Projectscooter NRG

zippie078

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een zip4t 25 uit 2007 en eem net gerestaureerde typhoon uit 98. De zip wil ik verkopen en van dit geld een projectscooter kopen.
Hier bij de dealer staat een oud type NRG LC te koop voor niet al te veel geld.

De typhoon gebruik ik alleen met lekker weer naar mijn werk. De NRG wil ik een wat snellere scooter van maken met een vermogen rond de 12-14pk.
Het budget zal excl. Scooteraanschaf rond de 800 euro liggen.

Qua setup had ik onderstaand in gedachte:
Vario polini hi speed
Koppeling polini 3g
Uitlaat C16 of iets soortgelijks
Krukas Doppler? Heb hier op het forum div topics gelezen over de spie die niet meer past?
Carb. Dellorto 21mm

Cilinder is de grote vraag, welke raden jullie mij aan, zat te kijken naar een Stage 6MKII of een Malossi MHR replica of zijn deze cilinders te hoogtoerig voor een C16?
Heeft een overrange set veel nut op de set-up?
Hebben jullie nog goede ideeën qua cilunder of de rest van de setup?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

C16 met stage6 en mhr replica kan prima, zou er zelf een 19mm carb op monteren. We blijven nederlanders en als je een beetje bespaart op de benzine En voor je krukas een Power1 ofzo, is er ruimte in het budget kun je het natUurlijk een duurdere as pakken al zou ik niet weten waarom. Bestel er wel goede lagers bij, daar moet je niet op besparen.

Succes!
 
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een zip4t 25 uit 2007 en eem net gerestaureerde typhoon uit 98. De zip wil ik verkopen en van dit geld een projectscooter kopen.
Hier bij de dealer staat een oud type NRG LC te koop voor niet al te veel geld.

De typhoon gebruik ik alleen met lekker weer naar mijn werk. De NRG wil ik een wat snellere scooter van maken met een vermogen rond de 12-14pk.
Het budget zal excl. Scooteraanschaf rond de 800 euro liggen.

Qua setup had ik onderstaand in gedachte:
Vario polini hi speed
Koppeling polini 3g
Uitlaat C16 of iets soortgelijks
Krukas Doppler? Heb hier op het forum div topics gelezen over de spie die niet meer past?
Carb. Dellorto 21mm

Cilinder is de grote vraag, welke raden jullie mij aan, zat te kijken naar een Stage 6MKII of een Malossi MHR replica of zijn deze cilinders te hoogtoerig voor een C16?
Heeft een overrange set veel nut op de set-up?
Hebben jullie nog goede ideeën qua cilunder of de rest van de setup?
Dat lijkt een beetje op mijn setup, alleen dan heb ik een net iets hoogtoerigere uitlaat met 19mm. Athena 70cc vlinderpoort is een heel mooie cil voor deze setup, ze zijn goed afgewerkt en niet duur. Ze zijn heel erg vergelijkbaar met stage 6 cil. En het loopt heel lekker op c16.
 
Het is een nrg power geworden. Nu zit ik toch nog te twijfelen tussen 2 setups

Stage 6mk 2 cilinder, niet getuned.
21mm carb
Yasuni c16

Top performence due plus (roze top)
21mm carb
Gianelli shot/nardo

Het is niet voor dagelijks gebruik, alleen om af en toe is op te rijden met lekker weer.
Vario, koppeling en krukas zoals boven beschreven.

En welke type carb kan ik het beste gebruiken?
 
Het is een nrg power geworden. Nu zit ik toch nog te twijfelen tussen 2 setups

Stage 6mk 2 cilinder, niet getuned.
21mm carb
Yasuni c16

Top performence due plus (roze top)
21mm carb
Gianelli shot/nardo

Het is niet voor dagelijks gebruik, alleen om af en toe is op te rijden met lekker weer.
Vario, koppeling en krukas zoals boven beschreven.

