Puch maxi s rider keuren zonder papieren

JoranFloor

New Member
Ik heb een puch maxi s in 2018 op marktplaats gekocht, nou ben ik deze aan het opknappen en wil ik deze laten keuren bij de rdw. Ik heb een mail gestuurt en ze hebben me dit vertelt:


"De bromfiets staat met een Nederlands kenteken geregistreerd en deze registratie is niet meer actief.

U moet voor het opnieuw activeren van het Nederlandse kenteken een keuringsafspraak maken voor een heractivering. U vult dan bij het kenteken 4 willekeurige cijfers in en dan de letters NB, bijvoorbeeld 1234NB.

Bij deze keuring moet u de legale herkomst kunnen aantonen met betrouwbare documenten. Het voertuig wordt gecontroleerd op de identiteit en eventuele wijzigingen zullen ook beoordeeld gaan worden of die voldoen aan de permanente eisen."


technishe klopt hij volledig, naast dat niet elk onderdeel orgineel is.
ook kan ik niet aan de aankoop papieren komen (mischien als ik hem aan mijn maat verkoop dan heeft hij wel aankoop papieren :) weet niet of dit werkt. )

kan ik deze nou laten keuren zonder papieren? Frame nummer zit er wel op en type nummer.


graag hoor ik julie ervaring.
 
Advertisement - register to remove this

Het is dus een z.g.n slapend kenteken , dit heb ik ook gehad met mijn trabant , maar hier had ik wel het kenteken bij deel 1,2 en 3
Toen moest ik ook naar de keuring , ze hebben het oude kenteken ingenomen en ik had een voorlopig kenteken gekregen . (Auto was goed gekeurd ) . Dus ik denk dat als je het kenteken wat je bij de aankoop hebt gekregen meeneemt , en de brommer is verder in orde , het voor elkaar komt. Hij is dus al bekent bij de rdw. En het overschrijf bewijs is een teken dat je hem legaal gekocht hebt. Heb je alle delen van het kenteken bewijs in je bezit
 
Het is dus een z.g.n slapend kenteken , dit heb ik ook gehad met mijn trabant , maar hier had ik wel het kenteken bij deel 1,2 en 3
Toen moest ik ook naar de keuring , ze hebben het oude kenteken ingenomen en ik had een voorlopig kenteken gekregen . (Auto was goed gekeurd ) . Dus ik denk dat als je het kenteken wat je bij de aankoop hebt gekregen meeneemt , en de brommer is verder in orde , het voor elkaar komt. Hij is dus al bekent bij de rdw. En het overschrijf bewijs is een teken dat je hem legaal gekocht hebt. Heb je alle delen van het kenteken bewijs in je bezit
Ik heb geen kenteken gekregen bij de aankoop. orgineel was het plan om er een cross puch van te maken, achteraf leek het me leuker om hem te laten keuren.

in contact komen met de verkoper lukt ook niet meer
er valt dus niet veel meer te doen denk ik dan opgeven :(
 
Het is dus een z.g.n slapend kenteken , dit heb ik ook gehad met mijn trabant , maar hier had ik wel het kenteken bij deel 1,2 en 3
Toen moest ik ook naar de keuring , ze hebben het oude kenteken ingenomen en ik had een voorlopig kenteken gekregen . (Auto was goed gekeurd ) . Dus ik denk dat als je het kenteken wat je bij de aankoop hebt gekregen meeneemt , en de brommer is verder in orde , het voor elkaar komt. Hij is dus al bekent bij de rdw. En het overschrijf bewijs is een teken dat je hem legaal gekocht hebt. Heb je alle delen van het kenteken bewijs in je bezit
Had niet verwacht dat u een Trabant had!^^,
 
Dit is heel vervelend.
Als de brommer geen (slapend)-kenteken had gehad, had een kennis gewoon een briefje kunnen schrijven dat ie nadat ie al jaren bij hem in de schuur stond, hij 'm aan jou had overgedaan op een bepaalde datum ( is gewoon bewijs van herkomst voor de rdw)
Nu gaat de rdw er van uit dat jij de oude kenteken-papieren hebt en gaat dat niet meer lukken, denk ik.

