Thomas
Senior Member
Aangezien ik m'n andere project-topic niet echt bijgehouden heb, hier een nieuw topic:
Ik kocht toen ik nog n00b was een NRG, niet wetende dat er een Typhoon blok onderzat. Ik vond die koperen buizen ook al zo raar, waar waren die toch voor En die ophangpunten achter de voorkap
De setup was toen: polini giet 70 en 17,5mm, alleen stopte de scooter er steeds na 2 minuten opeens mee. Dus de cilinder eraf gehaald en daar zaten allemaal krasjes in. Ik dus maar een nieuwe polini giet 70 gekocht en die erop gezet. Maar die had precies hetzelfde probleem. Totdat ik ontdekte dat er een slangetje loshing bij m'n carb, m'n olieslang dus
Scooter laten maken bij de dealer, krukas en lagers waren ook verrot, en de dealer zette er een metrakit 50cc onder.
Maargoed, daarna werd ik dus lid van het scooterforum en werd me dit allemaal langzaam duidelijk Toen heb ik gelijk een Yasuni R uitlaat gekocht omdat iedereen vertelde dat die zo goed was. En dat reed idd best lekker
Hierna heb ik een MHR Replica 70cc gekocht en een 19mm carburateur. En heb ik de kappen wit gespoten, toen zag het er zo uit:
Dit reed allemaal wel lekker door, maarja, school was toch best dichtbij dus waarom niet gewoon een echt snelle scooter opbouwen.
Dus toen heb ik bij GJB een Hebo Racing AC met vlinderpoort kunnen kopen. Ik heb er toen ook maar gelijk een Manston zuiger bijgekocht.
Omdat ik de cilinder niet echt netjes afgewerkt vond heb ik 'm maar gelijk doorgestuurd naar JS-Tuning om de cilinder Stage 3 te laten tunen.
Toen nog een MHR Overrange gekocht omdat ik die ook voor een mooie prijs kon regelen.
Daarna het blokje naar Boyd (3BR-Tuning) gebracht om er een Doppler krukas en C3 lagers erin te laten zetten.
Toen nog een Yasuni C16 gekocht en daarna heb ik zelf de rest opgebouwd, en was ie klaar.
Op naar Oisterwijk dus, en daar kwam er 13pk uitrollen.
Daarna op Lelystad 16.2pk neergezet met een Yasuni C20.
Joel mailde me daarna om de cilinder nog wat verder te tunen om naar de 18pk te gaan, dus ik heb toen gelijk de cilinder naar eindhoven gebracht en meteen even z'n 2fast sprinter bekeken
Omdat een NRG toch aardig zwaar is heb ik 'm geruild tegen een zip sp frame oud type, altijd al gedroomd van een zip sp, en nu heb ik 'm toch echt
Zoals je kan zien heb ik het blokje gehouden en het rijdt zeker niet verkeerd, volgas weg is nog ff een probleem, maar daar wordt nog aan gewerkt.
Kappen heb ik allemaal, en die worden nog gespoten bij een autospuiter.
Zip met NRG blok :+
M'n beun-ophanging :X
AIM sensor
Stuurtje
Is alweer aardig afgekoeld...
})
En nog steeds niet vastgenaaid 8)
En nog wat filmpjes uiteraard, gewoon goeie filmpjes met geluid en hoge resolutie
M'n broertje probeert weg te komen:
http://pieter.breezer-sletje.nl/zip/polderin2april 1.mov
Ik probeer weg te komen:
http://pieter.breezer-sletje.nl/zip/polderin2april 2.mov
M'n broertje gaat 'ff' volgas weg en gaat bijna op z'n bek:
http://pieter.breezer-sletje.nl/zip/polderin2april 3.mov
Hoop binnenkort nog naar wat meetings te gaan, alleen is het vervoer nogal probleem want we hebben geen trekhaak achter de auto
Owja, complete setup:
Typhoon AC blok
Doppler Krukas + SKF C3 lagers + Hebo Keerringen
Hebo Racing AC (Vlinderpoort) (Max JS-Tuned)
Mikuni 24mm Vlakschuif Carb
MHR Recht Spruitstuk 25mm
MHR E13 Red Filter
MHR VL13 Membraan
Hebo Racing 2 Uitlaat
HPI 2005 Ontsteking
MHR Overrange, dus:
MHR 2000 vario
MHR fixed poulie + torque driver (134mm)
MHR Kevlar Belt
MHR Wing Clutch Bell
MHR Deltaclutch
Std Vertanding
Verder nog wat andere spullen zoals:
Gunner Snelgas
Killswitch
AIM Toerenteller + Temperatuurmeter (onder de bougie)
Plannen voor de toekomst:
Kappen laten spuiten
Velgen laten coaten
Carters tunen (zijn nog steeds untuned)
Ik kocht toen ik nog n00b was een NRG, niet wetende dat er een Typhoon blok onderzat. Ik vond die koperen buizen ook al zo raar, waar waren die toch voor En die ophangpunten achter de voorkap
De setup was toen: polini giet 70 en 17,5mm, alleen stopte de scooter er steeds na 2 minuten opeens mee. Dus de cilinder eraf gehaald en daar zaten allemaal krasjes in. Ik dus maar een nieuwe polini giet 70 gekocht en die erop gezet. Maar die had precies hetzelfde probleem. Totdat ik ontdekte dat er een slangetje loshing bij m'n carb, m'n olieslang dus
Scooter laten maken bij de dealer, krukas en lagers waren ook verrot, en de dealer zette er een metrakit 50cc onder.
