Project: Runner

Joost

Well-Known Member
Dit is het project van mij en Melandri Rulez.

We hebben een paar weken geleden een Runner gekocht voor 275 euro. Hij had kapschade en naar het schijnt een kromme voorvork. Hier hebben wij nog niet naar gekeken.

Zo zag hij eruit toen we hem kochten.

begin.jpg


Het frame is nu bijna kaal. Blok eronderuit en uit elkaar. We wachten op de krukas en lagers en misschien gaan we de carters nu ook maar laten tunen.

We hebben de kappen vandaag geschuurd. Waarbij we geholpen werden door rondhangende jongeren :)

kids.jpg


Ze worden professioneel gespoten. Kleurencombo zijn we nog niet helemaal uit. We zitten te denken aan bordeaux rood & wit.

Setup word:

* hebo ng (Joel tuned)
* r2
* 24/25 mm carb
* mhr 2000 vario
*deltaclutch
* selletra binnenroeier
* vl11 membraan
en zal vast nog wel iets vergeten zijn :)
 
Advertisement - register to remove this

Dit klinkt weer veelbelovend. Weer een toekomstig PK monster erbij.

Erg nette prijs voor een Runner, ook al heeft ie wat schade.

We blijven afwachtend kijken naar de vorderingen!!
 
ik zal ook even mn bijdrage leveren :)
samen met Elvis dus dit brik gekocht, na demontage van alle onderdelen schrokken we wel even (cilinder met een compleet gebergte aan de binnenkant, en alles was oppersmerig, maar goed voor dat geld konden we niet tobben)
Alle kappen ondertussen opgeschuurd (+enkele immitatiekappen)
deze gaan volgende week richting spuiter (kennis van mn pa, doet in zn vrije tijd special painten, voor de kenners: in Barendrecht bij "termen 2000" heeft ie zich uitgeleefd en zag r geweldig uit) het idee is om de scooter in donkerrood/wit te laten spuiten (a la hebo style)

daarnaast gaat de scooter ook nog "rapper" gemaakt worden:
Elvis had al een gedeelte verklapt, de complete set up wordt:

Hebo alu ng Js tuned
Hebo R2 uitlaat
Mhr 2000 vario
Deltaclutch
Doppler as met skf c4 lagers
Selletra binnenrotor
DO 25 mm carb met spruitstuk (helmbakfilter)
vl 11 membraan
vertanding is momenteel nog enige vorm van discussie, word wel een langere dan de orginele vertanding, welke is nog even de vraag.

natuurlijk ook nog nieuwe voorvork en achterveer.

tot zover als r nieuwe update's zijn zal ik ze wel melden.

met vriendelijk groet Melandri
 
Ziet er heel netjes uit jongens maak er wat moois van en houdt ons op de hoogte. :W

Ik zie trouwens dat mijn geld dat ik over gemaakt heb voor het spruitstuk en de kelk goed benut gaat worden :)
 
Klinkt erg netjes!

Owja...Als het nodig is kan ik zeer waarschijnlijk goedkoop een nieuwe vork voor je regelen.
Via een maat van me die bij een bromfiets-onderdelen importeur werkt.
Als je intresse hebt...PM dan ff
 
opnieuw de pics

aangezien de pics down zijn en ik niet meer kan editen hier opnieuw de foto's

de toestand waarin hij verkeerde toen we hem kochten

begin.jpg



kaploos

kaal.jpg



onze assistentes :p



kids.jpg


deel van onze kappen


kappen1.jpg



voorvork, aan vervanging toe :)


voorvork.jpg
 
Last edited:
even een kleine update weer vanuit het KEST kamp:

volgende onderdelen hebben we al in ons bezit

Hebo alu 70 cc JS Tuned
Hebo Racing 2 uitlaat
SKF C4 lagers
Fournales achterveer

van Xerionatic hebben we een Hebo Krukas gekocht (zal onderhand wel onderweg zijn) en straks ga ik even de MHR 2000 vario van Arne in ontvangst nemen.

as vrijdag gaan we beginnen met opbouwen van blok (hopen dat krukas binnen is anders wordt t nog niks)

momenteel zijn we nog op zoek naar carb, binnendraaier, en deltaklots. Waarschijnlijk gaan we eerst even met std vertanding draaien, als dat niks moeten we maar voor langere gaan kijken.

Kappen gaan over 2 wkn naar de spuiter (had dan pas tijd :( , en tevens moeten we ze zelf vernissen, maar ok)

as vrijdag wordt er sowieso na 2 wkn weer wat aan gedaan, en dan zal ik elvis opdracht geven zn digicam mee te nemen, om de nodige update's vast te leggen .

tot zover :W
 
we hebben vandaag weer niet stil gezeten :)

er zijn weer een aantal onderdelen bij gekomen, we missen nu alleen nog de deltaclutch en een membraan eigenlijk

onze trots :W de 28mm Keihin



carb.jpg


de auspuff: hr 2

auspuff.jpg


de veer: fournales

veer.jpg



we waren van plan om vandaag de as te gaan leggen maar die is helaas nog niet binnen

de kappen gaan maandag waarschijnlijk naar de spuiter

dat was het wel weer voor vandaag :)
 
jha dat gaat lekker..:p
ik ben zeer benieuwd naar de piccs van de renner in elkaar lijkt me een mooie kleuren combo:~
suc6 verder met jullie projectje
 
Originally posted by extreme power
complimenten hoor boy´s wat was er met die runner gebeurt heeft die in een modder poel gelegen ofzo veel succes :#

ik heb geen idee wat er met dat ding is gebeurd, maar ik weet wel wat mee gaat gebeuren :p
we zullen hem met wat meer liefde behandelen dan de vorige eigenaar


en ik hoop idd dat het goed komt :)
 
Originally posted by extreme power
complimenten hoor boy´s wat was er met die runner gebeurt heeft die in een modder poel gelegen ofzo veel succes :#

eh, die scooter is door zn vorige eigenaar idd zwaar mishandeld. Gast reed r ook altijd (weer en wind) mee, en gaf zelf toe het beestje compleet afgeragd te hebben. Blok/Frame was echter in prima staat, en daar ging het ons eigenlijk alleen maar om (rest wordt toch compleet vervangen)

ps Italkit binnenroeier, en cil zijn niet door joost gepost, komt door zn chronische vorm van luiheid :D . Binnenkort pics van spuitwerk :~
 
een kleine update:

de fournales veer is vervangen door een rs24, staat beter bij de nieuwe kleurencombo :)

er is ook een complete malossi overrange aangeschaft, samen met een verstevigde delta en een malossi koppelingshuis

het wachten is nu op de krukas :rolleyes:
 
Back
Top