Project: NRG (AC Power)

Thomas

Senior Member
Aangezien ik m'n andere project-topic niet echt bijgehouden heb, hier een nieuw topic:

Ik kocht toen ik nog n00b was een NRG, niet wetende dat er een Typhoon blok onderzat. Ik vond die koperen buizen ook al zo raar, waar waren die toch voor :D En die ophangpunten achter de voorkap :D

De setup was toen: polini giet 70 en 17,5mm, alleen stopte de scooter er steeds na 2 minuten opeens mee. Dus de cilinder eraf gehaald en daar zaten allemaal krasjes in. Ik dus maar een nieuwe polini giet 70 gekocht en die erop gezet. Maar die had precies hetzelfde probleem. Totdat ik ontdekte dat er een slangetje loshing bij m'n carb, m'n olieslang dus :D

Scooter laten maken bij de dealer, krukas en lagers waren ook verrot, en de dealer zette er een metrakit 50cc onder.

Maargoed, daarna werd ik dus lid van het scooterforum en werd me dit allemaal langzaam duidelijk :) Toen heb ik gelijk een Yasuni R uitlaat gekocht omdat iedereen vertelde dat die zo goed was. En dat reed idd best lekker :)

Hierna heb ik een MHR Replica 70cc gekocht en een 19mm carburateur. En heb ik de kappen wit gespoten, toen zag het er zo uit:

1032514101Image0105.jpg


Dit reed allemaal wel lekker door, maarja, school was toch best dichtbij dus waarom niet gewoon een echt snelle scooter opbouwen.

Dus toen heb ik bij GJB een Hebo Racing AC met vlinderpoort kunnen kopen. Ik heb er toen ook maar gelijk een Manston zuiger bijgekocht.

Omdat ik de cilinder niet echt netjes afgewerkt vond heb ik 'm maar gelijk doorgestuurd naar JS-Tuning om de cilinder Stage 3 te laten tunen.

Poortmap_hebo_racing_JS.png


Toen nog een MHR Overrange gekocht omdat ik die ook voor een mooie prijs kon regelen.

thomas1.jpg


Daarna het blokje naar Boyd (3BR-Tuning) gebracht om er een Doppler krukas en C3 lagers erin te laten zetten.

Toen nog een Yasuni C16 gekocht en daarna heb ik zelf de rest opgebouwd, en was ie klaar.

thomas2.jpg


Op naar Oisterwijk dus, en daar kwam er 13pk uitrollen.

Daarna op Lelystad 16.2pk neergezet met een Yasuni C20.

Joel mailde me daarna om de cilinder nog wat verder te tunen om naar de 18pk te gaan, dus ik heb toen gelijk de cilinder naar eindhoven gebracht en meteen even z'n 2fast sprinter bekeken :)

Omdat een NRG toch aardig zwaar is heb ik 'm geruild tegen een zip sp frame oud type, altijd al gedroomd van een zip sp, en nu heb ik 'm toch echt :D

Zoals je kan zien heb ik het blokje gehouden en het rijdt zeker niet verkeerd, volgas weg is nog ff een probleem, maar daar wordt nog aan gewerkt.

Kappen heb ik allemaal, en die worden nog gespoten bij een autospuiter.

polderin2april%201.jpg

Zip met NRG blok :+

polderin2april%202.jpg

M'n beun-ophanging :X

polderin2april%203.jpg


polderin2april%204.jpg

AIM sensor :)

polderin2april%205.jpg

Stuurtje

polderin2april%206.jpg

Is alweer aardig afgekoeld...

polderin2april%207.jpg

})

polderin2april%208.jpg

En nog steeds niet vastgenaaid 8)

En nog wat filmpjes uiteraard, gewoon goeie filmpjes met geluid en hoge resolutie :)

M'n broertje probeert weg te komen:
http://pieter.breezer-sletje.nl/zip/polderin2april 1.mov

Ik probeer weg te komen:
http://pieter.breezer-sletje.nl/zip/polderin2april 2.mov

M'n broertje gaat 'ff' volgas weg en gaat bijna op z'n bek:
http://pieter.breezer-sletje.nl/zip/polderin2april 3.mov

Hoop binnenkort nog naar wat meetings te gaan, alleen is het vervoer nogal probleem want we hebben geen trekhaak achter de auto :(

Owja, complete setup:

Typhoon AC blok
Doppler Krukas + SKF C3 lagers + Hebo Keerringen
Hebo Racing AC (Vlinderpoort) (Max JS-Tuned)
Mikuni 24mm Vlakschuif Carb
MHR Recht Spruitstuk 25mm
MHR E13 Red Filter
MHR VL13 Membraan
Hebo Racing 2 Uitlaat
HPI 2005 Ontsteking
MHR Overrange, dus:
MHR 2000 vario
MHR fixed poulie + torque driver (134mm)
MHR Kevlar Belt
MHR Wing Clutch Bell
MHR Deltaclutch
Std Vertanding

Verder nog wat andere spullen zoals:
Gunner Snelgas
Killswitch
AIM Toerenteller + Temperatuurmeter (onder de bougie)

Plannen voor de toekomst:
Kappen laten spuiten
Velgen laten coaten
Carters tunen (zijn nog steeds untuned)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mooi projektje hoor! Ga je hem misschien nog een keer lc bouwen met een egt nrg blok ofzo?? is wel vet! maar verfen???
suc6 EmEnEm
 
Ziet er leuk uit,ff een vraagje die afgedraaide koelvin wat koste die?!:)Kheb er dlijk namelijk ook 1 nodig:D en weet iemand mayb waark die online kan bestellen.

Succes met project :)
 
Koelvin afdraaien weet ik niet meer precies, 20 euro was het geloof ik, maar hiervoor zal je toch echt koopmanstuning moeten bellen :)

Verder ff een update:
Botenlak is helaas mislukt :( Ik had m'n kappen netjes geschuurd en de botenlak gemengd, maar de oude verflaag (uit hema spuitbussen) is volgens mij gaan reageren met de botenlak waardoor er nu allemaal bobbeltjes in de kappen zitten. Dus dat wordt weer schuren en nog 1 keertje proberen, en anders moet ik toch maar weer met de spuitbus gaan proberen...

Verder heb ik een race-vertanding besteld die ik morgen kan ophalen :)

En ik heb inmiddels m'n C16 verkocht, waar er waarschijnlijk een C20 voor in de plek komt, of een andere uitlaat? iemand suggesties?

En de 19mm wordt nu verkocht met als plan om een mikuni 24mm vlakschuif aan te schaffen :)
 
Last edited:
dan bijt de nieuwe lak onder de oude dat had ik eerst ook moet je de oude lak er eerst helemaal afschuren of goed schuren en dan in de spuitplamuur zetten.
maar het ziet er leuk uit:);)
 
Inderdaad, reactie met vaak ander merk paint.
Zwaar irritant, ik heb het ook wel gehad. Spuit je het netjes, begint het ineens dat te doen, en dat blijft alleen maar uitbreidden....

Tinne..
 
ff goewd weer op schuren met armonia (ontvetter) met waterproof schuurpapier rond korrel 320 en dan ff goewd in de grondverf zette en dan als die droog iz weer met waterproof 320 schuurpapier met armonia net nog een helemaal raken (niej de grondverf weg schuren !!!) en dan maar in de aflak ;)
 
Vandaag kon ik m'n vertanding ophalen, hier wat pics:

acblaas1.jpg


acblaas3.jpg

dat gele tape is m'n zelf gesoldeerde ontsteking :rolleyes:
acblaas6.jpg

Beetje teveel geremd :X
acblaas7.jpg

m'n katje aan 't maffen :) :z
acblaas8.jpg

m'n half-nieuwe vertanding
acblaas9.jpg

nieuw asje, andere was kapotgelopen
acblaas10.jpg

rechte tandjes :~
acblaas11.jpg

en zo komt 't in het blokje
acblaas12.jpg

afgedraaide koelvin
acblaas13.jpg

en natuurlijk ff de RF berekenen, org was 13,4

Vertanding heeft me trouwens 30 euro gekost (nieuw) :D
 
Last edited:
nog niet opnieuw begonnen met de kappen, ben er behoorlijk pissig over dat het mislukt is, maargoed, onder het mom van motorisch gaat voor uiterlijk toch maar even dit gekocht:

mikunivlak1.jpg


mikunivlak2.jpg


Mikuni 24mm Vlakschuif dus, met 25mm malossi viton spruitstuk :)

En toen gelijk maar gemonteerd:

framesjees1.jpg


framesjees2.jpg


framesjees3.jpg


Nu nog een Yasuni C20 en dan is ie klaar om te sprinten. Als ik geluk heb is ie net voor genemuiden klaar en anders wordt het gewoon speelmansplaten :)
 
Last edited:
Back
Top