de cilinders worden vaak gemaakt voor samenwerking met std kop dus moet willen. MAARRR....
er wordt vaak gedacht dat als je een 70cc kop op een imitatiecilinder zet dat het dan beter wordt maar dat valt even vies tegen! je moet eigenlijk eerst zorgen dat de zuiger als ie bovenin staat ook echt bovenin komt , dus zuiger bovenin en cilinder even aandraaien zonder kop , dan moet ie ongeveer gelijk staan met de bovenkant van de cilinder. zit ie nog een eindje in de cilinder moet je de cilinder afdraaien (vaak moet dat ook). dan als dat goed is moet je de kop erop zetten en squiss meten (als er een squiss rand in de kop zit) dat doe je door middel van een stukje tin van minstens 1mm op de zuiger te plakken in de breedte dus horizontaal. tin moet even breed zijn als de zuiger btw. dan zet je de kop erop met pakking en ga je het vliegwiel draaien totdat ie een keer is rondgeweest , gaat even zwaar btw. dan meet je het tinnetje , moet ongeveer 0,7mm zijn geworden , dat is wel goed. is dat niet het geval zul je de kop moeten aanpasse zodat ie wel past of met voetpakkingen de hoogte veranderen. heb je dit voor elkaar is dat prima in orde..
maar vereiste is wel dat de rest ook in nieuwstaat is , anders loopt zo'n ding nooit met een maximaal vermogen. is de cilinder bijvoorbeeld al een beetje heen mis je al 25% van het vermogen ongeveer en zo kun je wel dorgaan..
als je een brommer echt serieus snel wilt maken moet je bij het begin beginnen , dus krukas goed nakijken ,lagers en keerringen moeten 100% zijn , comtactpunten etc. moet goed zijn. dat is de basis van een goed lopnd snel blokje..
gebruik je gewoon zomaar een blokje etc. dan heb je natuurlijk grote kans dat de rommel vaak stuk loopt , dus dit is de tip van mij : maak het blok perfect dan heb je al gewoon vermogenswinst!