Estefano
Zip SP 98 180cc
Hallo,
Ik ben Estefano, 19 jaar, uit het altijd gezellige Helmond:w
Ik ben een paar maanden voordat ik 16 werd in het scooter wereldje terecht gekomen.
Ik werk nu ruim een jaar bij: Scooter Center Helmond.
En doe de opleiding: Bromfietstechniek @ Koning Willem 1 College.
een echte Scooter Freak dus !!
Mijn Scooter Verleden:
Peugeot Zenith in 3 Stadia`s
Heeft een hele tijd als snor scooter rondgereden maar later brom frame en athena sport enz.
En met een resultaat van 86.9 km/h & 8.6 PK
Maar over het Peugeot Zenith Project kun je alles lezen op die project page:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=363612
De volgende scooter werd een Peugeot Speedfight 2
Deze heb ik binnen enkele maanden opgebouwd en mee gereden maar geen project page van gemaakt.
Deze scooter is ook alweer verkocht.
Waarvan ik spijt heb want het is zo`n mooie scooter en ik kon ermee over straat rijden maarja weg = weg
Heb wel een filmpje met veeel foto`s, testbank enz.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=R22JDfz6JJ4"]YouTube - Project Custom Peugeot Speedfight Hebo Manston Replica[/ame]
En dan nu maar eens naar " De Zip "
Zo heb ik hem gekocht
Ja het is nog niet veel maar dat komt goed
Hou `m in de gaten !!!
* Update 30 Augustus *
Hele scooter uit elkaar gehaald.
- Frame helemaal kaal gemaakt.
- Blok helemaal kaal gemaakt
Zip 98 velgen met schijfrem gekocht.
De banden van de velgen gehaald en de wiellagers eruit.
De velgjes voordat ze weg gingen:
Frame + Velgen naar de coater gebracht
En het blok binnenkort wegbrengen om te laten glasparelstralen
* Update 31 Augustus *
Vandaag mijn frame + velgen terug gekregen van de coater
Frame ziet er weer SUPER uit !!!
Velgen zijn beetje bobbelig door het aluminium, jammer maar goed genoeg en die roesten NOOIT meer
Frame:
Ja had ook het subframe maar mee laten coaten:W
Velgen:
Had al een balhoofdsetje + wiellagersetje besteld dus deze maar gelijk erin gezet.
Dus nu is dat weer allemaal VERS
Dit was m voor vandaag, morgen weer verder beunen.
* Update 2 September *
Vandaag voorvork keeringen binnen gekregen.
Een van deze was lek dus allebei maar vervangen.
Morgen ff de voorvork netjes maken en dan monteren in het frame.
Maar voor vandaag alles weer aan de kant gezet
En nu ga ik elke avond ff beunen want moet snel af zijn
Had een kappensetje op de kop getikt van een Zip 2000.
Maar dat is me teveel moeite om passend te maken op mijn zip.
Ik haal nu toch maar de type 3 kappen met SP of FR voorkap.
Dus deze kappen gaan weer weg, iemand interesse ??
Zwarte kappen heb rechts schuif schade maar is goed te maken en schade valt mee.
Binnenkap zit in kap onder buddy een groot gat en hier en daar een gaatje.
Maar verder goed.
Mag voor klein prijsje weg.
Zoek zelf SP 98 Of FastRider voorkap !!!!
Voor vanavond was het dit.
Morgen hoop ik een betere update.
En iemand ideeen over kleuren van scooter ?????
Ltrz
* Update 7 September *
hey
heb het druk gehad dus weinig kunnen doen.
kappen gedeeltelijk verkocht en vandaag maar even een bestelling gedaan.
Alle kappen maar nieuw besteld binnen en buiten.
Heb ook mijn blok weggebracht voor te stralen.
Dus deze komt binnekort schoon terug.
Morgen ga ik denk ik even wat motorische dingen bestellen.
Kan ik gelijk het blok laten tunen nu het toch uit elkaar ligt.
Ik wacht weer tot morgen, hopen dat pakketje binnen komt.
En ga ff denken over setup enz.
Laterz
* Update 8 September *
Jaja vandaag kwam er een pakket binnen.
Opengemaakt en de kapjes (A)
Helaas staat de achterkap en achterspatbordje in backorder .... pfff
Voorkap(A)
Had ff snel alles erop gezet om een beeld te krijgen van hoe het eruit gaat zien.
Nu hopen dat de achterkap enz snel binnenkomen.
Ga morgen in ieder geval de voorvork erin zetten.
Voorkap bewerken omdat die tegen de voorvork aan komt.
Blok is gestraald en kan ik ophalen maar ik laat hem gelijk tunen.'
Ga morgen even langs twins voor cilindertje.
Vind de carbon zip van polyestershoppen.nl zo vet en die carbon nrg met evo AC heeft een bruut geluid.
Dus ik ga ook luchtgekoelde evo rijden... denk ik. Als ik die nrg zo bekijk moet zo`n evo ac goed snel zijn.
Dus morgen meer
ltrz
* Update 9 September *
Vandaag bij twins geweest en ff motorische inkopen gedaan.
De 28mm OKO had een maat van mij liggen dus die heb ik maar overgekocht.
De setup word
- Cilinder: Polini EVO 1 AC
- Krukas: Polini EVO 2 + EVO Naaldlager (Malossi Gelagerd)
- Carburateur: OKO 28mm
- Spruitstuk: Twins Racaing Division Wig + 28mm Malossi Spruitstuk
- Membraam: Malossi VL13
- Ontsteking: Twins Racing Division PVL Analoog
- Uitlaat: onbekend
- Overbrenging: onbekend
- Vertanding: onbekend
Volgende dingen heb vandaag gehaald, alles wat onbekend staat moet nog komen.
Cilinder heb ik gelijk weggebracht om de carters op de cilinder te laten tunen
Fototjes van de spullen:
De EVO:
Vers maar nog niet getuned:
Polini Evo 2 Krukas + Malossi Lagers
De Twins PVL:
Twins Wig + Malossi Spruitstuk:
Inlaat Setje:
ltrz
* Update 11 September *
Vandaag weer ff naar twins geweest.
Weer wat dingetjes gehaald
- M-Stuur
- Twins Clamp
- Snelgas
- Kill Switch
- Vertanding Malossi Primair (16/37) en Secundair (13/48)
- Bandjes
De vertanding die eruit kwam (Niet echt geschikt voor de sprint denk ik)
* Update 12 September *
SBO Nijmegen was afgelast dus er maar een beundag van gemaakt
Wel veel vooruitgang geboekt.
Van 16.00 tot 00.00 uur bezig geweest.
Van te voren eerst wezen kijken hoe mijn blokje eruit zag.
Was al flink bewerkt en netjes gestraald (A) en cilinder was ook al afgewerkt :W
Had me OKO carburateur paar dage van te voren ook ff afgegeven en die is ook wat bewerkt.
Zat ook flink vooruitgang in dus en hij hoopt hem morgen of overmorgen al klaar te hebben
Evo nu die is afgewerkt
OKO toen ik hem kocht:
OKO toen hij onder handen was genomen:
Dat zag er in ierder geval mooi uit
Ik ben maar verder gegaan met de rest:
Voorvork Kroonstuk gespoten en eindelijk voorvork olie erin gedaan.
Voorvork gemonteerd.
Moest de voorkap een klein beetje aanpassen, anders kwm die er tegen.
Bandjes op de velgen gedraaid
Voor: Vredestein en Achter: Slick
Heb de velg maar gelijk in de voorvork gehangen en de rem aangesloten.
Nieuwe remblokjes erin. en klaar.
Toen het bijna 12 uur was ben ik maar naar huis gegaan om morgen weer fris te beginnen.
Ga gelijk alles borgen, nu ik er toch bij kan.
Dit was het voor vanavond.
Zo heb ik hem maar achter gelaten:
Laturz
* Update 13 September *
hee daat ben ik weer.
Weer lekker veel gedaan vandaag, 1 tegenvallertje gehad.
Vanmorge begonnen, klasgenoot van me had nog een uitlaat liggen dus die ben ik op gaan halen.
Een Hebo Racing 4 (A)
Toen ben ik daar gelijk langs een zaak gereden en heb een malossi overrange meegenomen.
Wingbell had ik nog liggen van me speedfight, is alleen beetje bruin en blauwig
- MHR 2000
- Delta Clutch
- Overrange Poulies ( Fixed & Torque )
- Overrange Snaar
- MHR Halfpoulie
- Drukveer blauw en paars
- Trekveren blauw en zwart
- Wingbell (van me oude speedfight)
Daarna gelijk na de praxis gereden om daar boortjes en ijzerdraad te halen voor het borgen.
Rond een uur of 1 werd ik gebeld dat mijn blokje klaar lag dus die ben ik natuurlijk meteen gaan halen.
Blok opgehaald en ff langs twins gereden om nog wat te halen.
- Malossi Remblokken voor & achter
- Carterkap lager
- Flens veren
- Nieuwe Malossi MHR Wingbell
- Fles filterolie
- Stickers
- Evo uitlaat pakking
- Stage 6 Meter
Gelijk alles gemonteerd
Fototje van klein spul wat ik nog gehaald had
blokje ziet er lekker vers uit (A)
Nieuwe wingbell erop, ziet er nu tenminste vers uit
Inlaat:
Inlaat,PVL, EVO (A):
Met de Hebo Racing:
Kon niet wachten om het blokje te monteren maar moest eerst de rest afmaken.
Dus stuurtje erop met alles erbij.
Voor en achter de malossi remblokken genmonteerd, voorrem op druk gezet en toen ff begonnen met borgen:
Toen zat dat allemaal en ben ik begonnen met het blokje eronder hangen.
Dat was geen probleem maar toen....
De Hebo Racing monteren, hmmm van alles geprobeerd maar hij past gewoon niet.
De bocht komt tegen mijn subframe aan dus ff andere flens zoeken of laten verlassen.
Met mijn C21 flens past hij wel maar die flens is een stuk dunner dus dat schiet niet op :|
Links de C21 flens & Rechts de HR4 flens
Daar baal ik wel ff van
De uitlaat wou niet lukken dus heb ik hem maar laten staan voor vandaag, morgen weer en dag.
* Update 14 September *
Vandaag weer wat verder gekomen.
Ben nu paar weken bezig en gaat redelijk vlot.
Van niets tot iets
Vandaag vanalles aangesloten, geprobeerd en gemonteerd.
Begonnen met een beugeltje maken voor de stage 6 meter.
Ijzer plaatje gebogen, gelijmd en klitteband erop gemaakt:
Gemonteerd:
daarna toch proberen de uitlaat er op te krijgen.
Anthony van twins zegt dat het moet passen.
Ik heb alles geprobeerd maar hij komt gewoon tegen het subframe aan :|
Toen de yasuni flens er maar opgezet om een beeld te krijgen van hoe het eruit gaat zien.
en zo kon ik toch verder gaan
Ik vind die hebo pijpjes er echt mooi onder staan en ze hebben een mooier geluid dan die yasuni. Is mijn mening dan.
Nu ik toch ff foto`s aan het maken was heb ik maar van alles gelijk foto gemaakt nu ik toch schone handen had
Die uitlaat krijg ik wel passend dus mijn setup is nu compleet
Setup is nu dus:
Carters: Puch Zip '98 * Bewerkt *
Cilinder: Polini EVO 1 AC * Afgewerkt *
Krukas: Polini EVO 2 + EVO Naaldlager (Malossi Gelagerd)
Uitlaat: Hebo Racing 4 / Yasuni C21
Carburateur: OKO 28mm * Bewerkt *
Spruitstuk: Malossi recht 28mm + Twins Wig
Membraam: Malossi VL13
Ontsteking: Twins PVL Analoog
Vario: Polini EVO 6
Halfpoulie: Malossi MHR
Poulies: Malossi MHR Overrange (Fixed & Torque)
Koppeling: Malossi MHR Delta Clutch
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
V-Snaar: Malossi Overrange Snaar
Primaire Vertanding: Malossi 16/37 (Gelagerd)
Secundaire Vertanding: Malossi 13/48
Ik heb me vandaag dus bezig gehouden met aansluiten enz.