Maargoed, daarna werd ik dus lid van het scooterforum en werd me dit allemaal langzaam duidelijk Toen heb ik gelijk een Yasuni R uitlaat gekocht omdat iedereen vertelde dat die zo goed was. En dat reed idd best lekker
Hierna heb ik een MHR Replica 70cc gekocht en een 19mm carburateur. En heb ik de kappen wit gespoten, toen zag het er zo uit:
Dit reed allemaal wel lekker door, maarja, school was toch best dichtbij dus waarom niet gewoon een echt snelle scooter opbouwen.
Dus toen heb ik bij GJB een Hebo Racing AC met vlinderpoort kunnen kopen. Ik heb er toen ook maar gelijk een Manston zuiger bijgekocht.
Omdat ik de cilinder niet echt netjes afgewerkt vond heb ik 'm maar gelijk doorgestuurd naar JS-Tuning om de cilinder Stage 3 te laten tunen.
Toen nog een MHR Overrange gekocht omdat ik die ook voor een mooie prijs kon regelen.
Daarna het blokje naar Boyd (3BR-Tuning) gebracht om er een Doppler krukas en C3 lagers erin te laten zetten.
Toen nog een Yasuni C16 gekocht en daarna heb ik zelf de rest opgebouwd, en was ie klaar.
Op naar Oisterwijk dus, en daar kwam er 13pk uitrollen.
Daarna op Lelystad 16.2pk neergezet met een Yasuni C20.
Joel mailde me daarna om de cilinder nog wat verder te tunen om naar de 18pk te gaan, dus ik heb toen gelijk de cilinder naar eindhoven gebracht en meteen even z'n 2fast sprinter bekeken
Omdat een NRG toch aardig zwaar is heb ik 'm geruild tegen een zip sp frame oud type, altijd al gedroomd van een zip sp, en nu heb ik 'm toch echt
Zoals je kan zien heb ik het blokje gehouden en het rijdt zeker niet verkeerd, volgas weg is nog ff een probleem, maar daar wordt nog aan gewerkt.
Kappen heb ik allemaal, en die worden nog gespoten bij een autospuiter.
Zip met NRG blok :+
M'n beun-ophanging :X
AIM sensor
Stuurtje
Is alweer aardig afgekoeld...
})
En nog steeds niet vastgenaaid 8)
En nog wat filmpjes uiteraard, gewoon goeie filmpjes met geluid en hoge resolutie
M'n broertje probeert weg te komen:
http://pieter.breezer-sletje.nl/zip/polderin2april 1.mov
Ik probeer weg te komen:
http://pieter.breezer-sletje.nl/zip/polderin2april 2.mov
M'n broertje gaat 'ff' volgas weg en gaat bijna op z'n bek:
http://pieter.breezer-sletje.nl/zip/polderin2april 3.mov
Hoop binnenkort nog naar wat meetings te gaan, alleen is het vervoer nogal probleem want we hebben geen trekhaak achter de auto
Owja, complete setup:
Typhoon AC blok
Doppler Krukas + SKF C3 lagers + Hebo Keerringen
Hebo Racing AC (Vlinderpoort) (Max JS-Tuned)
Mikuni 24mm Vlakschuif Carb
MHR Recht Spruitstuk 25mm
MHR E13 Red Filter
MHR VL13 Membraan
Hebo Racing 2 Uitlaat
HPI 2005 Ontsteking
MHR Overrange, dus:
MHR 2000 vario
MHR fixed poulie + torque driver (134mm)
MHR Kevlar Belt
MHR Wing Clutch Bell
MHR Deltaclutch
Std Vertanding
Verder nog wat andere spullen zoals:
Gunner Snelgas
Killswitch
AIM Toerenteller + Temperatuurmeter (onder de bougie)
Plannen voor de toekomst:
Kappen laten spuiten
Velgen laten coaten
Carters tunen (zijn nog steeds untuned)
Last edited: