Project Runner 180 ...

Razma

Well-Known Member
Omdat ik nix standaard kan laten gaat ook de Runner eraan...

Op SantaPod genoeg leuk spul gezien en gehoord voor pia 180 blok om zelf wat te gaan proberen...

Huisige Planning Technische stuff...
- omdat lagers en krukas d00d zijn is malossi krukasje besteld...
- cilinder wordt iets afgewerkt, maar het moet betrouwbaar blijven..
- carter wordt bewerkt...
- evo 180 uitlaat weer opschuren en lakken...

Toekomst...
- mega multivar en delta clutch, snaar etc
- PM Tuning cilinderkop... zou verbeterde prestaties moeten geven, ook op standaard cilinder... originele is een beetje brak...
- helmbak is momenteel niet echt een optie omdat ik de bak nog dagelijks zou moeten gebruiken... hopelijk komt er een andere oplossing.. suggesties welkom...

Reden dat ik geen MHR wil is de betrouwbaarheid.. hij moet pittig worden, maar ook snelwegbestendig...

Optische...
- Normale traanplaten zooi als voetplaten..
- carbon parts (jassscooters)
- Drop down stuur
- paint en decals (zelf-made)
- polyesterzooi waarschijnlijk en wat freeswerk..
- ICE wielspatbord voor kenteken (maybe)
- polijstdingen enzo..
en nog een aantal kleine dingen.. komt wel als ik er mee bezig ben... eerst ff blokje...

dit was het ff zo'n beetje... heb foto's van het blok gemaakt.. morgen van de scooter...
 
Advertisement - register to remove this

Ben benieuwd Inne :) Ach heb er vertrouwen in dat het wel nice gaat worden :D Alleen klote dat het je zo tegen zat met je krukas en lagers... Maar jah kan gebeuren he ;) Vlammen met dat beestje!

Pics wil ik zeker graag zien :)
 
ik ga zometeen even fotos nemen van het blok...
het membraan (wat klein is) wordt voor een groot deel afgesloten door de cilinder, wordt aangepast....

meteen ook ff fotos van de stukgelopen lagers en krukas..

(edit) morgen fotos van het blok online als iemand ze wil uppen voor me....
 
Last edited:
Thnx @ b0em...

Runner_blok_1.jpg

Het binnenste deel ligt dus volledig op de ondergrond... de lager is dus gewoon helemaal vervormd...

Runner_blok_2.jpg

krukas meteen ingelopen... :s

Runner_blok_3.jpg

los kopje... hopelijk wordt deze dus hopelijk ooit gewisseld door PM tuning

Runner_blok_4.jpg


Runner_blok_5.jpg


Runner_blok_6.jpg

Vario beschadigd... :(

Runner_blok_7.jpg

Runner_blok_11.jpg

't hele blokje...

Runner_blok_8.jpg

Runner_blok_10.jpg

Sjek hoever de cilinder over de inlaat shuift...
 
Last edited:
Het hemd van je cilinder zit zowat tegen de krukaswangen... Squish afstellen voor een Runner180 is dus belangrijker voor het heelhouden van je krukas, dan voor je zuiger :D
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Het hemd van je cilinder zit zowat tegen de krukaswangen... Squish afstellen voor een Runner180 is dus belangrijker voor het heelhouden van je krukas, dan voor je zuiger :D

dat is dus het hele punt dat aangepast gaat worden... ik snap niet dat ze zoiets in productie zetten eerlijk gezegd...

maar verder hoor ik steeds meer dat je zeker niet naar de 12000rpm mag gaan met zo'n blok, dan breekt het doormidden..
die Malossi krukas zal wel verbetering brengen, maar het risico bij Runner 180 blijft groot dat het carter breekt als er aanpassingen gebeuren...

Ook het afbreken van de standaard krukas-as blijkt een 'foutje' te zijn...
 
Hmmmm, ik had het al gezien, maar kan alleen maar zeggen. Snel halen dat nieuwe krukasje, kunnen we maybe ook eens kijken wat de runner 180 op de bank scoort :D
 
moet idd niet te veel toeren gaan draaien, want de balans in het blok is niet geweldig.

Een andere ontsteking een ID?
 
een mhr cilinder is niet echt een verbetering tov een std cilinder.

de mhr draait iig minder (!) toeren geloof ik dan de standaard cilinder. MHR cilinder geeft 1pk :| winst ofzo.

De standaard krukassen breken regelmatig :) maar dat schijnt vooral door kickstarten te komen.

Ben heeft wel eens een runner 180 klaargemaakt voor iemand. Ik geloof dat hij de cilinder wat omhoog had gezet en hem had afgedraaid. MHR cilinderkop erop en een 25mm. En dat liep behoorlijk harder dan normaal terwijl het toerental redelijk bleef.
 
Er valt echt ontzettend veel aan cilinder, carters, transmissie etc te verbeteren. Ook zonder enorm hoger in toeren te gaan zitten.

Kijk alleen al eens naar de cilindervoet, het hem en het carter. DOet gewoon pijn aan me ogen.
 
Back
Top