is dan al voldoende en blijft men onder de echte 32 km's.
Maar goed dit moet men zelf maar beoordelen wat het slimste is.
 
Last edited:
Back
Top