Snelgas aangesloten, remkabels, killswitch, teller enz.
Kabeltjes netjes weggewerkt:
Dus nu konden wel wat kappen worden gemonteerd.
beenschild en treeplank, voorkap goed vastgezet.
Alle kabeltjes enz netjes weggewerkt onder de kappen.
Rest van de kappen gaat nog niet omdat de achterkap en achterspatbord nog steeds niet binne zijn gekomen:|
mrja...
Van te voren ff filtertje in de olie gezet:
Moet toch beetje zuinig zijn op alles he
En toen rustig verder gegaan met kappen monteren enz.
Carterkap er weer op, nieuwe boutjes erin.
CDI/Bobine erop, goede massa eraan.
Carburateur zonder filter
Stuurtje + stage 6 meter
En aan het eind van de avond stond hij er weer zo bij
Heb ik alles weggewerkt en kijk ik ff goed, zie ik dat ik met mijn domme kop het kabeltje voor de toeren verkeerd om erin heb gelegt dus morgen ken alles er weer af en uit elkaar om dat ene kabeltje goed te leggen
pffff ... mrja zo blijven we bezig.
Keek ng ff wa vun zooi ik er van had gemaakt en na het opbouwe blijft er heel wa rommel achter
Zie hier het malossi hoekje:
En alle zooi op een hoop:
Oud papier van twins
maar voor vanavond was dit het weer.
Ciao
* Update 20 September *
Tijdje niets meer gedaan en vanmorge vroeg begonnen.
Benzine gehaald + olie gehaald (Castrol A747)
Ook maar gelijk goede bougie Denso W34 en sproeierkitje.
Yasuni C21 erop gezet.
Had me buddybak open gezaagd aan de onderkant, nieuw zadel gekocht.
Ook maar een nieuwe domino snelgas gehaald met lagertje binnenin, want die tomaselli ging niet echt soepel.
Ook gelijk nieuw gaskabel die extra soepel is.
En nu werkt ie perfect
Klaar gemaakt voor de eerste start.
En het was zover ik ging hem starten.
Kicken en kicken en kicken en kicken en ....
krak ... carterkap gescheurd :|
GVD zit nog geen smeer op de carterkap en hij breekt gewoon !!
Pfff
Weer andere halen en opnieuw proberen.
Maarja dat word ff zoeken
Ltrz
Zo vanmiddag heeeeeel marktplaats en scooter-freaks afgezocht voor carterkap.
In de buurt kon ik alleen een nieuwe van twins vinden :|
mrja da vond ik onzin om 90 euro uit te geven aan een carterkap zonder lager + binnenwerk.
Dus zag ik er een in tilburg.
Ik in de auto gestapt en naar tilburg gereden.
Carterkapje opgehaald
Weer naar huis en dan eindelijk kon ik hem starten (A)
Alles erop gezet en toen eerst maar wat fototjes gemaakt:
Maar dan nu het filmpjee
Hij is nog onafgesteld en alleen afgewerkt dus valt nog meer uit te halen maar dit rijd echt al goed!
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=cFY7unlRYfY"]YouTube - First Run Puch Zip Polini EVO AC *Afgewerkt* (Onafgesteld)[/ame]
En toen zijn we maar weer naar huis gegaan.
Het is nu wachten op de achterkap en achterspatbordje.
Dan kan ik hem helemaal in elkaar gaan zetten (A)
Welke kleur moeten de kappen worden ??
Laat maar weten op de reactiepagina !
Ook als je andere opmerkingen, tips of ideeen hebt.
Voor vanavond Houdoe
* Update 27 September *
Tijdje druk gehad en niets gedaan.
Was gister een meeting in deurne waar onze groep naartoe ging.
Ik ging met de auto omdat we 150 'Go Fast' blikjes moesten meenemen die we van GF hadden gekregen.
Hadden wat blikjes over omdat er misschien net 70 man op de meeting was.
Maar met wat we over hadden konden we wel wat mee
Met toeval kwamen onze vrienden tegen :WOUT:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=UnhtTbwPO5E"]YouTube - GoFast! moet je delen![/ame]
Later stonden we op industrieterrein en vroegen ze of ik mijn zipje ging halen.
Wou eerst niet omdat hij nog niets afgesteld is, sproeier nog te groot is en kapwerk er niet allemaal zop zit.
Maar omdat meerdere mensen het vroegen ben ik hem uiteindelijk toch gaan halen.
Sprintje tegen daniel met zijn zipje (Twins Tuned Evo3, HR2, Keihin, pvl enz)
Viel me niet tegen wat mijn zipje presteerde.
Was net iets slomer.
Maar mijn zipje is nog niet afgesteld/getuned en ik moet nog veel oefenen met starten
En die andere heeft zaterdag op lisse 7.4 gereden dus ben benieuwd wat ik ervan ga bakken.
Hier het filmpje:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=XdfWDAqQR0g"]YouTube - Polini EVO 1 Ac Zip VS. Polini Evo 3 LC Zip[/ame]
Ik heb hem nu maar gelijk uit elkaar gedraaid om hem ietsjes beter te maken.
- Benzine tank eruit gehaald en Olietankje erin gezet om die te gebruiken als tank.
- Beetje afstellen
- Nieuwe achterremkabel gehaald want die ouwe bleef een beetje hangen.
Heb ook een ander frame en andere voorvork.
Dit frame ga ik verlichten, voorvork verlagen en komt een achterstaafje aan.
Ik ga er in ider geval GEEN gatenkaas scooter van maken want dat vind ik echt lelijk.
Dus ik ga GEEN gaten boren in me kappen, frame of wat dan ook.
Van het frame haal ik stukken eraf die ik niet nodig heb en de rest blijft gewoon.
Voorvork word maximaal verlaagd en achterstaafje erop.
Frame had ik over omdat ik een zipje had gekocht voor mijn broertje en daar zat geen kenteken op dus ander frame gekocht en dat frame zonder kenteken kan ik dus gebruiken om te verlichten.
Straatzipje staat er nu zo bij:
Dit was het ff voor vanavond.
Volgende update zal niet lang duren.
Laturzz
* Update 30 September *
Weinig gedaan aan sprint zipje.
Ben veeeel met straatzipje bezig geweest.
Enigste wat ik heb gedaan is remkabel vervangen en met een subframe bezig geweest.
Weet nog niet zeker of het was is dit subframe.
Als het goed is moet die hebo nu wel passen
Ik zal morgen of zaterdag is kijken of het allemaal past enz.
Ik wacht ook nog steeds op die achterkap!!:|
Pfff duurt gvd lang !
Maarja straatzipje zit iig bijna in elkaar
Next update .... ?
Laterz
* Update 6 Oktober *
Het staat allemaal een beetje stil.
Ben veel bezig geweest om straat zipje af te maken.
En dat is gelukt want hij is af
Mrja ff over de andere zip
Maat vn mij oegie had gister niets te doen en heeft voor mij mijn C21 een beetje opgefrist.
Want zo was hij van te voren:
En zo toen hij er mee klaar was:
Is toch wel een verandering
Toen hij daar mee bezig was heb ik een andere benzine tank gemonteerd.
Is puur voor de sprint maar hoe snel dit ding leeg was is nei leuk meer
Ik wil toch ook wel eens stukje gaan knalle maar dat gaat niet lukken met dit tankje
Dusja ik heb vandaag maar een iets grotere tank gehaald om toch beetje vooruit te kunnen.
Maarja die nu weer inbouwe |-) pfff..
Ik heb eerst de uitlaat weer gemonteerd en daarna nog klein stukje gereden.
Hij verkleurd snel
* Update 10 Oktober *
Ben vandaag alweer vroeg begonnen.
Heb gelijk het nieuwe tankje ingebouwd.
Gaat toch net iets langer mee dan dat kleine ding
En het zit heel wat steviger
Ben toen ff gaan testen en met wegkomen had ie wat problemen.
hmmm.... trekveren?
trekveren stonden op 1 na laatste stand.
deze nog 1 standje terug gezet
en opnieuw getest.
en ja ik merk verschil (positief)
Ik maak nog wat kleine dingetjes af en dan gaat hij zo snel mogelijk op de bank.
Heb net ook maar alvast iets gemaakt voor de overloop.
Ik ga dalijk weer ff verder met borgen enz.
Zodat dat allemaal klaar is.
Heb trouwens een mail gekregen dat mijn achterkap weer op voorraad is
Dus die zal ik snel ontvangen en dan kan het naar de spuiter.
Alleen de kleur nog steeds niet over uit
Dalijk weer ff voor zover in elkaar zetten en dan nog wat rond gaan rijden(A)
Voor nu ff.. ltrz
Ohja nog wat fototjes
Straatzipje & Sprintzipje
* Update 18 Oktober *
zo daar ben ik weer.
Na een lange tijd wachten is mijn achterkap dan eindelijk geleverd. Ook achter en voor spatbord heb ik nu
Nu is alles al naar de spuiter
Maar de scooter een beetje klaar gemaakt voor de meeting zaterdag.
- Koelvin aangepast
- koelkappen erop
- Sproeier vergroot
- enz
Maar zaterdag nacht was er dus weer in meeting in helmond (GoFast stickers plakken)
Dus ik en misha reden een stukkie mee op de zipjes.
Zipje hield het goed vol en was echt vet om over de weg te rijden
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=z_EpS4oJZpo"]YouTube - The Saints video compilation[/ame]
Nja leuke avond gehad en om kwart over 4 was ik thuis. Sliep pas om 5 voor 5 |-)
Zondag weer vroeg uit bed want had een afspraak op de bank.
Gelijk begonnen met testen enz.
leuk de zip met PVL en c21 getest. Leuk resultaat van 17.4 PK
Toen de Hebo Racing erop geschroeft, gestart en BWOOOP
huh.... ??
PVL DOOD
Geen vonk, alles doorgemeten maar hij doet niets meer.
Waarschijnlijk CDI dood ofzo.
Maarja wat dan...
Hij had nog een blokje liggen met een HPI erop, sjaa dan kunnen we wel verder met testen.
want er liggen nog 2 uitlaatjes te wachten
Dus zo gezegt, zo gedaan en de HPI erop gezet.
Nou weer verder gegaan met testen
Ik heb wat filmpjes gemaakt
Met de Yasuni C21:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=vW_tHSeV7b0"]YouTube - Testbank Uitlaat Test Polini Evo 1 + Yasuni C21[/ame]
Met de Hebo Racing 4:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=gOo_SieeT9E"]YouTube - Testbank Uitlaat Test Polini Evo 1 + Hebo Racing 4[/ame]
Met de Malossi MHR Team `06 ( Waar ik de juiste flens nog niet voor heb )
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ha6XYqUE-1U"]YouTube - Testbank Uitlaat Test Polini Evo 1 + Malossi MHR Team 2006[/ame]
Alles getest en gedaan en om half 7 was ik klaar dus toch een hele zondag in testhok doorgebracht
Yasuni C21 presteerde niet slecht maar kan beter
De Hebo Racing 4 & Malossi MHR Team 2006 lagen dicht bij elkaar.
Dit word binnenkort wel getest met geblokkeerde meting & mengselmetingen enz.
Evo flens voor MHR Team uitlaat, heb je er 1 liggen ?? PM !!
Volgende week of week erna gaat de zip uit elkaar en word hij weer opnieuw opgebouwd.
Nieuwe kappen, nieuw stuurje, nieuwe uitlaat, Word zo goed als af gemaakt
En dan kan het grote ofja fijne afstelwerk beginnen.
Ohja en moet trouwens ook nog een nieuwe ontsteking halen |-)
Gewoon weer de PVL Analoog pakken of wat anders ??
Voor nu hou ik het weer even voor gezien
Later
* Update 23 Oktober *
zo, ja ik heb heeeel weinig tijd gehad om nog iets eraan te doen.
De yasuni C21 liep lekker maar kan en MOET beter dus die is eraf.
En staat te koop
Voor de hebo had ik dus die flens en moest hem nog testen op de weg.
VEEEEL power onderin maar juist alleen onderin.
Dus niet echt uitlaatje wat ik zoek.
Wel een mooi geluidje en ziet er vet uit maar het is hem toch niet.
Ik kon hem met de hebo heeel moeilijk aan de grond houden
Eigenlijk niet zeg mar
Wat ik dus ben gaan doen is EPC stuurtje bestellen.
En ja deze was zo binnen, en clamp die had ik nog liggen
Ook de voorvork moest verlaagd worden dus....
Gelijk aan de slag en veren stukje korter maken
Voor de kleur geef ik alvast een hint (Resultaat waarschijnlijk morgen)
Morgen ga ik weer ff aan de slag dus dan zie je het resultaat van de kappen
Keep on watching..
Laterz
* Update 24 Oktober *
jaja daar ben ik weer
Ik zal maar geen verhaaltje doen en gelijk met de foto`s komen.
Nou hier zijn ze:
Morgen gaan de kappen erop.
Ook de MHR pijp gaat er op.
Heb eindelijk een evo flens via Oscar
Dus morgen weer een lekker dagje beunen
CU 2morrow
* Update 25 Oktober *
Jow,
Nou ben maar weer ff bezig geweest.
Was wel wat werk
Maar de voorkap en spatbord zitten erop
Moest heeel de voorkap aanpassen omdat ik een duo-poot voorvork heb.
Maarja na lang dremelen is het gelukt!
Zie hier het resultaat met verlaagde voorvork:
Toen wou ik de malossi pijp erop gaan leggen maar dat ging ook niet 1,2,3
Dus blok eronderuit en subje aanpassen
Standaard & Aangepaste sub:
Jaja en toen paste de uitlaat
Jaja nu ik het achterspatbordje eindelijk binnen had deze er ook op gezet en getuned met stickers
Ook heb ik na veel commentaar over mijn overloop, deze ook maar aangepast:
enja in zijn geheel ziet hij er nu echt SUPER uit
Van de voorkant
Wou eerst de koplamp met glas zwart spuiten(zonde om eraf te slopen omdat die nieuw was) maar zo ziet het er toch mooier uit
Nog even samen met de oude uitlaatjes. Die beiden weg moeten!!
en zo gaan we morgen weer verder.
EPC stuurtje ligt klaar en achterstaafje moet ik nog ff bestellen
Nou hopen dat er snel wat voortgang in komt
Achterkappen moet ik ff mee wachten want ik heb er nu een "leen" ontsteking op zitten.
Omdat mijn PVL kapot is.
Dus binnekort ff wat anders kopen en dan kan hij worden afgemaakt
Voor vanavond was dit het weer.
Laat je reactie maar achter
Ltrz
* Update 4 November *
Het werd maar weer eens tijd voor een update.
Ondanks dat ik weinig tijd heb heb ik toch wat kunnen doen.
De update moest zolang wachten omdat ik al 3 pogingen heb gedaan maar steeds iets misging en de hele update verdween in het niets :x :x :x
Nou wat ik als eerste te melden heb is dat ik de Yasuni C21 niet meer tot mijn beschikking heb omdat ik deze heb verkocht.
3 uitlaten is een beetje erg veel voor 1 scooter
Tussen de Hebo & Malossi zal binnenkort ook een keuze worden gemaakt want er kan er toch maar 1 op.
Dat word binnenkort bekend welke omdat ik nog ff ga testen op de bank welke het meeste vermogen levert en nog een keer op de weg (goed) ga testen.
Wat ik agelopen weekend nog heb kunnen doen aan de zip is het EPC stuurtje proberen.
Ik had zelf een verstelbare clamp liggen.
Dit compleet erop gezet om te zien hoe het eruit gaat zien.
Hier was ik niet echt positief over want het zag er niet uit !!!!
Deze clamp wed het dus absoluut niet.
Het clampje wat er van af kwam (twins) heb ik gerpobeerd maar deze was nog steeds te hoog.
hmmm wat dan :?:
:idea: --> Straatzipje
Deze had ook een clampje, ook van twins maar wel een anders model.
Die heb ik dus ff eraf gehaald en geprobeerd.
de 3 clampjes :roll:
En ja hoor dit was hem !
Met deze zat het stuurtje perfect
Maar voordat ik alles erop kon zetten wou ik nog ff de voorvork eruit halen nu ik er toch bij kon.
Waarom ??
Nou omdat ik een duo-poot voorvork heb, heb ik de voorkap aan moesten passen met een dremel.
Dit gaf een rotzooi en veel plastic deeltjes zijn tussen de voorvork enz alles gekomen.
Om problemen in de toekomst te voorkomen heb ik alles maar schoongemaakt en nieuw vet erop gegooit
Toen dat gedaan was kon ik het stuur er dan eindelijk op zetten en de rest ook.
Toen de oude clamp op het straatzipje gezet en ja ook voor deze was het een verbetering.
Dit zag er ook stukken beter uit
Daar was ik blij mee
Maar nu had ik toch weer een probleempje.
" Het Subframe "
Deze had ik pas aangepast om de mhr uitlaat te kunnen monteren.
Deze paste naderhand ook maar het subframe was niet echt stevig en dus niet echt slim om mee te gaan rijden.
Omdat ik geen zin hem om het subframe te verstevigen/ te laten verstevigen.
Heb ik rondgezocht en gekeken.
Ik heb wat gevonden en dat lijkt me toch echt het beste idee om je subframe aan te passen.
Omdat het orgineel van een dikke laag metaal is zal dat niet makkelijk kapot gaan.
Dus een stukje uit je subframe dremelen lijkt het stevigst en het makkelijkste ook nog
Gelukkig had ik mijne oude subframe nog liggen dus ben gelijk aan de slag gegaan.
Deze er dus snel ondergezet enja hoor dit was een stuk steviger dan dat het was
Ook de uitlaat past nog steeds.
Hij raakt nog steeds de as die door me blok zit maar dat was al.
Als iemand weet hoe ik dat op kan lossen hoor ik dat graag
Toen alles weer in elkaar stond was het al laat en tijd om naar huis te gaan dus.
Nja eerst nog wat fotojes gemaakt in het donker
Toen het zipje snel binnen gezet en naar huis gegaan.
De volgende dag werd ik wakker.
Het weer was mooi, het was niet koud en de weg was rustig.
Ideaal om ff wat te rijden dus :twisted:
Dus samen met mijn broertje naar het werk gegaan en de zip tevoorschijn gehaald.
Deze gelijk warm laten draaien omdat het `s nachts in de loods wel koud is geweest
De zippa`s:
Mijn broertje vond het allemaal een beetje lang duren en mocht ondertussen wat rondjes op de andere zip rijden
Toen hij klaar was en de zip tijdje had gedraaid heb ik mijn helm maar opgezet en heb ik ff een stukje gereden en gekeken wat hij met de MHR uitlaat kon.
Natuurlijk hebben we dat vastgelegt op film
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=9yphC_cPBQA"]YouTube - Polini EVO 1 AC Zip Roadtest met Malossi MHR Team 2006[/ame]
Dat liep zeker goed !!!!
Maar ik had de hele dag de tijd dus ben maar weer naar binnen gegaan met de zip.
Ik had ook nog een hebo liggen he
Dus MHR eraf, Hebo erop, wat gekloot met de rollen en maar weer naar buiten.
En maar weer een stukje met de Hebo:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=gR9I6JKHxcg"]YouTube - Polini EVO 1 AC Zip Roadtest met Hebo Racing 4[/ame]
Ja beiden uitlaatjes lopen goed.
Dat moet dus op de bank duidelijk worden welke van de 2 beter is.
Ik heb nog ff wat foto`s gemaakt nu ik beide zipjes buiten had staan.
* Update 5 November *
Ik ben weer ff gaan shoppen.
En heb wat dingetjes meegenomen natuurlijk
- Keihin 28mm met serienummer
- Nieuwe PVL Stator
- Twin Air
- Malossi Torsion Control
- Evo uitlaatpakking
- Gaskabel
- Rollen
Kon dan eindelijk mijn PVL weer gebruiken
Heb ook maar gelijk een goede carburateur gehaald
maar eens ff gaan kijken of hij met de keihin nog wel beetje reed
(sproeier is beetje te groot)
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=JVJ7RMXHXrM"]YouTube - Polini Evo Zip * Keihin 28mm Test *[/ame]
Was het weer voor vandaag.
* Update 8 November *
Geen zin gehad om aan de zip te werken en 1 van de uitlaten moest weg.
Ik verwacht zelf dat de malossi beter is en de hebo dus weg kan dus al iemand voor gevonden.
Dit even onder zijn runner geschroeft en getest.
Afstellen moet nog gebeuren
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=J0TH5B9CtkM"]YouTube - Gilera Runner Athena Racing + Hebo Racing 4 Test[/ame]
mazzels
* Update 13 November *
Ben ondertussen alleen bezig geweest met het straat zipje.
Deze had ik op marktplaats gezet en daar zijn ze voor komen kijken.
Enja die jongen wou hem.
Heeft een DR70 & Multivar besteld en deze heb ik toen gemonteerd en afgesteld.
En vandaag heb ik hem dan weggebracht...
Dus die rijd nu ergens rond in Uden.
Zodra mijn broertje weer wat nieuw heeft gevonden hebben we weer een nieuw projectje
* Update 14 November *
Vandaag was de laatste meeting van het jaar 2010.
Het weer zat niet echt mee maarja toch de zip achter in de bus gezet.
Misschien dat het droog werd, en ja dat werd het.
We zijn toen naar de gebruikelijke plaatsen geweest om lekker te kunnen rijden en praten.
Hier maar even gereden.. ofja mijn tankje leeg gereden
Ook weer sprintje tegen daniel met evo 3. waar ik paar meeting terug ook al tegen heb gereden.
En nog steeds met hetzelfde resultaat. Hij is me net voor
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=rUnJOwNOCRQ"]YouTube - Polini Evo 3 LC Zip Vs. Polini Evo 1 AC Zip Meeting Helmond[/ame]
`S avonds had ik een afspraak met Tim van TB-Scootertuning.
Ik zou mijn zip brengen om morgen te gaan banken.
Maar Tim wou ff een run maken enja ik zei, ga je gang.
Dat gedaan en hij liep beroerd op volgas :?
Net op de meeting niets van gemerkt.
Maarja zo scoorde de zip 17,5 PK
Erg slechte run:
Ik ben maar naar huis gegaan om morgen verder te kijken met de zip.
* Update 15 November *
Vandaag weer bij TB geweest en 5 uurtjes bezig geweest met de zip.
Daar de HPI weer omgewisseld voor de PVL.
Toen geblokkeerd gaan testen en hij deed het niet goed op volgas.
Ook lag het toerental waar hij zijn vermogen had vrij laag.
Cilinder er ff afhalen en kijken.
hmm niets te zien.
De squish gemeten en die lag VEEL te laag op 0,34 :O
Deze vergroot naar 0,55
Toen de ontsteking wat later gezet en opnieuw getest.