En welke type carb kan ik het beste gebruiken?
Ik zou zelf voor de stage6 gaan, roze top is vgm niet verkrijgbaar voor pia en anders heb je blauwe top, welke wat minder scherp getimed is. Die stage6 komt redelijk overeen met mijn setup. En ik kan je vertellen het trekt als een beest! 21mm carb is ook niet perse nodig. Ik rijd zelf met 19mm black en dat werkt super goed.
 
Ja
Ik zou zelf voor de stage6 gaan, roze top is vgm niet verkrijgbaar voor pia en anders heb je blauwe top, welke wat minder scherp getimed is. Die stage6 komt redelijk overeen met mijn setup. En ik kan je vertellen het trekt als een beest! 21mm carb is ook niet perse nodig. Ik rijd zelf met 19mm black en dat werkt super goed.

Ja de roze top is voor minarelli, maar de naam wat meer bekend als de due plus voor Piaggio.
Ik heb nog tijd zat om er over na te denken. Heb heel de herfst en winter nog haha
 
als het toch alleen maar voor de fun en beetje snel moet zijn zou ik die giet overslaan en overgaan op een alu, zon stage 6 mk2 racing, athena 70cc met vlinder, airsal 70cc alu. of iets in die richting. gecombineerd met een 19 of 21mm zal mooi lopen.

kwa krukas doppler hebo rito polini power one, de beetje veel voorkomende merken kun je niet echt misslaan.

met goeie afstelling met degelijke koppeling en vario kun je hier de 12 pk of meer wel mee halen, ik zou omdat piaggio niet al te verkeerde poulies heeft zou ik gewoon de orginele houden. wat ik voorderest nog wil aanrade, gebruik degelijke olie en zet er een temp metertje op.
 
als het toch alleen maar voor de fun en beetje snel moet zijn zou ik die giet overslaan en overgaan op een alu, zon stage 6 mk2 racing, athena 70cc met vlinder, airsal 70cc alu. of iets in die richting. gecombineerd met een 19 of 21mm zal mooi lopen.

kwa krukas doppler hebo rito polini power one, de beetje veel voorkomende merken kun je niet echt misslaan.

met goeie afstelling met degelijke koppeling en vario kun je hier de 12 pk of meer wel mee halen, ik zou omdat piaggio niet al te verkeerde poulies heeft zou ik gewoon de orginele houden. wat ik voorderest nog wil aanrade, gebruik degelijke olie en zet er een temp metertje op.
Bedank voor je reactie.
Temp. Metertje voor koelwater zit er al op en werkt ook. Ik neig ook naar een alu cilinder met bijpassende uitlaat
 

Is dit de athena met vlinderpoort, ofwel de stage 6mk2 die uit dezelfde fabriek komt?
 

Is dit de athena met vlinderpoort, ofwel de stage 6mk2 die uit dezelfde fabriek komt?
Ja dat klopt, alleen naar mijn idee zijn athena cil net wat beter afgewerkt. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
 
Oke, jij rijd ook met deze cilinder icm C16 toch?
Heb je de scooter toevallig op een testbank gehad?
Ik heb er even een c16 op gehad, jammer genoeg niet ermee op de testbank geweest. Al kan ik wel zeggen dat dit flink wil lopen! Ik heb er nu een stage6 r1200 op, dat geeft net iets meer power, maar deze kon ik heel goedkoop krijgen.
Binnenkort wil ik hem wel even op de testbank zetten, dan meld ik mijn resultaten met deze cil+stage6 uitlaat.
 

Is dit de athena met vlinderpoort, ofwel de stage 6mk2 die uit dezelfde fabriek komt?

het lijkt er idd op de de mk2 athena vlinder en de barikit 47,6 allemaal het zelfde zijn kwa timing. het verschil zal dan in de cilinder kop zitten.
 
En de MHR rep. Deze heeft 2 zuigerveren, lijkt mij dat deze dan minder snel vermogensverlies heeft.
Heeft deze ongeveer dezelfde timing als bovenstaande cilinders?
 
Back
Top