promotie filmjes sbo 2010

japporaiden

Well-Known Member
hier post ik de filmpjes der zal wel wat tijd tussen alle filmpjes zitten ..

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=HAYF5dRSvQA"]YouTube - SBO Race. trailer 2010[/ame]


ik hoop op leuke reacties:)


EDIT: na veeeel te lang wachten en een vriend die erg ziek was (die samen met mij het filmpje gemaakt heeft , is hij er toch eindelijk :)

het sprint filmpje .

voor de meesten hier mss niet o interessant maar toch wel ff leuk om te posten !

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=1n-o7WSsRcI"]YouTube - sbo sprint promo[/ame]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik vind het een leuk filmpje,
Alleen schiet het van de ene baan naar de andere, en weer terug en naar een 3de en weer naar de eerste en weer terug, snappie.

Beetje lastig/vertekent kijken!
 
Ik vind je shots te lang ondanks dat ze ook nog zijn doorgespoeld.
+ Tijd voor stabilisatie. :D

Ik weet niet of je hier meer mee wil doen in de toekomst? Of is het voor nu gewoon een beetje voor de fun?

Anders raad ik je (mocht je in de toekomst een andere camera willen) de sony hxr mc50e aan. De stabilisatie is ECHT goed.
Of een glidecam hd1000 (stabilisatie systeem voor vrijwel alle camera's.)
De glidecam is wel lastig filmen als er wat wind staat.
Heb ze ook beide in gebruik en het is echt insane.

Verder, lekker bezig ;)


Btw, dat veel van baan wisselen is imo niet erg. Het is een promotiefilmpje, en geen race verslag oid.
Gewoon zorgen voor veel vette shots!
 
bedankt voor je advies ... ik probeer uiteindelijk een compilatie filmpje te maken van sprint en race voor op de sbo site .. en helaas zal ik het met deze film kwaliteit moeten doen

het is wel een hd cam maar wel bedoelt voor huis tuin en keuken filmen weetjewel ...

heb je nog tips voor het filmen voor volgend seizoen ?

hoe je leuke shots kunt maken en dat soort dingen .

wil een beetje gaan streven naar wat streetbuzz dssc maakt .

veel gr jasper en alvast bedankt !
 
bedankt voor je advies ... ik probeer uiteindelijk een compilatie filmpje te maken van sprint en race voor op de sbo site .. en helaas zal ik het met deze film kwaliteit moeten doen

het is wel een hd cam maar wel bedoelt voor huis tuin en keuken filmen weetjewel ...

heb je nog tips voor het filmen voor volgend seizoen ?

hoe je leuke shots kunt maken en dat soort dingen .

wil een beetje gaan streven naar wat streetbuzz dssc maakt .

veel gr jasper en alvast bedankt !


De kwaliteit is ook niks mis mee vind ik. Is gewoon netjes.
Enige tips die ik je mee wil geven (ik ben echt een mierenneuker op het gebied van filmen).

* Zorg dat je shots zo stabiel mogelijk zijn. Beweging is erg belangrijk in dit soort filmpjes, maar zorg zoveel mogelijk voor strakke bewegingen.

* Zorg voor wat snellere overgangen. Je kan bv een mooie lange shot best in 2 stukken knippen en deel2 iets later in het filmpje terug laten komen.

* Mbt dit filmpje... probeer 1 iemand een stukje te volgen en/of laat iedereen gewoon je kader in en uit rijden.
Ik zag nu dat je iemand volgt en tijdens het filmen draai je je om en volg je weer iemand een klein stukje, etc etc.
Dit zijn dingen die je niet moet doen. :)

*Niet teveel in en uitzoomen tijdens 1 shot.
Het mooiste is als je zoomt, zodra je je zoom knop los hebt gelaten, er even niet meer aanzitten. Komt ook meer over alsof je 100% weet waar je mee bezig bent. :p
Wat ik ook vaak doe is wat xtra shots maken waarbij ik de complete shot heel langzaam inzoom. Dan weer wat andere shots waarbij ik de complete shot heel langzaam uitzoom.


Als je rekening houd met de dingen hier boven, ben je al een aardig eind op weg.
Iedereen heeft zijn eigen manier van filmen natuurlijk, maar probeer maar eens het 1 en ander :)
Maak gewoon zoveel mogelijk shots ookal twijfel je over bepaalde shots tijdens het schieten.
Je moet gewoon even ontdekken wat je mooi en leuk vind en dat leer je alleen door te proberen.

Het voordeel van dit soort filmpjes is dat je mooie shots aan elkaar kunt plakken zonder dat het duidelijk hoeft te wie nou de nr1 is en/of op welk moment. Je kan dus een shot die je gemaakt hebt om bv 12.00, best achter een shot plakken die je om 15.00 hebt gemaakt.

Iig veel suc6 volgend seizoen!
Als ik het wat minder druk heb kom ik misschien ook nog wel even wat shots maken met een camera kraan. Die beelden mag je dan wel gebruiken :)
 
dankjulie allemaal ...

ik wil er nog wel ff bij zeggen dat xippe (maatje van mij) dit ge edit heeft en ik alleen gefilmd heb ...

maar toch allemaal bedankt voor de reacties
 
Ik zou voor een ander muziekje gaan, en veeel meer en sneller van shots wisselen.
Echte rock muziek of drum&base ofzo werkt lekker in dit soort filmpjes.
De shots die ik in het 2008 filmpje heb gebruikt duren eigenlijk zelfs al te lang.
Je hebt sommige saaie beelden interressanter proberen te maken door ze te versnellen, maar dit werkt niet echt. Als intro of tussendoor als overview kan het goed uitpakken. Maar dan ook maar voor 1 shot. Dit soort beelden moet je gewoon knippen.
Misschien leuk om er ook een slowmotion shot tussen te plakken ? van een wheely of een kneedown ofzo?
 
Back
Top