Toen zat het vermogen geblokkeerd al over de 20 PK
19,4 op de rollen.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=uynl2-lqTJg"]YouTube - Polini Evo AC Zip Testbank 19.4 PK[/ame]
Was dus al een hele verbetering maarja als je SBO wilt gaan rijden moet het zo goed mogelijk.
Dus ik heb tegen Tim gezegt dat hij zijn gang mocht gaan.
Hij heeft de cilinder maar getuned en getest met de hebo racing en malossi uitlaat.
De hebo presteerde gewoon stuk beter dus deze is erop gekomen.
Daarna heeft hij hem volledig afgesteld en belde hij weer op.
Ik erna toe en heeft ff laten zien wat de zip in zich had.
21,9 PK topvermogen bij niet echt gunstige weersomstandigheden.
Dus 22+ bij goede weersomstandigheden.
En constant vermogen van 21,6 PK
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Ui5MLSQZiko"]YouTube - Polini Evo AC Zip Testbank 21,9 PK[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=_d-G1dvNvSE"]YouTube - Polini Evo AC Zip @ Testbank 21,9 PK[/ame]
Dit vond ik super
Alleen vind ik het jammer dat de hebo beter presteerd omdat ik liever de Team 06 pijp wou
Nieuwe grafiek van het constante vermogen.
Topvermogen van 21,9 (niet op deze grafiek)
Verschil:
Die avond gelijk ff getest
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=lojpdyij8-Q"]YouTube - Polini Evo AC Zip 21,9 PK Sprintje[/ame]
Het is nu alleen heeel erg opletten want hij word echt heel snel warm.
Dus het is geen rondje meer rijden, alleen sprintje.
Maar dat komt wel goed.
* Update 23 November *
Ben afgelopen weekend bezig geweest met de laatste dingen aan de zip.
Zodat hij op het werk de showroom in kan.
Af en toe zal ik er dan wat aan doen om hem voor volgend jaar klaar te hebben.
Ik ben zaterdag als eerste begonnen met alle kappen er weer af te halen.
Door het epc stuurtje was mijn gaskabel iets te kort :O
Naar rechts sturen ging maar naar links gaf die gas.
Dus die ff vervangen, ook gelijk nieuwe achterremkabel en hendel erop gezet.
Dus de kappen eraf, voorvork eruit en aan de slag.
Toen in de voorkap wat zwart racegaas gemaakt:
Ik dacht ik zet hem maar zo compleet mogelijk in elkaar.
Dus het achterspatbord erbij gepakt en deze maar ff gesloopt
Toen dat gebeurd was ff een nieuw filtertje erop gezet.
En daarna alles weer in elkaar gezet.
Toen zat alles in elkaar en kwam ik erachter dat er een stukje frame onder achterlamp vandaan kwam.
hmm....
dat is niet echt mooi, dusja ff netjes wegslijpen dan maar
Toen dat klaar was.
Alles erop, poetse en wat fototjes make
& ik op de zip :lol:
De reden dat ik ook niets verlicht is omdat ik waarschijnlijk toch 70B klasse ga rijden.
Want ik denk dat ik de 140KG wel moet halen.
Het zal nu wel een tijdje rustig blijven maar zodra ik weer wat heb ofzo dan horen jullie dat ook gelijk
Heb je een opmerking, tip, klacht of ander commentaar laat het horen
Voor vanavond was dit het weer.
Laterz
* Update 27 November *
Ik heb de hebo eigenlijk nooit mooi gevonden onder me zipje.
Ik had de uitlaat ook al een hele tijd te koop staan.
Nu kreeg ik een reactie en daar ben ik maar op ingegaan
De hebo is dus verkocht :roll:
* Update 28 November *
Ik heb de hebo gister verkocht en vandaag de malossi er maar weer ondergelegt.
Het weer zat redelijk mee en ben dus maar op pad gegaan met de zippert.
De afstelling van de hebo uitlaat zit er nog in dus hij reed niet echt super lekker.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=GtwHfqFEsrU"]YouTube - Testing Polini Evo AC Zip[/ame]
Daarna zijn we ff wat rond gaan rijden en kwamen langs een mooi plekje dus heb daar ff wat fototjes gemaakt :roll:
De zip reed niet echt lekker dus heb Tim van TB-Scootertuning gebelt en weer een afspraak gemaakt om af te stellen, dus ga binnenkort weer naar Best.
Ook heb ik voor te testen een Hebo Racing 2 uitlaat geregeld want dat zou een goede uitlaat moeten zijn.
Dat word dus ff testen met uitlaatjes en afstellen.
Voor vanavond was dit het weer ff.
* Update 4 December *
De hebo was weg en nu zat de malossi uitlaat eronder
Alleen vond ik deze uitlaat niet meer mooi onder me zipje.
Hij moet vers zijn :lol:
Dus dan haal je een nieuwe
Oude eraf:
En de nieuwe erop
En toen ben ik weer naar TB-Scootertuning geweest om te gaan banken/afstellen.
Eenmaal aangekomen bij TB wou tim hem gelijk even op de bank zetten met de nieuwe malossi pijp.
De hebo afstelling zat er nog in maar hij liep al aardig lekker.
21,6 PK
Toen eerst de Hebo Racing 2 erop gezet om geblokkeerd te gaan meten.
Dit was nog een hele opdracht want hij ging er heeeeel moeilijk onder.
En bleef ook nog niet zitten ook :x
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=lbY787SLoeQ"]YouTube - Polini Evo 1 AC Zip Geblokkeerde Meting Testbank met Hebo Racing 2[/ame]
Geblokkeerde meting gaf 21.4 PK
Hmm niet echt goede uitlaat dus
En zowiezo een lelijke uitlaat.
Dus die heb ik maar weer in bus gelegt en toen hebben we de malossi er maar op gezet.
En zo zijn we gelijk met de malossi gaan meten.
Eerst geblokkeerd:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=lXXsqhUDlgA"]YouTube - Polini Evo 1 AC Zip Testbank Geblokkeerde Meting 22,5 PK[/ame]
Dat was een mooi resultaat
Wel raar want die andere malossi gaf minder en dat was ook nog bij betere omstandigheden.
Maarja toen begonnen met afstellen van deze malossi uitlaat.
Want dit ging hem worden.
Malossi MHR Team 2006 word de definitieve uitlaat.
Na wat dingetjes kwamen we uiteindelijk op 22 PK op het achterwiel uit.
Zeer nette score dus
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=6M9rV5opoAY"]YouTube - Polini Evo 1 AC Zip Testbank 22 PK (Incl. Grafiek)[/ame]
Tim wou verder met afstellen en de puntjes op de i zetten maar ik had geen tijd meer dus heb de zip maar ff achtergelaten.
Was het weer voor vandaag
* Update 6 December *
Vandaag kon ik mijn zipje dan weer ophalen, dus dat ook meteen gedaan.
Eenmaal aangekomen zie ik gelijk dat mijn uitlaat FLINK is verkleur :shock:
Ziet er niet meer als nieuw uit
Het verschil tussen de oude en nieuwe malossi pijp is al bijna niet meer te zien
Ook heb ik van Heiko een Aim teller gekocht met sensor onder de bougie. Dus deze zal ik deze week ook ontvangen
En bij Jordi heb ik een achterstaaf en subframe bussen besteld. Dus die binnenkort ook gaan halen.
Ook sneeuwde het in 1 keer dus heb de zip ff buiten gezet om hem sneeuw te laten proeven
Nu zal die wel ff binnen blijven staan met dit K*T weer :x
* Update 12 December *
Vandaag was alle sneeuw zover verdwenen, niet meer zo koud. Dus weer even tijd op de zip te gaan testen.
Dus snel gegaan en de zip gepakt
Ook had ik gister de AIM teller binnengekregen. Na 5 dagen maar dat kwam door die K*T stakingen van de tnt.
Maarja snel gaan rijden nu het goed weer was.
1e run
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=KCu2LKQuADw"]YouTube - Polini Evo 1 AC Zip 1e Testrun met 22 PK[/ame]
2e run
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=L47qDxA1T1o"]YouTube - Polini Evo 1 AC Zip 2e Testrun met 22PK[/ame]
Hij liep zeker lekker.
Beetje last van wheelspin maar dat kan ook door het weer komen, sneeuw was net weg
Jordi heeft de spulletjes ook klaar dus die kan ik morgen mooi op gaan halen
Ik wacht weer ff af tot morgen.
Laturr
* Update 13 December *
Ik had smorgens afgeproken met Jordi dus heb gelijk de spulletjes opgehaald.
Eenmaal thuis aangekomen de spulletjes bekeken.
Mooooi spul
Met het alu voorvorkje van Misha.
Dat weegt dus echt helemaal nix 1400 gram
Ik ben ook gelijk aan de slag gegaan met de spullen.
De zip weer uit elkaar geschoeft. Blokje eronder uit.
En subframe aangepakt:
Met de rubbers
Wat er gewisseld moet worden
Subframe bussen erin en de rubbers eruit
Toen het achterstaafje maar erop gezet
Nu het blokje weer los lag ff wat fototjes van gemaakt
Nu ik de assen van het subframe ook los had heb ik deze ook maar doorboord om te gaan borgen.
Nu ik er toch makkelijk bij kon
Ook de olieaftapplug, rem, bijvulplug geboord.
En toen het blokje er maar weet onder gehangen
Toen ben ik maar eens gaan kijken of ik alles nu geborgt kreeg
Voorkant
Subframe
Achterkant
Nu moet alleen de achterstaaf en de remklauwbouten nog geborgt worden.
Is mij in ieder geval vertelt
Ook heb ik wat met mijn velgjes gedaan.
Volgend jaar kan ik de bus meenemen, de tent, gereedschapskoffer dus ik heb ook maar wat reclame erop geplakt van de zaak.
Verder heb ik ook mijn epc stuur eraf gehaald en mijn oude m-stuur weer tevoorschijn gehaald.
- M-stuur
- Achterstaaf
- Voorpoten
- Carterkap
Dat wil ik allemaal in een ander kleutje hebben dus ga weer ff een afspraak met de coater maken.
Voor vanavond was dit het weer ff.
* Update 16 December *
Vandaag kon ik eindelijk mijn spulletjes wegbrengen naar de coater.
Alles even gedemonteerd
Toen stond het zipje het er zo weer bij
Heb de achtervelg er trouwens onder gezet en ik vind het er nog best vet uitzien
Was het weer ff voor vandaag.
Zal niet lang duren voordat ik de spullen terug heb.
* Update 18 December *
Ik werd vanmiddag weer gebelt dat mijn spulletjes klaar waren.
Deze ben ik 's avonds dus weer gaan halen.
En het ziet er goed uit
(Stuur had ik zo afgeplakt omdat de gashendel enz anders niet meer passen en nu wel )
Carterkapje
Blokje zonder carterkap
Met de zwarte carterkap
Ook het stuurtje kon ik al monteren
Ziet er netjes uit
Ik had alleen nog geen voorvorkkeerringen dus kan helaas pas maandag verder gaan.
Nouja tot maandag dan maar weer
Lattrzz
* Update 21 December *
Ben gister even bezig geweest.
Die K*T keerringen zijn ook nog moeilijk te vinden ook
Onze leverancier heeft ze niet :S
En alle winkels in omgeving ook niet.
Maarja ik heb de zip maar weer beetje in elkaar gezet.
Met de gecoate spulletjes erop:
Achterstaaf en carterkap:
De voorpoten:
Het stuurtje:
Bijna kant en klaar
ff opnieuw geborgt
Zal hem binnenkort verder af gaan bouwen.
Voor nu was dit het weer even.