Misschien kun je het beste de rdw bellen en het verhaal uitleggen.
 
Jawel hoor al 22 jaar :p :p , 20 jaar geleden omgebouwd naar cabrio , met een ombouw set uit Duitsland. Heb toen ook een paar keer de deur plat gelopen , maar waren hier in Hem erg bereid willig om te helpen.0
Gaaf!(alsof uw gebruikersnaam iets te raden liet ahahah). leuke wagen!
 
Dit is heel vervelend.
Als de brommer geen (slapend)-kenteken had gehad, had een kennis gewoon een briefje kunnen schrijven dat ie nadat ie al jaren bij hem in de schuur stond, hij 'm aan jou had overgedaan op een bepaalde datum ( is gewoon bewijs van herkomst voor de rdw)
Nu gaat de rdw er van uit dat jij de oude kenteken-papieren hebt en gaat dat niet meer lukken, denk ik.

Misschien kun je het beste de rdw bellen en het verhaal uitleggen.
Wat houd slapend kenteken precies in? Ik weet alleen wat de rdw terug heeft gemailed wat in mijn originele bericht terug te vinden is.
Je wilt zeggen dus als hij niet (slapend) is, dat ik met een handgeschreven brief van aankoop hen kan laten keuren?
 
Last edited:
Wat houd slapend kenteken precies in? Ik weet alleen wat de rdw terug heeft gemailed wat in mijn originele bericht terug te vinden is.
Je wilt zeggen dus als hij niet (slapend) is, dat ik met een handgeschreven brief van aankoop hen kan laten keuren?
Post automatically merged:


Wat houd slapend kenteken precies in? Ik weet alleen wat de rdw terug heeft gemailed wat in mijn originele bericht terug te vinden is.
Je wilt zeggen dus als hij niet (slapend) is, dat ik met een handgeschreven brief van aankoop hen kan laten keuren?
Post automatically merged:


Wat houd slapend kenteken precies in? Ik weet alleen wat de rdw terug heeft gemailed wat in mijn originele bericht terug te vinden is.
Je wilt zeggen dus als hij niet (slapend) is, dat ik met een handgeschreven brief van aankoop hen kan laten keuren?
Nee.
Als de brommer helemaal geen kenteken had gehad.
Een heleboel brommers stonden zoals vroeger niet op kenteken, alleen een verzekeringsplaatje was verplicht.
In 2006, meen ik, moesten brommers een kenteken krijgen en iedereen die een oude brommer in de schuur had staan, kreeg van de rdw gratis een kenteken als je de brommer melde.
Veel mensen hebben dat niet gedaan en die brommers staan nog steeds ergens in de schuur. Met zo'n brommer kun je ( met een verklaring van de oude eigenaar ) gewoon naar de rdw voor een kentekenkeuring.
Maar die van jouw is blijkbaar al ooit op kenteken gezet, dan werkt dat briefje (verklaring) niet meer.
 
Als jij "slapende " kentekens wakker maakt , zit de vorige eigenaar met een probleem , hij had met jou de brommer over moeten laten schrijven , dan had hij een vrijwarings bewijs gehad , en niet voor eventuele bekeuringen e.d verantwoordelijk geweest . Wat nu wel het geval is.
Heeft de verkoper wel jou gegevens ?
 
Wat houd slapend kenteken precies in? Ik weet alleen wat de rdw terug heeft gemailed wat in mijn originele bericht terug te vinden is.
Je wilt zeggen dus als hij niet (slapend) is, dat ik met een handgeschreven brief van aankoop hen kan laten keuren?
Post automatically merged:


Wat houd slapend kenteken precies in? Ik weet alleen wat de rdw terug heeft gemailed wat in mijn originele bericht terug te vinden is.
Je wilt zeggen dus als hij niet (slapend) is, dat ik met een handgeschreven brief van aankoop hen kan laten keuren?
Post automatically merged:


Wat houd slapend kenteken precies in? Ik weet alleen wat de rdw terug heeft gemailed wat in mijn originele bericht terug te vinden is.
Je wilt zeggen dus als hij niet (slapend) is, dat ik met een handgeschreven brief van aankoop hen kan laten keuren?
Slapend kenteken.
Als je een brommer met kenteken op je naam hebt staan, ben je verplicht die te verzekeren, ook al staat ie alleen maar in de schuur.
Dan kan je bij de rdw die brommer voor een jaar of een aantal jaren afmelden. Hoef je geen verzekering meer te hebben maar dan mag je er niet mee op de openbare weg komen.
Post automatically merged:

Als jij "slapende " kentekens wakker maakt , zit de vorige eigenaar met een probleem , hij had met jou de brommer over moeten laten schrijven , dan had hij een vrijwarings bewijs gehad , en niet voor eventuele bekeuringen e.d verantwoordelijk geweest . Wat nu wel het geval is.
Heeft de verkoper wel jou gegevens ?
Ja precies.
Die brommer staat nog steeds op iemands naam.
Misschien is het niet eens de ' vorige ' eigenaar maar wijlen opa die 'm zonder plaat in de schuur had staan.

Bij de rdw moeten ze kunnen achterhalen wie de houder van het kenteken is/was.
Maar daar zullen wel weer kosten aan verbonden zijn, onze overheid kennende =p
 
Last edited:
Als jij "slapende " kentekens wakker maakt , zit de vorige eigenaar met een probleem , hij had met jou de brommer over moeten laten schrijven , dan had hij een vrijwarings bewijs gehad , en niet voor eventuele bekeuringen e.d verantwoordelijk geweest . Wat nu wel het geval is.
Heeft de verkoper wel jou gegevens ?
ik denk niet dat hij mijn gegevens meer heeft, heb'm gekocht in 2018 dus als hij "slapend" is betekend het dan niet dat hij de verzekering nog aan het betalen is? ofzo
 
Last edited:
ik denk niet dat hij mijn gegevens meer heeft heb'm gekocht in 2018 dus als hij "slapend" is betekend het dan niet dat hij de verzekering nog aan het betalen is? ofzo
Ja.
Of misschien is de houder inmiddels overleden, of zo.
Maar de rdw hoort te weten wie de houder is/was.
Post automatically merged:

Ja.
Of misschien is de houder inmiddels overleden, of zo.
Maar de rdw hoort te weten wie de houder is/was.
Trouwens, nee.
Als de rdw zegt dat het kenteken nog ' slaapt ' , betaaldt de houder geen verzekering.
 
Nee.
Als de brommer helemaal geen kenteken had gehad.
Een heleboel brommers stonden zoals vroeger niet op kenteken, alleen een verzekeringsplaatje was verplicht.
In 2006, meen ik, moesten brommers een kenteken krijgen en iedereen die een oude brommer in de schuur had staan, kreeg van de rdw gratis een kenteken als je de brommer melde.
Veel mensen hebben dat niet gedaan en die brommers staan nog steeds ergens in de schuur. Met zo'n brommer kun je ( met een verklaring van de oude eigenaar ) gewoon naar de rdw voor een kentekenkeuring.
Maar die van jouw is blijkbaar al ooit op kenteken gezet, dan werkt dat briefje (verklaring) niet
betekent het dus niet dat de vorgie eigenaar verzekering aan het betalen is als hij op slapend staat heb hem gekocht in 2018
of kan hij ook een andere status nog hebben
Post automatically merged:

Slapend kenteken.
Als je een brommer met kenteken op je naam hebt staan, ben je verplicht die te verzekeren, ook al staat ie alleen maar in de schuur.
Dan kan je bij de rdw die brommer voor een jaar of een aantal jaren afmelden. Hoef je geen verzekering meer te hebben maar dan mag je er niet mee op de openbare weg komen.
Post automatically merged:


Ja precies.
Die brommer staat nog steeds op iemands naam.
Misschien is het niet eens de ' vorige ' eigenaar maar wijlen opa die 'm zonder plaat in de schuur had staan.

