Profijt van 50cc snel

Mellowcake

Well-Known Member
Ok, ik ben dus in het bezit van een vivacity.
Heb momenteel met mijn afstelling met lixl uitlaat 9gr rollen op de 49cc een top van 70/75.
Maar wat is nu het profijt van een 50cc snel cilinder?

Wil namelijk niet gaan rijden met een 70cc en terugloopje omdat ik rijd met een brom blok onder een snor frame.

Gezien het feit dat ik toch al ver over de toegestane snelheid rijd vind ik het geen probleem om meer snelheid te krijgen of wat sneller vd plek te komen.
Dus heeft een 50cc snel enig nut, of kan ik er nog meer uithalen met andere afstelling.
Of zit ik met deze cilinder nu gewoon op de max?
 
Advertisement - register to remove this

Ligt eraan welke 50cc snel je bedoeld? zit namelijk verschillende categorieen tussen..

Een midden of hoog toerige zal meer herrie maken, meer benzine verbruiken. En om alles eruit te krijgen heb je een bijpassende uitlaat nodig..

Een laag toerige 50cc snel (zoals DR50 of top performances trophy) is een beetje vergelijkbaar met een originele cilinder.. Alleen deze cilinder zijn iets rapper getimed.. Zo`n 90/95km op de teller is daar wel mee te halen met een goede uitlaat zoals een gianelli NR-x / Nardo / Shot / Yasuni R. Maar met rollerbank ben je je scooter wel direct kwijt. In KW haal je daarmee de 2KW makkelijk.


Als je wat sneller van je plek wilt komen kan je eens over wegen om je huidige setup eerst goed af te stellen.. Als je dat niet kan, zal een andere cilinder het ook niet beter gaan doen..

Een DR70 is wel altijd nog beter dan een middel of hoog toerige 50cc snel cilinder.. Een DR70 is wel zwaarder kwa geluid, maar maakt geen gillende herrie.
 
Back
Top