Laterzzz
Ik ben Estefano, 19 jaar, uit het altijd gezellige Helmond:w
Ik ben een paar maanden voordat ik 16 werd in het scooter wereldje terecht gekomen.
Ik werk nu ruim een jaar bij: Scooter Center Helmond.
En doe de opleiding: Bromfietstechniek @ Koning Willem 1 College.
een echte Scooter Freak dus !!
Mijn Scooter Verleden:
Peugeot Zenith in 3 Stadia`s
Heeft een hele tijd als snor scooter rondgereden maar later brom frame en athena sport enz.
En met een resultaat van 86.9 km/h & 8.6 PK
Maar over het Peugeot Zenith Project kun je alles lezen op die project page:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=363612
De volgende scooter werd een Peugeot Speedfight 2
Deze heb ik binnen enkele maanden opgebouwd en mee gereden maar geen project page van gemaakt.
Deze scooter is ook alweer verkocht.
Waarvan ik spijt heb want het is zo`n mooie scooter en ik kon ermee over straat rijden maarja weg = weg
Heb wel een filmpje met veeel foto`s, testbank enz.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=R22JDfz6JJ4"]YouTube - Project Custom Peugeot Speedfight Hebo Manston Replica[/ame]
En dan nu maar eens naar " De Zip "
Zo heb ik hem gekocht
Ja het is nog niet veel maar dat komt goed
Hou `m in de gaten !!!
* Update 30 Augustus *
Hele scooter uit elkaar gehaald.
- Frame helemaal kaal gemaakt.
- Blok helemaal kaal gemaakt
Zip 98 velgen met schijfrem gekocht.
De banden van de velgen gehaald en de wiellagers eruit.
De velgjes voordat ze weg gingen:
Frame + Velgen naar de coater gebracht
En het blok binnenkort wegbrengen om te laten glasparelstralen
* Update 31 Augustus *
Vandaag mijn frame + velgen terug gekregen van de coater
Frame ziet er weer SUPER uit !!!
Velgen zijn beetje bobbelig door het aluminium, jammer maar goed genoeg en die roesten NOOIT meer
Frame:
Ja had ook het subframe maar mee laten coaten:W
Velgen:
Had al een balhoofdsetje + wiellagersetje besteld dus deze maar gelijk erin gezet.
Dus nu is dat weer allemaal VERS
Dit was m voor vandaag, morgen weer verder beunen.
* Update 2 September *
Vandaag voorvork keeringen binnen gekregen.
Een van deze was lek dus allebei maar vervangen.
Morgen ff de voorvork netjes maken en dan monteren in het frame.
Maar voor vandaag alles weer aan de kant gezet
En nu ga ik elke avond ff beunen want moet snel af zijn
Had een kappensetje op de kop getikt van een Zip 2000.
Maar dat is me teveel moeite om passend te maken op mijn zip.
Ik haal nu toch maar de type 3 kappen met SP of FR voorkap.
Dus deze kappen gaan weer weg, iemand interesse ??
Zwarte kappen heb rechts schuif schade maar is goed te maken en schade valt mee.
Binnenkap zit in kap onder buddy een groot gat en hier en daar een gaatje.
Maar verder goed.
Mag voor klein prijsje weg.
Zoek zelf SP 98 Of FastRider voorkap !!!!
Voor vanavond was het dit.
Morgen hoop ik een betere update.
En iemand ideeen over kleuren van scooter ?????
Ltrz
* Update 7 September *
hey
heb het druk gehad dus weinig kunnen doen.
kappen gedeeltelijk verkocht en vandaag maar even een bestelling gedaan.
Alle kappen maar nieuw besteld binnen en buiten.
Heb ook mijn blok weggebracht voor te stralen.
Dus deze komt binnekort schoon terug.
Morgen ga ik denk ik even wat motorische dingen bestellen.
Kan ik gelijk het blok laten tunen nu het toch uit elkaar ligt.
Ik wacht weer tot morgen, hopen dat pakketje binnen komt.
En ga ff denken over setup enz.
Laterz
* Update 8 September *
Jaja vandaag kwam er een pakket binnen.
Opengemaakt en de kapjes (A)
Helaas staat de achterkap en achterspatbordje in backorder .... pfff
Voorkap(A)
Had ff snel alles erop gezet om een beeld te krijgen van hoe het eruit gaat zien.
Nu hopen dat de achterkap enz snel binnenkomen.
Ga morgen in ieder geval de voorvork erin zetten.
Voorkap bewerken omdat die tegen de voorvork aan komt.
Blok is gestraald en kan ik ophalen maar ik laat hem gelijk tunen.'
Ga morgen even langs twins voor cilindertje.
Vind de carbon zip van polyestershoppen.nl zo vet en die carbon nrg met evo AC heeft een bruut geluid.
Dus ik ga ook luchtgekoelde evo rijden... denk ik. Als ik die nrg zo bekijk moet zo`n evo ac goed snel zijn.
Dus morgen meer
ltrz
* Update 9 September *
Vandaag bij twins geweest en ff motorische inkopen gedaan.
De 28mm OKO had een maat van mij liggen dus die heb ik maar overgekocht.
De setup word
- Cilinder: Polini EVO 1 AC
- Krukas: Polini EVO 2 + EVO Naaldlager (Malossi Gelagerd)
- Carburateur: OKO 28mm
- Spruitstuk: Twins Racaing Division Wig + 28mm Malossi Spruitstuk
- Membraam: Malossi VL13
- Ontsteking: Twins Racing Division PVL Analoog
- Uitlaat: onbekend
- Overbrenging: onbekend
- Vertanding: onbekend
Volgende dingen heb vandaag gehaald, alles wat onbekend staat moet nog komen.
Cilinder heb ik gelijk weggebracht om de carters op de cilinder te laten tunen
Fototjes van de spullen:
De EVO:
Vers maar nog niet getuned:
Polini Evo 2 Krukas + Malossi Lagers
De Twins PVL:
Twins Wig + Malossi Spruitstuk:
Inlaat Setje:
ltrz
* Update 11 September *
Vandaag weer ff naar twins geweest.
Weer wat dingetjes gehaald
- M-Stuur
- Twins Clamp
- Snelgas
- Kill Switch
- Vertanding Malossi Primair (16/37) en Secundair (13/48)
- Bandjes
De vertanding die eruit kwam (Niet echt geschikt voor de sprint denk ik)
* Update 12 September *
SBO Nijmegen was afgelast dus er maar een beundag van gemaakt
Wel veel vooruitgang geboekt.
Van 16.00 tot 00.00 uur bezig geweest.
Van te voren eerst wezen kijken hoe mijn blokje eruit zag.
Was al flink bewerkt en netjes gestraald (A) en cilinder was ook al afgewerkt :W
Had me OKO carburateur paar dage van te voren ook ff afgegeven en die is ook wat bewerkt.
Zat ook flink vooruitgang in dus en hij hoopt hem morgen of overmorgen al klaar te hebben
Evo nu die is afgewerkt
OKO toen ik hem kocht:
OKO toen hij onder handen was genomen:
Dat zag er in ierder geval mooi uit
Ik ben maar verder gegaan met de rest:
Voorvork Kroonstuk gespoten en eindelijk voorvork olie erin gedaan.
Voorvork gemonteerd.
Moest de voorkap een klein beetje aanpassen, anders kwm die er tegen.
Bandjes op de velgen gedraaid
Voor: Vredestein en Achter: Slick
Heb de velg maar gelijk in de voorvork gehangen en de rem aangesloten.
Nieuwe remblokjes erin. en klaar.
Toen het bijna 12 uur was ben ik maar naar huis gegaan om morgen weer fris te beginnen.
Ga gelijk alles borgen, nu ik er toch bij kan.
Dit was het voor vanavond.
Zo heb ik hem maar achter gelaten:
Laturz
* Update 13 September *
hee daat ben ik weer.
Weer lekker veel gedaan vandaag, 1 tegenvallertje gehad.
Vanmorge begonnen, klasgenoot van me had nog een uitlaat liggen dus die ben ik op gaan halen.
Een Hebo Racing 4 (A)
Toen ben ik daar gelijk langs een zaak gereden en heb een malossi overrange meegenomen.
Wingbell had ik nog liggen van me speedfight, is alleen beetje bruin en blauwig
- MHR 2000
- Delta Clutch
- Overrange Poulies ( Fixed & Torque )
- Overrange Snaar
- MHR Halfpoulie
- Drukveer blauw en paars
- Trekveren blauw en zwart
- Wingbell (van me oude speedfight)
Daarna gelijk na de praxis gereden om daar boortjes en ijzerdraad te halen voor het borgen.
Rond een uur of 1 werd ik gebeld dat mijn blokje klaar lag dus die ben ik natuurlijk meteen gaan halen.
Blok opgehaald en ff langs twins gereden om nog wat te halen.
- Malossi Remblokken voor & achter
- Carterkap lager
- Flens veren
- Nieuwe Malossi MHR Wingbell
- Fles filterolie
- Stickers
- Evo uitlaat pakking
- Stage 6 Meter
Gelijk alles gemonteerd
Fototje van klein spul wat ik nog gehaald had
blokje ziet er lekker vers uit (A)
Nieuwe wingbell erop, ziet er nu tenminste vers uit
Inlaat:
Inlaat,PVL, EVO (A):
Met de Hebo Racing:
Kon niet wachten om het blokje te monteren maar moest eerst de rest afmaken.
Dus stuurtje erop met alles erbij.
Voor en achter de malossi remblokken genmonteerd, voorrem op druk gezet en toen ff begonnen met borgen:
Toen zat dat allemaal en ben ik begonnen met het blokje eronder hangen.
Dat was geen probleem maar toen....
De Hebo Racing monteren, hmmm van alles geprobeerd maar hij past gewoon niet.
De bocht komt tegen mijn subframe aan dus ff andere flens zoeken of laten verlassen.
Met mijn C21 flens past hij wel maar die flens is een stuk dunner dus dat schiet niet op :|
Links de C21 flens & Rechts de HR4 flens
Daar baal ik wel ff van
De uitlaat wou niet lukken dus heb ik hem maar laten staan voor vandaag, morgen weer en dag.
* Update 14 September *
Vandaag weer wat verder gekomen.
Ben nu paar weken bezig en gaat redelijk vlot.
Van niets tot iets
Vandaag vanalles aangesloten, geprobeerd en gemonteerd.
Begonnen met een beugeltje maken voor de stage 6 meter.
Ijzer plaatje gebogen, gelijmd en klitteband erop gemaakt:
Gemonteerd:
daarna toch proberen de uitlaat er op te krijgen.
Anthony van twins zegt dat het moet passen.
Ik heb alles geprobeerd maar hij komt gewoon tegen het subframe aan :|
Toen de yasuni flens er maar opgezet om een beeld te krijgen van hoe het eruit gaat zien.
en zo kon ik toch verder gaan
Ik vind die hebo pijpjes er echt mooi onder staan en ze hebben een mooier geluid dan die yasuni. Is mijn mening dan.
Nu ik toch ff foto`s aan het maken was heb ik maar van alles gelijk foto gemaakt nu ik toch schone handen had
Die uitlaat krijg ik wel passend dus mijn setup is nu compleet
Setup is nu dus:
Carters: Puch Zip '98 * Bewerkt *
Cilinder: Polini EVO 1 AC * Afgewerkt *
Krukas: Polini EVO 2 + EVO Naaldlager (Malossi Gelagerd)
Uitlaat: Hebo Racing 4 / Yasuni C21
Carburateur: OKO 28mm * Bewerkt *
Spruitstuk: Malossi recht 28mm + Twins Wig
Membraam: Malossi VL13
Ontsteking: Twins PVL Analoog
Vario: Polini EVO 6
Halfpoulie: Malossi MHR
Poulies: Malossi MHR Overrange (Fixed & Torque)
Koppeling: Malossi MHR Delta Clutch
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
V-Snaar: Malossi Overrange Snaar
Primaire Vertanding: Malossi 16/37 (Gelagerd)
Secundaire Vertanding: Malossi 13/48
Ik heb me vandaag dus bezig gehouden met aansluiten enz.