Bij de rdw moeten ze kunnen achterhalen wie de houder van het kenteken is/was.
Maar daar zullen wel weer kosten aan verbonden zijn, onze overheid kennende =p
dus moet rdw probren te bellen om met de vorige eigenaar in contact te komen om dan de puch netjes over te zetten?
is er geen status waar de kenteken mischien is aangevraagt maar nooit ge activeerd
vind het maar allemaal verwarrend
Post automatically merged:

Ja.
Of misschien is de houder inmiddels overleden, of zo.
Maar de rdw hoort te weten wie de houder is/was.
Post automatically merged:


Trouwens, nee.
Als de rdw zegt dat het kenteken nog ' slaapt ' , betaaldt de houder geen verzekering.
rdw zegt dat hij niet meer actief is of is dat het zelfde
 
Ja.
Of misschien is de houder inmiddels overleden, of zo.
Maar de rdw hoort te weten wie de houder is/was.
Post automatically merged:


Trouwens, nee.
Als de rdw zegt dat het kenteken nog ' slaapt ' , betaaldt de houder geen verzekering.

betekent het dus niet dat de vorgie eigenaar verzekering aan het betalen is als hij op slapend staat heb hem gekocht in 2018
of kan hij ook een andere status nog hebben
Post automatically merged:


dus moet rdw probren te bellen om met de vorige eigenaar in contact te komen om dan de puch netjes over te zetten?
is er geen status waar de kenteken mischien is aangevraagt maar nooit ge activeerd
vind het maar allemaal verwarrend
Post automatically merged:


rdw zegt dat hij niet meer actief is of is dat het zelfde
Ja.
Waarschijnlijk heeft de houder het kenteken geschorst omdat er niet op gereden werd.
Dat kan voor bv 1 jaar of 3 jaar, misschien ook wel voor langer.
Maar als je het kenteken voor bv 3 jaar schorst, wordt het na die 3 jaar weer ' actief. Of je moet 'm weer voor een bepaalde periode schorsen.
Schorsen betekent dat de brommer/motor/auto voor een bepaalde tijd niet gebruikt wordt op de weg, dan is 'ie gestald en hoeft de houder geen verzekering of wegenbelasting te betalen. Tot de schorsing is afgelopen.

Aangezien jij de brommer in 2018 hebt gekocht, kan het zijn dat de houder is overleden of inmiddels buiten de eu woont.
Kan ook zijn dat de eigenaar niet weet dat 'ie bij jou staat.
Als je het kenteken zou weten, kon je de status opzoeken op de site van de rdw.
Geen idee of dat ook op framenummer kan. Maar de rdw moet dat wel kunnen checken.
Post automatically merged:

Ja.
Waarschijnlijk heeft de houder het kenteken geschorst omdat er niet op gereden werd.
Dat kan voor bv 1 jaar of 3 jaar, misschien ook wel voor langer.
Maar als je het kenteken voor bv 3 jaar schorst, wordt het na die 3 jaar weer ' actief. Of je moet 'm weer voor een bepaalde periode schorsen.
Schorsen betekent dat de brommer/motor/auto voor een bepaalde tijd niet gebruikt wordt op de weg, dan is 'ie gestald en hoeft de houder geen verzekering of wegenbelasting te betalen. Tot de schorsing is afgelopen.

Aangezien jij de brommer in 2018 hebt gekocht, kan het zijn dat de houder is overleden of inmiddels buiten de eu woont.
Kan ook zijn dat de eigenaar niet weet dat 'ie bij jou staat.
Als je het kenteken zou weten, kon je de status opzoeken op de site van de rdw.
Geen idee of dat ook op framenummer kan. Maar de rdw moet dat wel kunnen checken.
Ik heb hier een Super 8 frame staan met snor-kenteken.
Heb ik voor 1 jaar geschorst.
In maart of zo, loopt die schorsing af en wordt het kenteken weer automatisch actief.
Ik kan hem ook nu weer actief maken, of in maart de schorsing verlengen.
 
Back
Top