Puch Maxi met nieuwe carb

kleine-thommie

Well-Known Member
hey mensen,
ik heb me net nieuw aangemeld op dit forum.
Laatst ongv vorige week heb ik een nieuwe carb gekocht. een 19 mm delorto voor op me puch.

aangezien delorto een vierkante flotter bakje heb staat die ietsjes schuin,, eerste vraag dus is dit erg?

tweede ding is me puch liep goed tot ik deze carb er op zet en nu start die niet eens meer.

als ik kijk naar de vonk van me boegi is dat prima idem voor mijn condensator. ik heb een nieuwe sproeier er in gezet van 110 inplaats van de bijgeleverde 75.

weet iemand wat het probleem kan zijn?! er gebeurd gewoon niks als ik hem aan kick,,,

laatste vraagje,, als er tussen je cilinder en je cilinder kop valse lucht wordt getrokken kan een puch dan uberhoubt starten?

dan nog een side note; ik hem me oude carb er onder geschroeft en nu start die als nog niet :S

groetjes
Kleine -Thommie.
 
Advertisement - register to remove this

Valse lucht is nooit goed dus ik zou beginnen met dat maken.
Maak daarna eerst je puch lopend voordat je begint met andere onderdelen.
Ik zou alles gewoon even nalopen waarom hij niet loopt.
en wat betreft de carburateur het is beter dat hij recht staat, maar als de vlotter gewoon beweegt dan maakt het opzich niet veel uit.
Anders moet je gewoon een klein stukje uit de bovenkant van je blok wegslijpen.

succ6
 
als de kop lek is zuigt ie geen valse lucht ..

hij verliest alleen enorm compressie..

dat moet je dus iig goed hebben..

verder is het een kwestie van de juiste sproeier vinden.

maar wat voor 19mm is het?

zit er ook vacuum en olieaansluiting op ofzo?
 
mja , de gemiddelde maxi blokken mankeerd dan meestal meer aan dan alleen de pakking , en een pakking gaat ook vaak niet uit zichzelf zomaar stuk..

meestal is er een tapeind gaar (of meerdere) of zelfs het draad in het blok.

daardoor cilinderkop krom , soms zelfs de bovenkant van de cilinder!!
 
Kan ook zijn dat Dhr. Beun Haas eraan gesleuteld heeft en geen zin had om een nieuwe koppakking te kopen. Wie niet waagt..
 
mja , als de koppakking nog goed is kun je m wel 10 keer opnieuw monteren mits de rest ook goed is (bij wijze van)

zoals ik al zei gaat de pakking niet zomaar stuk , daar moet een oorzaak voor zijn.

Je moet eerst de oorzaak oplossen , voordat je domweg dingen gaat vervangen ;)
 
mja , als de koppakking nog goed is kun je m wel 10 keer opnieuw monteren mits de rest ook goed is (bij wijze van)

zoals ik al zei gaat de pakking niet zomaar stuk , daar moet een oorzaak voor zijn.

Je moet eerst de oorzaak oplossen , voordat je domweg dingen gaat vervangen ;)


is waar,, maar puch maxi onderdelen kosten bijna niks..
en koppakking kan lek gaan door bijv. dat de tap einden los trillen, dit komt vaak voor bij puch maxi, door het uitzetten van de cil. als hij warm word. en als de kop krom is kan je die desnoods nog wel recht maken.

mooi zon puch maxi:)
 
tapeinden horen echter niet los te trillen , dan zaten ze dus niet goed vast ;)

en dat is dus ook wat ik zeg , een koppakking gaat meestal niet vanzelf lek , dat heeft een oorzaak en die moet je eerst oplossen..
 
een pakking kun je na demonteren beter niet opnieuw gebruiken het zal misschien wel weer werken maar hij is zn werking wel kwijt dus als je een pakking loshaalt altijd vervangen.(wat ik doe)
 
heb je nog standaard cilinder of?
want,bij een puch maxi std blok is het zo dat de inlaat niet groter is dan 17,5.. dus dan heeft die 19mm van jou ook weinig zin..
 
Ja nee oke.
Maar neem aan dat hij wel zó kan nadenken dat dat evt niet past ;)
Btw, spruitstuk moet toch juist wat kleiner zijn? als je die ook 19 mm maakt past het niet in elkaar.
Dus pasmaken zou het meest handig zijn imo.
 
Ja nee oke.
Maar neem aan dat hij wel zó kan nadenken dat dat evt niet past ;)
Btw, spruitstuk moet toch juist wat kleiner zijn? als je die ook 19 mm maakt past het niet in elkaar.
Dus pasmaken zou het meest handig zijn imo.

nouja niet iedereen is zo slim om er zo over na te denken, sommige denken, hoe groter hoe sneller:rolleyes:,
 
maar het is vreemd dat hij niet meer start, want je kan best wel het een en ander met zo'n puchje doen wil je hem niet meer aan de praat krijgen..
maar precies, ik zou een nieuw inlaat, cilinder, cilinderkop paking halen, ookal lijken ze niet allemaal versleten.. een klein kiertje geeft al effect.
 
een pakking kun je na demonteren beter niet opnieuw gebruiken het zal misschien wel weer werken maar hij is zn werking wel kwijt dus als je een pakking loshaalt altijd vervangen.(wat ik doe)

tja , het KAN , het is mischien beter , maar het werkt prima om pakkingen opnieuw te gebruiken , maar dat moet je zelf per geval bekijken...


verder , de inlaat is niet wat je zo even meet , je moet de totale groote van de poort meten en kijken wat de totale doorlaat is.

19mm moet makkelijk willen , zo groot is de poort wel , echter of het nut heeft is een 2e..


veel belangrijker is de keuze van cilinder en uitlaat , in en uitlaat en spoelpoorttiming , dus hoogte van de poorten en openingsduur van de inlaatpoort , en deze is zuigergestuurd dus kun je aanpassen door inkorten van de zuiger.

mja , je kunt heel ver gaan , zo is cilinder/zuigerspeling ook belangrijk , en daar kijken velen ook niet naar...

dus je kunt wel heel ver gaan zoeken , maar de gemiddelde puch maxi zit gewoon in elkaar ,en verder ook weinig.

net als deze ;)
 
Back
Top