Snelgas aangesloten, remkabels, killswitch, teller enz.
Kabeltjes netjes weggewerkt:
Dus nu konden wel wat kappen worden gemonteerd.
beenschild en treeplank, voorkap goed vastgezet.
Alle kabeltjes enz netjes weggewerkt onder de kappen.
Rest van de kappen gaat nog niet omdat de achterkap en achterspatbord nog steeds niet binne zijn gekomen:|
mrja...
Van te voren ff filtertje in de olie gezet:
Moet toch beetje zuinig zijn op alles he
En toen rustig verder gegaan met kappen monteren enz.
Carterkap er weer op, nieuwe boutjes erin.
CDI/Bobine erop, goede massa eraan.
Carburateur zonder filter
Stuurtje + stage 6 meter
En aan het eind van de avond stond hij er weer zo bij
Heb ik alles weggewerkt en kijk ik ff goed, zie ik dat ik met mijn domme kop het kabeltje voor de toeren verkeerd om erin heb gelegt dus morgen ken alles er weer af en uit elkaar om dat ene kabeltje goed te leggen
pffff ... mrja zo blijven we bezig.
Keek ng ff wa vun zooi ik er van had gemaakt en na het opbouwe blijft er heel wa rommel achter
Zie hier het malossi hoekje:
En alle zooi op een hoop:
Oud papier van twins
maar voor vanavond was dit het weer.
Ciao
* Update 20 September *
Tijdje niets meer gedaan en vanmorge vroeg begonnen.
Benzine gehaald + olie gehaald (Castrol A747)
Ook maar gelijk goede bougie Denso W34 en sproeierkitje.
Yasuni C21 erop gezet.
Had me buddybak open gezaagd aan de onderkant, nieuw zadel gekocht.
Ook maar een nieuwe domino snelgas gehaald met lagertje binnenin, want die tomaselli ging niet echt soepel.
Ook gelijk nieuw gaskabel die extra soepel is.
En nu werkt ie perfect
Klaar gemaakt voor de eerste start.
En het was zover ik ging hem starten.
Kicken en kicken en kicken en kicken en ....
krak ... carterkap gescheurd :|
GVD zit nog geen smeer op de carterkap en hij breekt gewoon !!
Pfff
Weer andere halen en opnieuw proberen.
Maarja dat word ff zoeken
Ltrz
Zo vanmiddag heeeeeel marktplaats en scooter-freaks afgezocht voor carterkap.
In de buurt kon ik alleen een nieuwe van twins vinden :|
mrja da vond ik onzin om 90 euro uit te geven aan een carterkap zonder lager + binnenwerk.
Dus zag ik er een in tilburg.
Ik in de auto gestapt en naar tilburg gereden.
Carterkapje opgehaald
Weer naar huis en dan eindelijk kon ik hem starten (A)
Alles erop gezet en toen eerst maar wat fototjes gemaakt:
Maar dan nu het filmpjee
Hij is nog onafgesteld en alleen afgewerkt dus valt nog meer uit te halen maar dit rijd echt al goed!
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=cFY7unlRYfY"]YouTube - First Run Puch Zip Polini EVO AC *Afgewerkt* (Onafgesteld)[/ame]
En toen zijn we maar weer naar huis gegaan.
Het is nu wachten op de achterkap en achterspatbordje.
Dan kan ik hem helemaal in elkaar gaan zetten (A)
Welke kleur moeten de kappen worden ??
Laat maar weten op de reactiepagina !
Ook als je andere opmerkingen, tips of ideeen hebt.
Voor vanavond Houdoe
* Update 27 September *
Tijdje druk gehad en niets gedaan.
Was gister een meeting in deurne waar onze groep naartoe ging.
Ik ging met de auto omdat we 150 'Go Fast' blikjes moesten meenemen die we van GF hadden gekregen.
Hadden wat blikjes over omdat er misschien net 70 man op de meeting was.
Maar met wat we over hadden konden we wel wat mee
Met toeval kwamen onze vrienden tegen :WOUT:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=UnhtTbwPO5E"]YouTube - GoFast! moet je delen![/ame]
Later stonden we op industrieterrein en vroegen ze of ik mijn zipje ging halen.
Wou eerst niet omdat hij nog niets afgesteld is, sproeier nog te groot is en kapwerk er niet allemaal zop zit.
Maar omdat meerdere mensen het vroegen ben ik hem uiteindelijk toch gaan halen.
Sprintje tegen daniel met zijn zipje (Twins Tuned Evo3, HR2, Keihin, pvl enz)
Viel me niet tegen wat mijn zipje presteerde.
Was net iets slomer.
Maar mijn zipje is nog niet afgesteld/getuned en ik moet nog veel oefenen met starten
En die andere heeft zaterdag op lisse 7.4 gereden dus ben benieuwd wat ik ervan ga bakken.
Hier het filmpje:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=XdfWDAqQR0g"]YouTube - Polini EVO 1 Ac Zip VS. Polini Evo 3 LC Zip[/ame]
Ik heb hem nu maar gelijk uit elkaar gedraaid om hem ietsjes beter te maken.
- Benzine tank eruit gehaald en Olietankje erin gezet om die te gebruiken als tank.
- Beetje afstellen
- Nieuwe achterremkabel gehaald want die ouwe bleef een beetje hangen.
Heb ook een ander frame en andere voorvork.
Dit frame ga ik verlichten, voorvork verlagen en komt een achterstaafje aan.
Ik ga er in ider geval GEEN gatenkaas scooter van maken want dat vind ik echt lelijk.
Dus ik ga GEEN gaten boren in me kappen, frame of wat dan ook.
Van het frame haal ik stukken eraf die ik niet nodig heb en de rest blijft gewoon.
Voorvork word maximaal verlaagd en achterstaafje erop.
Frame had ik over omdat ik een zipje had gekocht voor mijn broertje en daar zat geen kenteken op dus ander frame gekocht en dat frame zonder kenteken kan ik dus gebruiken om te verlichten.
Straatzipje staat er nu zo bij:
Dit was het ff voor vanavond.
Volgende update zal niet lang duren.
Laturzz
* Update 30 September *
Weinig gedaan aan sprint zipje.
Ben veeeel met straatzipje bezig geweest.
Enigste wat ik heb gedaan is remkabel vervangen en met een subframe bezig geweest.
Weet nog niet zeker of het was is dit subframe.
Als het goed is moet die hebo nu wel passen
Ik zal morgen of zaterdag is kijken of het allemaal past enz.
Ik wacht ook nog steeds op die achterkap!!:|
Pfff duurt gvd lang !
Maarja straatzipje zit iig bijna in elkaar
Next update .... ?
Laterz
* Update 6 Oktober *
Het staat allemaal een beetje stil.
Ben veel bezig geweest om straat zipje af te maken.
En dat is gelukt want hij is af
Mrja ff over de andere zip
Maat vn mij oegie had gister niets te doen en heeft voor mij mijn C21 een beetje opgefrist.
Want zo was hij van te voren:
En zo toen hij er mee klaar was:
Is toch wel een verandering
Toen hij daar mee bezig was heb ik een andere benzine tank gemonteerd.
Is puur voor de sprint maar hoe snel dit ding leeg was is nei leuk meer
Ik wil toch ook wel eens stukje gaan knalle maar dat gaat niet lukken met dit tankje
Dusja ik heb vandaag maar een iets grotere tank gehaald om toch beetje vooruit te kunnen.
Maarja die nu weer inbouwe |-) pfff..
Ik heb eerst de uitlaat weer gemonteerd en daarna nog klein stukje gereden.
Hij verkleurd snel
* Update 10 Oktober *
Ben vandaag alweer vroeg begonnen.
Heb gelijk het nieuwe tankje ingebouwd.
Gaat toch net iets langer mee dan dat kleine ding
En het zit heel wat steviger
Ben toen ff gaan testen en met wegkomen had ie wat problemen.
hmmm.... trekveren?
trekveren stonden op 1 na laatste stand.
deze nog 1 standje terug gezet
en opnieuw getest.
en ja ik merk verschil (positief)
Ik maak nog wat kleine dingetjes af en dan gaat hij zo snel mogelijk op de bank.
Heb net ook maar alvast iets gemaakt voor de overloop.
Ik ga dalijk weer ff verder met borgen enz.
Zodat dat allemaal klaar is.
Heb trouwens een mail gekregen dat mijn achterkap weer op voorraad is
Dus die zal ik snel ontvangen en dan kan het naar de spuiter.
Alleen de kleur nog steeds niet over uit
Dalijk weer ff voor zover in elkaar zetten en dan nog wat rond gaan rijden(A)
Voor nu ff.. ltrz
Ohja nog wat fototjes
Straatzipje & Sprintzipje
* Update 18 Oktober *
zo daar ben ik weer.
Na een lange tijd wachten is mijn achterkap dan eindelijk geleverd. Ook achter en voor spatbord heb ik nu
Nu is alles al naar de spuiter
Maar de scooter een beetje klaar gemaakt voor de meeting zaterdag.
- Koelvin aangepast
- koelkappen erop
- Sproeier vergroot
- enz
Maar zaterdag nacht was er dus weer in meeting in helmond (GoFast stickers plakken)
Dus ik en misha reden een stukkie mee op de zipjes.
Zipje hield het goed vol en was echt vet om over de weg te rijden
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=z_EpS4oJZpo"]YouTube - The Saints video compilation[/ame]
Nja leuke avond gehad en om kwart over 4 was ik thuis. Sliep pas om 5 voor 5 |-)
Zondag weer vroeg uit bed want had een afspraak op de bank.
Gelijk begonnen met testen enz.
leuk de zip met PVL en c21 getest. Leuk resultaat van 17.4 PK
Toen de Hebo Racing erop geschroeft, gestart en BWOOOP
huh.... ??
PVL DOOD
Geen vonk, alles doorgemeten maar hij doet niets meer.
Waarschijnlijk CDI dood ofzo.
Maarja wat dan...
Hij had nog een blokje liggen met een HPI erop, sjaa dan kunnen we wel verder met testen.
want er liggen nog 2 uitlaatjes te wachten
Dus zo gezegt, zo gedaan en de HPI erop gezet.
Nou weer verder gegaan met testen
Ik heb wat filmpjes gemaakt
Met de Yasuni C21:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=vW_tHSeV7b0"]YouTube - Testbank Uitlaat Test Polini Evo 1 + Yasuni C21[/ame]
Met de Hebo Racing 4:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=gOo_SieeT9E"]YouTube - Testbank Uitlaat Test Polini Evo 1 + Hebo Racing 4[/ame]
Met de Malossi MHR Team `06 ( Waar ik de juiste flens nog niet voor heb )
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ha6XYqUE-1U"]YouTube - Testbank Uitlaat Test Polini Evo 1 + Malossi MHR Team 2006[/ame]
Alles getest en gedaan en om half 7 was ik klaar dus toch een hele zondag in testhok doorgebracht
Yasuni C21 presteerde niet slecht maar kan beter
De Hebo Racing 4 & Malossi MHR Team 2006 lagen dicht bij elkaar.
Dit word binnenkort wel getest met geblokkeerde meting & mengselmetingen enz.
Evo flens voor MHR Team uitlaat, heb je er 1 liggen ?? PM !!
