Project: Warme handvaten

MaDgLaZ

Well-Known Member
Dit is niet echt een project voor de totale scooter, maar een beetje puur voor de verwamde handvaten!

Zelf heb ik een phantom met malossi 50CC MHR + 17.5 mm Dellorto & Gianelli NRX uitlaat, nog verder wat kleine dingetjes zoals V-snaar en koppeling enz.

Wat mij nu wel een leuk project leek, is verwarmde handvaten in m'n scooter maken, dus in het frame van je stuur een gloeispiraal(??) te maken en onder de Pro-Grip (uiteraad 8)) handvaten in het frame gaatjes te boren aan de bovenkant en zijkant voor de verwarming.... is dit haalbaar als je kijkt naar frame/gashandvat?? En de stroom toevoer + warmte sensor enz??

Het leek mij wel een leuk idee, maar ik denk alleen neit dat het haalbaar is! Wat vinden jullie ervan, stel je is voor, in de winter zonder handschoenen rijden met verwarmde handvaten....mmmmmmmmmm:W
 
Advertisement - register to remove this

Voor motoren zijn die dingen gewoon te koop :).
Enne, zonder handschoenen met verwarmde handvatten ?
Mwoh, denk niet dat zo'n heel groot succes gaat worden :D.

Kun je er beter handkappen opzetten tegen de snijdende wind.
 
zo'n kant en klaar setje klinkt natuurlijk heel interessant, moek maar ff naar kijke dan, maar jah, snijdende wind, daar zeg je wat, maartja ehh gewoon lekker warm zetten, dat je nét niet je poten verbrand, wedde dat je hande warm blijve :p
 
ik kijk er al naar uit.. :|
vastgevroren en helemaal blauwe handen ondanks de meest dure en dikke handschoenen tijdens ijskoude winterdagen, gur sneeuw- en windbuien, hagel en vorst, mist en nog veel meer koude situaties..

vooral als je handen weer beginnen opwarmen :X

maar heb een keertje met verwarmde handvatten op zo'n luxe BMW motor gereden.. handschoenen zal je altijd moeten aandoen hoor
 
mijn pc-kennis komt misschien te pas:p
er bestaan peltier-elementen, die worden aan 1kant extreem warm, en aan de andere kant extreem koud.
als je de warme kant nu via koper (warmte-geleidend) in je handvaten fixt, dan worden ze wel warm denk ik!!!
en met de koude kant kun je via een waterkoelblokje (ook uit de pc-wereld) je vloeistof-koeling laten stromen (dus koelblokje tussen de slangen fixen, en aan de koude-kant van het peltier-element maken, wel met n beetje isolatie, want volgens mij bevriest je de zooi anders:S)
succes!!!
 
Originally posted by Dj Tw@n
mijn pc-kennis komt misschien te pas:p
er bestaan peltier-elementen, die worden aan 1kant extreem warm, en aan de andere kant extreem koud.
als je de warme kant nu via koper (warmte-geleidend) in je handvaten fixt, dan worden ze wel warm denk ik!!!
en met de koude kant kun je via een waterkoelblokje (ook uit de pc-wereld) je vloeistof-koeling laten stromen (dus koelblokje tussen de slangen fixen, en aan de koude-kant van het peltier-element maken, wel met n beetje isolatie, want volgens mij bevriest je de zooi anders:S)
succes!!!

doed zo'n Peltiertje overleeft het echt niet lang op scooter, die dingen zijn tamelijk gevoelig
 
Originally posted by Dj Tw@n
mijn pc-kennis komt misschien te pas:p
er bestaan peltier-elementen, die worden aan 1kant extreem warm, en aan de andere kant extreem koud.
als je de warme kant nu via koper (warmte-geleidend) in je handvaten fixt, dan worden ze wel warm denk ik!!!
en met de koude kant kun je via een waterkoelblokje (ook uit de pc-wereld) je vloeistof-koeling laten stromen (dus koelblokje tussen de slangen fixen, en aan de koude-kant van het peltier-element maken, wel met n beetje isolatie, want volgens mij bevriest je de zooi anders:S)
succes!!!
Wil je gelijk je hele accu laten leegtrekken door een peltier ofzo :rolleyes: Een simpel verwarmingsspiraaltje lijkt me wel doeltreffender. Verder is dat ook nog eens wat goedkoper.
 
Jah idd, hele accu leeg moek ook niet hebben, gloeispiraal lijkt me het beste, ga ook nog wel ff voor die setjes kijken bij de plaatselijke dealers. :D

Thnx voor de hulp allemaal, deze kan dicht!
 
Originally posted by Razma
ik kijk er al naar uit.. :|
vastgevroren en helemaal blauwe handen ondanks de meest dure en dikke handschoenen tijdens ijskoude winterdagen, gur sneeuw- en windbuien, hagel en vorst, mist en nog veel meer koude situaties..

vooral als je handen weer beginnen opwarmen :X

maar heb een keertje met verwarmde handvatten op zo'n luxe BMW motor gereden.. handschoenen zal je altijd moeten aandoen hoor
Ik krijg ook al rillingen als ik eraan denk... 's morgens op school aankomen en even je handen bij je uitlaat houden enzo :D

Maar over die handvaten. Als je dan al met zo'n super-deluxe-enorme-allesbuitenhoudende handschoenen rijdt, voel je dan nog wel dat die handvaten warm hebben???
 
Hoe wil je dat gaan doen? Dan moet je een dunne leiding heen en terug laten lopen in je stuur, dat lijkt me niet echt bevordelijk voor de doorstroming.
(of is dit niet serieus bedoeld?)
 
Zal wel niet :p

Maar naar mijn mening kan je gewoon beter dikke en goede handschoenen kopen, dan dat je een heel systeem aan gaat leggen waar je naar mijn mening niet veel aan hebt.(accu leeg of ongein zoals dat :rolleyes: .. Als je goede windvaste en watervaste handschoenen hebt (zoals ik heb) dan heb je nergens last van..
 
Back
Top