This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Prop in de uitlaat?

cas06

Member
Hallo,

Ik vroeg me af of er een prop in de uitlaat van 4 takt injectie scooters zit?
Ik heb namelijk geen idee of ze dit nog steeds doen.
Ik heb een La Souris City 2021 Euro 5, injectiemodel.

Iemand die hier meer van weet?

Nee, prop in de uitlaat nooit. Varioring deden ze nog wel eens.

Tegenwoordig gewoon allemaal begrensd via de CDI, of in jou geval (injectie) begrensd op de ECU.

Klopt. Met injectie is het ook een stuk lastiger om aanpassingen te doen. Weet niet precies wat je er mee wilt, maar je kan er bijvoorbeeld niet zomaar een grotere cilinder op zetten. Dan heb je natuurlijk ook meer brandstof nodig, wat niet zo simpel is.
Soms kan je een grotere injector gebruiken, maar echt optimaal is dat eigenlijk ook niet. Om het goed te doen heb je gewoon een aangepaste ECU nodig, iets wat natuurlijk niet zo simpel is.

Dat hele injectieverhaaltje is allang geregeld. Zie mijn threads. Rij nu al een tijd met 72cc en grotere injector. Top is nu 72km/h teller. Komt binnenkort een 88cc op. Is inderdaad wat meer moeite dan een carberateur soms, maar als het eenmaal werkt, blijft het werken. Loopt ontzettend lekker dat injectie.
Ik wou dat met die prop even weten want ik heb de uitlaat nog niet aangepast of geupgrade. Deze is nog standaard.

Ik had eigenlijk al zo'n vermoeden toen ik je ondertitel las. Maar je weet het natuurlijk nooit, altijd lastig inschatten hoe veel kennis iemand heeft over het forum. Moet zeggen dat je eerdere posts me ook niet echt opgevallen zijn.

Injectie is gewoon beter, zo simpel is het. Het is alleen lastiger rommelen.

De 4 takt uitlaten zijn in principe gewoon alleen een demper. Als je een grotere cilinder hebt kan het natuurlijk misschien wel een begrenzing zijn.

Als je Matt kijkt moet het vast wel goed komen.

Ja, het is inderdaad jammer dat die injectie systemen zo gesloten zijn op de scooters. Valt eigenlijk niks zelf aan te passen aan de programmatuur van de ECU. Maar goed, we vinden altijd wel een manier om het op te voeren hahaha