Volgende week of week erna gaat de zip uit elkaar en word hij weer opnieuw opgebouwd.
Nieuwe kappen, nieuw stuurje, nieuwe uitlaat, Word zo goed als af gemaakt
En dan kan het grote ofja fijne afstelwerk beginnen.
Ohja en moet trouwens ook nog een nieuwe ontsteking halen |-)
Gewoon weer de PVL Analoog pakken of wat anders ??
Voor nu hou ik het weer even voor gezien
Later
* Update 23 Oktober *
zo, ja ik heb heeeel weinig tijd gehad om nog iets eraan te doen.
De yasuni C21 liep lekker maar kan en MOET beter dus die is eraf.
En staat te koop
Voor de hebo had ik dus die flens en moest hem nog testen op de weg.
VEEEEL power onderin maar juist alleen onderin.
Dus niet echt uitlaatje wat ik zoek.
Wel een mooi geluidje en ziet er vet uit maar het is hem toch niet.
Ik kon hem met de hebo heeel moeilijk aan de grond houden
Eigenlijk niet zeg mar
Wat ik dus ben gaan doen is EPC stuurtje bestellen.
En ja deze was zo binnen, en clamp die had ik nog liggen
Ook de voorvork moest verlaagd worden dus....
Gelijk aan de slag en veren stukje korter maken
Voor de kleur geef ik alvast een hint (Resultaat waarschijnlijk morgen)
Morgen ga ik weer ff aan de slag dus dan zie je het resultaat van de kappen
Keep on watching..
Laterz
* Update 24 Oktober *
jaja daar ben ik weer
Ik zal maar geen verhaaltje doen en gelijk met de foto`s komen.
Nou hier zijn ze:
Morgen gaan de kappen erop.
Ook de MHR pijp gaat er op.
Heb eindelijk een evo flens via Oscar
Dus morgen weer een lekker dagje beunen
CU 2morrow
* Update 25 Oktober *
Jow,
Nou ben maar weer ff bezig geweest.
Was wel wat werk
Maar de voorkap en spatbord zitten erop
Moest heeel de voorkap aanpassen omdat ik een duo-poot voorvork heb.
Maarja na lang dremelen is het gelukt!
Zie hier het resultaat met verlaagde voorvork:
Toen wou ik de malossi pijp erop gaan leggen maar dat ging ook niet 1,2,3
Dus blok eronderuit en subje aanpassen
Standaard & Aangepaste sub:
Jaja en toen paste de uitlaat
Jaja nu ik het achterspatbordje eindelijk binnen had deze er ook op gezet en getuned met stickers
Ook heb ik na veel commentaar over mijn overloop, deze ook maar aangepast:
enja in zijn geheel ziet hij er nu echt SUPER uit
Van de voorkant
Wou eerst de koplamp met glas zwart spuiten(zonde om eraf te slopen omdat die nieuw was) maar zo ziet het er toch mooier uit
Nog even samen met de oude uitlaatjes. Die beiden weg moeten!!
en zo gaan we morgen weer verder.
EPC stuurtje ligt klaar en achterstaafje moet ik nog ff bestellen
Nou hopen dat er snel wat voortgang in komt
Achterkappen moet ik ff mee wachten want ik heb er nu een "leen" ontsteking op zitten.
Omdat mijn PVL kapot is.
Dus binnekort ff wat anders kopen en dan kan hij worden afgemaakt
Voor vanavond was dit het weer.
Laat je reactie maar achter
Ltrz
* Update 4 November *
Het werd maar weer eens tijd voor een update.
Ondanks dat ik weinig tijd heb heb ik toch wat kunnen doen.
De update moest zolang wachten omdat ik al 3 pogingen heb gedaan maar steeds iets misging en de hele update verdween in het niets :x :x :x
Nou wat ik als eerste te melden heb is dat ik de Yasuni C21 niet meer tot mijn beschikking heb omdat ik deze heb verkocht.
3 uitlaten is een beetje erg veel voor 1 scooter
Tussen de Hebo & Malossi zal binnenkort ook een keuze worden gemaakt want er kan er toch maar 1 op.
Dat word binnenkort bekend welke omdat ik nog ff ga testen op de bank welke het meeste vermogen levert en nog een keer op de weg (goed) ga testen.
Wat ik agelopen weekend nog heb kunnen doen aan de zip is het EPC stuurtje proberen.
Ik had zelf een verstelbare clamp liggen.
Dit compleet erop gezet om te zien hoe het eruit gaat zien.
Hier was ik niet echt positief over want het zag er niet uit !!!!
Deze clamp wed het dus absoluut niet.
Het clampje wat er van af kwam (twins) heb ik gerpobeerd maar deze was nog steeds te hoog.
hmmm wat dan :?:
:idea: --> Straatzipje
Deze had ook een clampje, ook van twins maar wel een anders model.
Die heb ik dus ff eraf gehaald en geprobeerd.
de 3 clampjes :roll:
En ja hoor dit was hem !
Met deze zat het stuurtje perfect
Maar voordat ik alles erop kon zetten wou ik nog ff de voorvork eruit halen nu ik er toch bij kon.
Waarom ??
Nou omdat ik een duo-poot voorvork heb, heb ik de voorkap aan moesten passen met een dremel.
Dit gaf een rotzooi en veel plastic deeltjes zijn tussen de voorvork enz alles gekomen.
Om problemen in de toekomst te voorkomen heb ik alles maar schoongemaakt en nieuw vet erop gegooit
Toen dat gedaan was kon ik het stuur er dan eindelijk op zetten en de rest ook.
Toen de oude clamp op het straatzipje gezet en ja ook voor deze was het een verbetering.
Dit zag er ook stukken beter uit
Daar was ik blij mee
Maar nu had ik toch weer een probleempje.
" Het Subframe "
Deze had ik pas aangepast om de mhr uitlaat te kunnen monteren.
Deze paste naderhand ook maar het subframe was niet echt stevig en dus niet echt slim om mee te gaan rijden.
Omdat ik geen zin hem om het subframe te verstevigen/ te laten verstevigen.
Heb ik rondgezocht en gekeken.
Ik heb wat gevonden en dat lijkt me toch echt het beste idee om je subframe aan te passen.
Omdat het orgineel van een dikke laag metaal is zal dat niet makkelijk kapot gaan.
Dus een stukje uit je subframe dremelen lijkt het stevigst en het makkelijkste ook nog
Gelukkig had ik mijne oude subframe nog liggen dus ben gelijk aan de slag gegaan.
Deze er dus snel ondergezet enja hoor dit was een stuk steviger dan dat het was
Ook de uitlaat past nog steeds.
Hij raakt nog steeds de as die door me blok zit maar dat was al.
Als iemand weet hoe ik dat op kan lossen hoor ik dat graag
Toen alles weer in elkaar stond was het al laat en tijd om naar huis te gaan dus.
Nja eerst nog wat fotojes gemaakt in het donker
Toen het zipje snel binnen gezet en naar huis gegaan.
De volgende dag werd ik wakker.
Het weer was mooi, het was niet koud en de weg was rustig.
Ideaal om ff wat te rijden dus :twisted:
Dus samen met mijn broertje naar het werk gegaan en de zip tevoorschijn gehaald.
Deze gelijk warm laten draaien omdat het `s nachts in de loods wel koud is geweest
De zippa`s:
Mijn broertje vond het allemaal een beetje lang duren en mocht ondertussen wat rondjes op de andere zip rijden
Toen hij klaar was en de zip tijdje had gedraaid heb ik mijn helm maar opgezet en heb ik ff een stukje gereden en gekeken wat hij met de MHR uitlaat kon.
Natuurlijk hebben we dat vastgelegt op film
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=9yphC_cPBQA"]YouTube - Polini EVO 1 AC Zip Roadtest met Malossi MHR Team 2006[/ame]
Dat liep zeker goed !!!!
Maar ik had de hele dag de tijd dus ben maar weer naar binnen gegaan met de zip.
Ik had ook nog een hebo liggen he
Dus MHR eraf, Hebo erop, wat gekloot met de rollen en maar weer naar buiten.
En maar weer een stukje met de Hebo:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=gR9I6JKHxcg"]YouTube - Polini EVO 1 AC Zip Roadtest met Hebo Racing 4[/ame]
Ja beiden uitlaatjes lopen goed.
Dat moet dus op de bank duidelijk worden welke van de 2 beter is.
Ik heb nog ff wat foto`s gemaakt nu ik beide zipjes buiten had staan.
* Update 5 November *
Ik ben weer ff gaan shoppen.
En heb wat dingetjes meegenomen natuurlijk
- Keihin 28mm met serienummer
- Nieuwe PVL Stator
- Twin Air
- Malossi Torsion Control
- Evo uitlaatpakking
- Gaskabel
- Rollen
Kon dan eindelijk mijn PVL weer gebruiken
Heb ook maar gelijk een goede carburateur gehaald
maar eens ff gaan kijken of hij met de keihin nog wel beetje reed
(sproeier is beetje te groot)
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=JVJ7RMXHXrM"]YouTube - Polini Evo Zip * Keihin 28mm Test *[/ame]
Was het weer voor vandaag.
* Update 8 November *
Geen zin gehad om aan de zip te werken en 1 van de uitlaten moest weg.
Ik verwacht zelf dat de malossi beter is en de hebo dus weg kan dus al iemand voor gevonden.
Dit even onder zijn runner geschroeft en getest.
Afstellen moet nog gebeuren
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=J0TH5B9CtkM"]YouTube - Gilera Runner Athena Racing + Hebo Racing 4 Test[/ame]
mazzels
* Update 13 November *
Ben ondertussen alleen bezig geweest met het straat zipje.
Deze had ik op marktplaats gezet en daar zijn ze voor komen kijken.
Enja die jongen wou hem.
Heeft een DR70 & Multivar besteld en deze heb ik toen gemonteerd en afgesteld.
En vandaag heb ik hem dan weggebracht...
Dus die rijd nu ergens rond in Uden.
Zodra mijn broertje weer wat nieuw heeft gevonden hebben we weer een nieuw projectje
* Update 14 November *
Vandaag was de laatste meeting van het jaar 2010.
Het weer zat niet echt mee maarja toch de zip achter in de bus gezet.
Misschien dat het droog werd, en ja dat werd het.
We zijn toen naar de gebruikelijke plaatsen geweest om lekker te kunnen rijden en praten.
Hier maar even gereden.. ofja mijn tankje leeg gereden
Ook weer sprintje tegen daniel met evo 3. waar ik paar meeting terug ook al tegen heb gereden.
En nog steeds met hetzelfde resultaat. Hij is me net voor
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=rUnJOwNOCRQ"]YouTube - Polini Evo 3 LC Zip Vs. Polini Evo 1 AC Zip Meeting Helmond[/ame]
`S avonds had ik een afspraak met Tim van TB-Scootertuning.
Ik zou mijn zip brengen om morgen te gaan banken.
Maar Tim wou ff een run maken enja ik zei, ga je gang.
Dat gedaan en hij liep beroerd op volgas :?
Net op de meeting niets van gemerkt.
Maarja zo scoorde de zip 17,5 PK
Erg slechte run:
Ik ben maar naar huis gegaan om morgen verder te kijken met de zip.
* Update 15 November *
Vandaag weer bij TB geweest en 5 uurtjes bezig geweest met de zip.
Daar de HPI weer omgewisseld voor de PVL.
Toen geblokkeerd gaan testen en hij deed het niet goed op volgas.
Ook lag het toerental waar hij zijn vermogen had vrij laag.
Cilinder er ff afhalen en kijken.
hmm niets te zien.
De squish gemeten en die lag VEEL te laag op 0,34 :O
Deze vergroot naar 0,55
Toen de ontsteking wat later gezet en opnieuw getest.
