Puch probleem :s

=ferdi=

Well-Known Member
Hey ik heb een puchje

Met:
70cc van dmp (heeft volgens de teller 10000 km er op)
15mm bing replica carberateur
race krukas weet nie welke
std ontsteking
std luchtfilter
std kopeling
Bullet uitlaat
Sproeier 78
14-45 vertand

Het rijd 65 en trekt goed

Nou het probleem.
Ik reed van morgen naar welh toe vanuit zelhem dat is ongeveer 20 km rijden.
Ik heb bijna de hele weg rustig gereden 50 a 55.
5km voor wehl had ik zin om hem open te trekken ging goed trok lekker naar de 65 km per uur.
Maar een halve minuut later kwam er een raar geluid iets van spvllll (leek ook wel een metaal op metaal geluid ik meng goed trouwens) en viel weg en ik liet het gas los en deed weer gas geven.
Hij reed verder maar ik had gedacht dat ik maar even niet volgas moest gaan rijden.
Maar toen kwam het geluid bij de 55 en toen bij de 50 en gaat ook niet meer harder .
Dus ik heb mijn reis vervogt met 30 km/h dit ging goed ik moets toch in wehl komen vanwegen een solicitatie.

Ik heb geen idee wat dit is zou dit snel te fixen zijn ik moet iedere dan 60 km op en neer.

mvg ferdi
 
Advertisement - register to remove this

Had nog niet gezegt maar hij had een licht warmlopertje bij de uitlaatpoort.
Hoe duur is een licht oppoetsbeurtje voor de cilinder?
En heb ik nog een vraagje pas een puch monza blok onder de maxi?

mvg ferdi
 
mja , poetsen kost je een paar euro , een nieuwe cilinder ook 45 euro , dan heb je dus alles NIEUW , zuiger , pakkingen cilinder etc...

een puch monza blok past niet , de cilinder wel overigens.
 
o oke ik ken het setje van dmp 70 cc voor 100 euro met carb en spruitstuk er bij .
Hoe kan hetd dat mijn cilinder eigenlijk klein beetje is warmgelopen bij de uitlaat poort is terwijl die goed afgesteld was?
Ik had hem vertand op 14-45 en reed dus maar 65.
lijkt me niet echt een snelheid waarbij iets kan warmlopen als je zelfs nog hoonsporen kan zien in de cilinder.

mvg ferdi
 
ik heb onlangs een Airsal 70 gemonteerd , ook een fijn cilindertje , en wel te vinden voor 45 euro..

als ie aanloopt in de cilinder is de oorzaak simpelweg warmte , dus of het mengsel wat aan de hete kant (meestal door een vrij krappe sproeier) , of de smering was niet goed , of een combinatie van beide.
 
Mja, ik weet niet hoe lang de originele vertanding is, maar je zegt dat hij "maar" 65 reed. Bedoel je hiermee dat hij normaal eigenlijk veel harder hoort te lopen, en dus minder toeren te draaien? Ik kan me voorstellen dat een combinatie van een krap mengsel icm veel meer toeren dan de bedoeling is niet echt bevorderlijk is qua warmte ontwikkeling.
 
Back
Top