puch max opvoeren

Wesking

Well-Known Member
hallo,

ik zit eraan te denken om een puchje te kopen en deze echt bruut te maken....maar wat is het max wat mogenlijk is.... want ik zie maar 2 70cc cilinders hiervoor, maar is er niet zoiets als MHR voor een puchje??
en wat voor uitlaatje zou daar dan mooi voor zijn?
en wat moet nog meer vervangen worden? (want heb geen verstand van puch).

doel van het puchje.... gewoon soms heel ff KNALLEN....

(gaat uiteraard om een 45 model.... dus geen snortuning)!!
 
Advertisement - register to remove this

Als je maar 2 cilinders voor een puch kunt vinden zoek je toch echt verkeerd. Kijk hier maar eens: www.puchshop.de laat je niet afleiden door de .de op het einde, de shop zit gewoon in nederland.

Verder heb je bij een puch net zoveel nodig als bij een scooter. Behalve dan een nieuwe vario en koppeling enzo want dat heb je allemaal niet bij dat spul.
 
thx, had ik idd wel gezien... maar dacht is duits.... maar oke...

nou zie ik die 74cc gilardoni alleen moet het blok uit gekotterd worden.... dat word hem dus iig niet...

maar wat is er nodig dan?

cilinder
krukas(als deze meer als 10k heeft gelopen)
carb
uitlaat

en het frame moet neem ik aan verstevigd worden?
 
ik lees net ergens dat je met de bruutste setup maar op de 105 komt met een puchje....

dit is erg zacht....(in verhouding dan) want een puch is ligt) maar als ik harder wil (zeg 120) kan dat met een puch? welke setup? want 100 is leuk maar mn main scooter gaat al 100 (wel op teller dan) en ik wil echt een sprinter, dus als ik het gas open draai dat ik tot de 50 op het achterwiel trek!
 
Dat gaat je met een puch sowieso niet lukken.

Verder wil je écht geen 120 rijden met een puch want dan kom je achterwiel je voorbij gereden.

Krukas moet je altijd vervangen. Niet uitgaan van km standen want die zeggen totaal niks.

En als je ECHT hard wilt red je het niet met een puch cilinder. Dan moet je gaan kijken voor een cilinder van een crosser, bijv een KX80 of KX85 cilinder. Makkelijker is gewoon een scooter kopen die je beetje leuk eruit vind zien, zonder kenteken. En dan daar een minarelli of piaggio blok onder maken en op zijn tijd rustig aan opbouwen. Niks overhaasten natuurlijk.
 
ja, maar kijk het word geen scooter die ik dagelijks ga gebruiken dus wil ik er ook niet zoveel geld in steken.....

achterwiel je voorbij is overdreven mits je het frame verstevigd......
maar zal een puch met gewoon 70cc 21 carb enzo sneller optrekken dan de scooter die in nu heb? hoeveel sneller?

andere alternatieven? k zat namelijk ook te denken aan een 180cc, 180cc blok kan ik kopen voor 400,,, maar dan moet het nog onder een scooter
 
Er zitten een aantal tegenstrijdigheden in jouw wensenpakket.
Je wilt heel snel optrekken, maar ook een hele hoge topsnelheid.
Je wilt er niet veel geld insteken, maar jouw wens kost veel geld. €1000,- ben je zo achter.
Uit je tekst maak ik ook op dat je er weinig tijd/moeite in wilt steken, maar dat staat weer haaks op je wens.
Ga je dit wel allemaal doen, vergeet dan ook niet om een elektronische ontsteking te kopen, anders blijf je met contactpunten klooien, welke hun betrouwbaarheid gegarandeerd verliezen bij de door jouw gewenste toerentallen.
 