Toen zat het vermogen geblokkeerd al over de 20 PK
19,4 op de rollen.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=uynl2-lqTJg"]YouTube - Polini Evo AC Zip Testbank 19.4 PK[/ame]
Was dus al een hele verbetering maarja als je SBO wilt gaan rijden moet het zo goed mogelijk.
Dus ik heb tegen Tim gezegt dat hij zijn gang mocht gaan.
Hij heeft de cilinder maar getuned en getest met de hebo racing en malossi uitlaat.
De hebo presteerde gewoon stuk beter dus deze is erop gekomen.
Daarna heeft hij hem volledig afgesteld en belde hij weer op.
Ik erna toe en heeft ff laten zien wat de zip in zich had.
21,9 PK topvermogen bij niet echt gunstige weersomstandigheden.
Dus 22+ bij goede weersomstandigheden.
En constant vermogen van 21,6 PK
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Ui5MLSQZiko"]YouTube - Polini Evo AC Zip Testbank 21,9 PK[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=_d-G1dvNvSE"]YouTube - Polini Evo AC Zip @ Testbank 21,9 PK[/ame]
Dit vond ik super
Alleen vind ik het jammer dat de hebo beter presteerd omdat ik liever de Team 06 pijp wou
Nieuwe grafiek van het constante vermogen.
Topvermogen van 21,9 (niet op deze grafiek)
Verschil:
Die avond gelijk ff getest
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=lojpdyij8-Q"]YouTube - Polini Evo AC Zip 21,9 PK Sprintje[/ame]
Het is nu alleen heeel erg opletten want hij word echt heel snel warm.
Dus het is geen rondje meer rijden, alleen sprintje.
Maar dat komt wel goed.
* Update 23 November *
Ben afgelopen weekend bezig geweest met de laatste dingen aan de zip.
Zodat hij op het werk de showroom in kan.
Af en toe zal ik er dan wat aan doen om hem voor volgend jaar klaar te hebben.
Ik ben zaterdag als eerste begonnen met alle kappen er weer af te halen.
Door het epc stuurtje was mijn gaskabel iets te kort :O
Naar rechts sturen ging maar naar links gaf die gas.
Dus die ff vervangen, ook gelijk nieuwe achterremkabel en hendel erop gezet.
Dus de kappen eraf, voorvork eruit en aan de slag.
Toen in de voorkap wat zwart racegaas gemaakt:
Ik dacht ik zet hem maar zo compleet mogelijk in elkaar.
Dus het achterspatbord erbij gepakt en deze maar ff gesloopt
Toen dat gebeurd was ff een nieuw filtertje erop gezet.
En daarna alles weer in elkaar gezet.
Toen zat alles in elkaar en kwam ik erachter dat er een stukje frame onder achterlamp vandaan kwam.
hmm....
dat is niet echt mooi, dusja ff netjes wegslijpen dan maar
Toen dat klaar was.
Alles erop, poetse en wat fototjes make
& ik op de zip :lol:
De reden dat ik ook niets verlicht is omdat ik waarschijnlijk toch 70B klasse ga rijden.
Want ik denk dat ik de 140KG wel moet halen.
Het zal nu wel een tijdje rustig blijven maar zodra ik weer wat heb ofzo dan horen jullie dat ook gelijk
Heb je een opmerking, tip, klacht of ander commentaar laat het horen
Voor vanavond was dit het weer.
Laterz
* Update 27 November *
Ik heb de hebo eigenlijk nooit mooi gevonden onder me zipje.
Ik had de uitlaat ook al een hele tijd te koop staan.
Nu kreeg ik een reactie en daar ben ik maar op ingegaan
De hebo is dus verkocht :roll:
* Update 28 November *
Ik heb de hebo gister verkocht en vandaag de malossi er maar weer ondergelegt.
Het weer zat redelijk mee en ben dus maar op pad gegaan met de zippert.
De afstelling van de hebo uitlaat zit er nog in dus hij reed niet echt super lekker.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=GtwHfqFEsrU"]YouTube - Testing Polini Evo AC Zip[/ame]
Daarna zijn we ff wat rond gaan rijden en kwamen langs een mooi plekje dus heb daar ff wat fototjes gemaakt :roll:
De zip reed niet echt lekker dus heb Tim van TB-Scootertuning gebelt en weer een afspraak gemaakt om af te stellen, dus ga binnenkort weer naar Best.
Ook heb ik voor te testen een Hebo Racing 2 uitlaat geregeld want dat zou een goede uitlaat moeten zijn.
Dat word dus ff testen met uitlaatjes en afstellen.
Voor vanavond was dit het weer ff.
* Update 4 December *
De hebo was weg en nu zat de malossi uitlaat eronder
Alleen vond ik deze uitlaat niet meer mooi onder me zipje.
Hij moet vers zijn :lol:
Dus dan haal je een nieuwe
Oude eraf:
En de nieuwe erop
En toen ben ik weer naar TB-Scootertuning geweest om te gaan banken/afstellen.
Eenmaal aangekomen bij TB wou tim hem gelijk even op de bank zetten met de nieuwe malossi pijp.
De hebo afstelling zat er nog in maar hij liep al aardig lekker.
21,6 PK
Toen eerst de Hebo Racing 2 erop gezet om geblokkeerd te gaan meten.
Dit was nog een hele opdracht want hij ging er heeeeel moeilijk onder.
En bleef ook nog niet zitten ook :x
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=lbY787SLoeQ"]YouTube - Polini Evo 1 AC Zip Geblokkeerde Meting Testbank met Hebo Racing 2[/ame]
Geblokkeerde meting gaf 21.4 PK
Hmm niet echt goede uitlaat dus
En zowiezo een lelijke uitlaat.
Dus die heb ik maar weer in bus gelegt en toen hebben we de malossi er maar op gezet.
En zo zijn we gelijk met de malossi gaan meten.
Eerst geblokkeerd:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=lXXsqhUDlgA"]YouTube - Polini Evo 1 AC Zip Testbank Geblokkeerde Meting 22,5 PK[/ame]
Dat was een mooi resultaat
Wel raar want die andere malossi gaf minder en dat was ook nog bij betere omstandigheden.
Maarja toen begonnen met afstellen van deze malossi uitlaat.
Want dit ging hem worden.
Malossi MHR Team 2006 word de definitieve uitlaat.
Na wat dingetjes kwamen we uiteindelijk op 22 PK op het achterwiel uit.
Zeer nette score dus
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=6M9rV5opoAY"]YouTube - Polini Evo 1 AC Zip Testbank 22 PK (Incl. Grafiek)[/ame]
Tim wou verder met afstellen en de puntjes op de i zetten maar ik had geen tijd meer dus heb de zip maar ff achtergelaten.
Was het weer voor vandaag
* Update 6 December *
Vandaag kon ik mijn zipje dan weer ophalen, dus dat ook meteen gedaan.
Eenmaal aangekomen zie ik gelijk dat mijn uitlaat FLINK is verkleur :shock:
Ziet er niet meer als nieuw uit
Het verschil tussen de oude en nieuwe malossi pijp is al bijna niet meer te zien
Ook heb ik van Heiko een Aim teller gekocht met sensor onder de bougie. Dus deze zal ik deze week ook ontvangen
En bij Jordi heb ik een achterstaaf en subframe bussen besteld. Dus die binnenkort ook gaan halen.
Ook sneeuwde het in 1 keer dus heb de zip ff buiten gezet om hem sneeuw te laten proeven
Nu zal die wel ff binnen blijven staan met dit K*T weer :x
* Update 12 December *
Vandaag was alle sneeuw zover verdwenen, niet meer zo koud. Dus weer even tijd op de zip te gaan testen.
Dus snel gegaan en de zip gepakt
Ook had ik gister de AIM teller binnengekregen. Na 5 dagen maar dat kwam door die K*T stakingen van de tnt.
Maarja snel gaan rijden nu het goed weer was.
1e run
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=KCu2LKQuADw"]YouTube - Polini Evo 1 AC Zip 1e Testrun met 22 PK[/ame]
2e run
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=L47qDxA1T1o"]YouTube - Polini Evo 1 AC Zip 2e Testrun met 22PK[/ame]
Hij liep zeker lekker.
Beetje last van wheelspin maar dat kan ook door het weer komen, sneeuw was net weg
Jordi heeft de spulletjes ook klaar dus die kan ik morgen mooi op gaan halen
Ik wacht weer ff af tot morgen.
Laturr
* Update 13 December *
Ik had smorgens afgeproken met Jordi dus heb gelijk de spulletjes opgehaald.
Eenmaal thuis aangekomen de spulletjes bekeken.
Mooooi spul
Met het alu voorvorkje van Misha.
Dat weegt dus echt helemaal nix 1400 gram
Ik ben ook gelijk aan de slag gegaan met de spullen.
De zip weer uit elkaar geschoeft. Blokje eronder uit.
En subframe aangepakt:
Met de rubbers
Wat er gewisseld moet worden
Subframe bussen erin en de rubbers eruit
Toen het achterstaafje maar erop gezet
Nu het blokje weer los lag ff wat fototjes van gemaakt
Nu ik de assen van het subframe ook los had heb ik deze ook maar doorboord om te gaan borgen.
Nu ik er toch makkelijk bij kon
Ook de olieaftapplug, rem, bijvulplug geboord.
En toen het blokje er maar weet onder gehangen
Toen ben ik maar eens gaan kijken of ik alles nu geborgt kreeg
Voorkant
Subframe
Achterkant
Nu moet alleen de achterstaaf en de remklauwbouten nog geborgt worden.
Is mij in ieder geval vertelt
Ook heb ik wat met mijn velgjes gedaan.
Volgend jaar kan ik de bus meenemen, de tent, gereedschapskoffer dus ik heb ook maar wat reclame erop geplakt van de zaak.
Verder heb ik ook mijn epc stuur eraf gehaald en mijn oude m-stuur weer tevoorschijn gehaald.
- M-stuur
- Achterstaaf
- Voorpoten
- Carterkap
Dat wil ik allemaal in een ander kleutje hebben dus ga weer ff een afspraak met de coater maken.
Voor vanavond was dit het weer ff.
* Update 16 December *
Vandaag kon ik eindelijk mijn spulletjes wegbrengen naar de coater.
Alles even gedemonteerd
Toen stond het zipje het er zo weer bij
Heb de achtervelg er trouwens onder gezet en ik vind het er nog best vet uitzien
Was het weer ff voor vandaag.
Zal niet lang duren voordat ik de spullen terug heb.
* Update 18 December *
Ik werd vanmiddag weer gebelt dat mijn spulletjes klaar waren.
Deze ben ik 's avonds dus weer gaan halen.
En het ziet er goed uit
(Stuur had ik zo afgeplakt omdat de gashendel enz anders niet meer passen en nu wel )
Carterkapje
Blokje zonder carterkap
Met de zwarte carterkap
Ook het stuurtje kon ik al monteren
Ziet er netjes uit
Ik had alleen nog geen voorvorkkeerringen dus kan helaas pas maandag verder gaan.
Nouja tot maandag dan maar weer
Lattrzz
* Update 21 December *
Ben gister even bezig geweest.
Die K*T keerringen zijn ook nog moeilijk te vinden ook
Onze leverancier heeft ze niet :S
En alle winkels in omgeving ook niet.
Maarja ik heb de zip maar weer beetje in elkaar gezet.
Met de gecoate spulletjes erop:
Achterstaaf en carterkap:
De voorpoten:
Het stuurtje:
Bijna kant en klaar
ff opnieuw geborgt
Zal hem binnenkort verder af gaan bouwen.
Voor nu was dit het weer even.
Laterzzz
Last edited: