proleem met optrekken help aub

dimeke

Well-Known Member
ik he een proleempje met men mbk stunt in het begin trekt hij niet op en eens dat hij de 20 km haalt dan gaat het terug kan iemand mij hierij helpen want ik weet het echt nietmeer.

Advertisement - register to remove this

Trekt hij tot de 20 slecht en daarna gewoon goed?

Beetje wazig verhaal trouwens.

Als dat zo is (tot 20 slecht maar > 20 goed dan moet je sterkere trekveren monteren

Nee dat heb je niet goed begrepen. In jouw geval zitten er te slappe trekveertjes in, dus ja met strakkere zal die beter optrekken. Maar het is niet zo dat je met strakkere perse beter optrekt. Je scooter geeft bij een bepaald toerental de meeste power af dus je wil dat hij zolang mogelijk dat toerental draait. Als je dus de sterkste trekveertjes zou monteren zou je volgens jouw logica enorm snel optrekken maar dat is niet zo, je draait dan dikke overtoeren.

Zoek eens op het forum/internet hoe een variomatic werkt..

mengsel is het belangrijkst. haal na een stuk rijden de bougie eruit en kijk welke kleur hij is geworden.
zwart = te rijk, kleinere sproeier.
grijs-wit = te arm, grotere sproeier.
koffiebruin = goed.

je hebt zo te horen iig strakkere trekveren nodig wat de rest al zei.

ze hebben carbu al eens afgesteld maar ging nog altijd niet goed
Je scooter heeft meer dan alleen een carburateur, ook je rollen, drukveer en trekveren moeten afgesteld worden. Dit werkt als 1 geheel dus klopt er 1 niet van zal het al niet goed lopen.

maar kheb al 3.6 g van rolen dus das al heel ligt he kga mijn trekveertjes is aanspanen en is kijken naar mijn riem he

jij snapt het echt niet he... als je te lichte rollen hebt krijg je overtoeren... zoiets als de juiste afstelling kunnen wij niet zeggen dat zul je zelf moeten afstellen. we kunnen enkel een indicatie geven.

Back