Er zitten een aantal tegenstrijdigheden in jouw wensenpakket.
Je wilt heel snel optrekken, maar ook een hele hoge topsnelheid.
Je wilt er niet veel geld insteken, maar jouw wens kost veel geld. €1000,- ben je zo achter.
Uit je tekst maak ik ook op dat je er weinig tijd/moeite in wilt steken, maar dat staat weer haaks op je wens.
Ga je dit wel allemaal doen, vergeet dan ook niet om een elektronische ontsteking te kopen, anders blijf je met contactpunten klooien, welke hun betrouwbaarheid gegarandeerd verliezen bij de door jouw gewenste toerentallen.


tjaa, ik weet het, maar kijk, daarom kies ik voor een puch/tomos of iets in die richting omdat dit relatief goedkope brommertjes zijn.

heb ff nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik 100 op mn neo's al hard zat vind en zo hard toch niet durf op een puch/tomos.......

maar waar haal jij vandaan dat ik er weinig tijd/moeite in wil steken? ik vind het leuk om met scooters te sleutelen.....

ok, elektrische ontsteking.... is dit altijd nodig?
 
Oke plannen zijn gewijzigd:

Heb een puch Z one op marktplaats zien staan en mag die ophalen voor 80 euro.....

Nou wil ik er een stunter van maken, dus gewoon ontzettend snel optrekken enzo, top maakt niet uit......

maar wat moet ik er dan aan veranderen?

welke cilinder? en welke kop erop? want valt me op dat veel zonder kop geleverd worden....
welke carb?
welke uitlaat?
welke vertanding?

en moet het frame verstevigd worden?
en moet er nog meer veranderd worden? omdat het een snor is?

het liefst dat ie gewoon op zn achterwiel wegtrekt, maar dat scheen makkelijk te gaan door de vertanding alleen al aan te passen?
 
Last edited:
een puch rijdt je echt niet zomaar mee op het achterwiel weg , dan moet je een scooter kopen..

een wheely maken kan altijd natuurlijk..

gewoon een Polini kitje kopen ,met een 43,5mm kop erbij , 19mm erop met polini spruitstuk , hpi ontsteking , leovinci uitlaatje (veel trekkracht) of een berekende uitlaat oid..

verder moet je mischien de carters ook nog aanpassen , dit zou bij snor weleens anders kunnen zijn namelijk. mja , als je een stel carters zoekt in dat geval heb ik er ook nog wel een setjes van liggen voor weinig..

verder zou ik er meteen nieuwe lagers , keerringen en contactpunten in zetten..
 
En wat zou dat ongeveer gaan kosten? Want ben niet van plan om 500 aan extra's te gaan bepalen, dacht zelf aan een simpele 70cc cilinder met een 17,5 carb en dan een sneluitlaatje eronder

en een andere vertanding
 
Ik wil niet veel, ik wil een brommertje wat lekker trekt en waarmee ik lekker kan raggen, en waarom zou dit met een andere 70cc niet lukken?

En tijd in het brommertje steken vind ik geen probleem, zoals eerder vermeld, ik vind het leuk om aan m'n scooter te sleutelen, dus al helemaal aan een brommertje waar de kappen niet in de weg zitten
 
heb nu het volgende:

70cc airsal
Kstar cilinderkop 70cc
DMP PHBG carburateur 17,5mm
Badsnake (PromaCC)

dit kost samen 170 euro, wat voor prestaties kan ik hieruit persen? en ben ik ensensiele dingen vergeten?
 
de enigste cilinder die echt hard op trekt op een maxi is een polini cilinder (teminste die zo past)

de rest is meestal bagger , zoals airsal , tuurlijk trekt het iets better en gaat het sneller , maar daar heb je ook alles mee gezegd..

verder is de airsal zo gemaakt dat ie met de std kop goed werkt , ga je er een 70cc kop op zetten word het hoogstens minder :X

en neem GEEN imitatiecarburateur!!!!

een Proma badsnake is voor een scooter , de CC (CIRCUIT) is btw ook niet meteen de meest snel trekkende uitlaat op puch..
 
Athena AJH zijn anders toch ook goede cilinders, Melf ;)

Puch Z one is verder hetzelfde als een normale puch maxi, ziet er alleen wat anders uit. Verder zijn alle puch blokken hetzelfde behalve de 2speeds.
 
ik dacht btw dat airsal wel een goede cilinder was voor de prijs, ik verwacht er ook geen gekke dingen van verder.... is een goedkope cilinder..... maar mn buget is 250 euro.... hebben jullie een leuke setup voor dat geld....
???
 
Back
Top