prop uit de uitlaat puch typhoon

Chrisjee

Well-Known Member
Hallo allemaal,

ik heb sinds een paar weken een puch typhoon scooter om over een weilandje te crossen.
nu loopt de scooter niet erg hard, max 40 ongeveer over het weiland.
nu zit ik er aan te denken om de prop uit de uitlaat te halen.
kan iemand mij ongeveer uitleggen hoe dat gaat?
en moet ik dan ook een grotere sproeier? zo ja, welke maat ongeveer? en maakt het uit van welk merk ik de sproeier koop?

groetjes chris.
 
Advertisement - register to remove this

het ligt eraan wat voor uitlaat er precies op zit , als het echt de originele is is ie begrensd in het achterste gedeelte en zit er een buisje op die moet worden dichtgelast.

verder zit er een varioring in ,deze moet er uit als je de prop uit de uitlaat haalt.

en bij typhoon zit standaard ook een plaatje tussen membraan en spruitstuk.

en de sproeier moet groter.
 
het ligt eraan wat voor uitlaat er precies op zit , als het echt de originele is is ie begrensd in het achterste gedeelte en zit er een buisje op die moet worden dichtgelast.

verder zit er een varioring in ,deze moet er uit als je de prop uit de uitlaat haalt.

en bij typhoon zit standaard ook een plaatje tussen membraan en spruitstuk.

en de sproeier moet groter.

okee, en die varioring, waar zit die?
en weet je misschien ook hoeveel het ongeveer harder gaat lopen?

en welke sproeier heb ik nodig, want ik kan er geen 1 vinden van een puch typhoon. kan dat ook van een ander merk?

groetjes
 
een onbegrensde typhoon loopt zo''n 65 km/h

zo rond de 68 t/m 72 ongeveer dacht ik , je moet Dell'orto groot sproeiers hebben..

de varioring zit om de variobus , als je de kickstartkap eraf haalt zie je een koelvin , deze moet eraf met een speciale varioblokkeersleutel , welke niet zo duur zijn en handig kan zijn voor later ,en het is de beste manier om dit thuis los te krijgen.

daarachter zit de variobus met een ring erover heen geschoven , deze moet eraf , dus eigenlijk haal je alleen de koelvin eraf , dus de schijf met tandjes. en de ring dus.
 
een onbegrensde typhoon loopt zo''n 65 km/h

zo rond de 68 t/m 72 ongeveer dacht ik , je moet Dell'orto groot sproeiers hebben..

de varioring zit om de variobus , als je de kickstartkap eraf haalt zie je een koelvin , deze moet eraf met een speciale varioblokkeersleutel , welke niet zo duur zijn en handig kan zijn voor later ,en het is de beste manier om dit thuis los te krijgen.

daarachter zit de variobus met een ring erover heen geschoven , deze moet eraf , dus eigenlijk haal je alleen de koelvin eraf , dus de schijf met tandjes. en de ring dus.

http://www.easyparts.nl/showarticles/0-156-686-3059/Sproeiersets-Adin-DellOrto-Groot-(6mm).html is dat een goeie sproeier?

en ik heb een vraag,waarom moet eigenlijk de varioring erraf?

groetjes en alvast bedankt:)
 
Die weerhoudt de vario ervan om zijn werk volledig te verrichten, het is dan ook een begrenzer. Je topsnelheid zal toenemen als je die ring verwijderd. Bij het ontgrenzen van de uitlaat zal je top eveneens toenemen, maar ook je trekkracht. Bij de vario alleen top, trekkracht niet. Het beste ontgrens je beide zoals hierboven beschreven is
 
de varioring zit om de variobus , als je de kickstartkap eraf haalt zie je een koelvin , deze moet eraf met een speciale varioblokkeersleutel , welke niet zo duur zijn en handig kan zijn voor later ,en het is de beste manier om dit thuis los te krijgen.

is dat lastig?, en heb ik persee die varioblokkeersleutel nodig?
 
Nee is niet lastig en als je vaker sleuteld al helemaal niet, en ja je hebt perse die sleutel nodig. Kost misschien 1 of 2 tientjes, misschien minder, moet je even met je dealer bellen of op internet kijken ;)
 
Back
Top