Ik heb een proefstand gemaakt voor GY6 blokken.
Zo kan ik uitgebouwde blokken testen maar ook blokjes die ik los koop.
Ik vind het superhandig.
Wat je nodig hebt:
- een oude kabelboom
- een contactslot
- controlelampje (bijv knipperlicht uit de kabelboom)
- een startschakrlaar. ( een die vast blijft staan is handig. Dan heb je twee handen vrij bij het starten)
- een startrelais
- een CDI
- een bobine
- een accu ( uit je scooter)
X) Maak een houten kastje met twee verdiepingen, een voorfront, achterkant en een lange bodemplaat.
X) prop de kabelboom in het onderste deel
X) de accu kabels aan de achterzijde eruit door twee gaatjes.
X) drie gaten in het voorfront en monteer contactslot, lampje en startschakelaar
X) monteer in het bovenste deel de CDI en het startrelais. Sluit alles aan op de kabelboom.
Voor de dunne kabels op het startrelais, geel-rood en geel-groen moet je extra verbindingen maken.
Geel- rood rechtstreeks op massa (groen)
Geel-groen via de startschakelaar ---X---- ergens op de zwarte draad van het contactslot.
Je hoeft dus GEEN REM in te knijpen.
X) monteer de bobine op de buitenkant, stekkers naar boven. Dat is handiger om te meten als er geen vonk is.
X) breng de volgende stekkers naar boven:
- de driepolige die naar het blok gaat
- de bijbehorende 2 losse draden naar de
ontstekingsspoel. Rood-zwart op rood-
zwart De andere kan meerdere kleuren
hebben
- de rode en zwarte naar de stsrtmoterkabel
- geel/groen naar de choke.
- dop de vacuumleiding van de benzinekraan op
de inlaat af met een stukje slang en een boutje
M5
- maak een trechtertje op de benzineslang en
hang deze op aan een latje met een spijker.
- vul de carburateur met benzine
‐‐---------------
Als de kickstartdeksel er nog op zit kun je nu starten met de knop. Contact aan!
LET OP. ALS JE NU GAS GEEFT RIJDT JE MOTORTJE VAN DE WERKBANK!!!
DUS: het wiel eraf, of een dikke lat boven door de spaak van het achterwiel en klem op de uitlaat en variohuis.
Als je er geen deksel meer op hebt kun je alleen de startmotor testen of hij draait.
Starten kun je doen met een boormachine DIE LINKSOM DRAAIT ! . Dop 17 op de vario moer en contact aan!
Stoppen met de contactsleutel of de groene van de bobine er af.
Zie foto.
Normaal plak ik voor de zekerheid een stuk duct tape over de accu polen.
Zo kan ik uitgebouwde blokken testen maar ook blokjes die ik los koop.
Ik vind het superhandig.
Wat je nodig hebt:
- een oude kabelboom
- een contactslot
- controlelampje (bijv knipperlicht uit de kabelboom)
- een startschakrlaar. ( een die vast blijft staan is handig. Dan heb je twee handen vrij bij het starten)
- een startrelais
- een CDI
- een bobine
- een accu ( uit je scooter)
X) Maak een houten kastje met twee verdiepingen, een voorfront, achterkant en een lange bodemplaat.
X) prop de kabelboom in het onderste deel
X) de accu kabels aan de achterzijde eruit door twee gaatjes.
X) drie gaten in het voorfront en monteer contactslot, lampje en startschakelaar
X) monteer in het bovenste deel de CDI en het startrelais. Sluit alles aan op de kabelboom.
Voor de dunne kabels op het startrelais, geel-rood en geel-groen moet je extra verbindingen maken.
Geel- rood rechtstreeks op massa (groen)
Geel-groen via de startschakelaar ---X---- ergens op de zwarte draad van het contactslot.
Je hoeft dus GEEN REM in te knijpen.
X) monteer de bobine op de buitenkant, stekkers naar boven. Dat is handiger om te meten als er geen vonk is.
X) breng de volgende stekkers naar boven:
- de driepolige die naar het blok gaat
- de bijbehorende 2 losse draden naar de
ontstekingsspoel. Rood-zwart op rood-
zwart De andere kan meerdere kleuren
hebben
- de rode en zwarte naar de stsrtmoterkabel
- geel/groen naar de choke.
- dop de vacuumleiding van de benzinekraan op
de inlaat af met een stukje slang en een boutje
M5
- maak een trechtertje op de benzineslang en
hang deze op aan een latje met een spijker.
- vul de carburateur met benzine
‐‐---------------
Als de kickstartdeksel er nog op zit kun je nu starten met de knop. Contact aan!
LET OP. ALS JE NU GAS GEEFT RIJDT JE MOTORTJE VAN DE WERKBANK!!!
DUS: het wiel eraf, of een dikke lat boven door de spaak van het achterwiel en klem op de uitlaat en variohuis.
Als je er geen deksel meer op hebt kun je alleen de startmotor testen of hij draait.
Starten kun je doen met een boormachine DIE LINKSOM DRAAIT ! . Dop 17 op de vario moer en contact aan!
Stoppen met de contactsleutel of de groene van de bobine er af.
Post automatically merged:
Zie foto.
Normaal plak ik voor de zekerheid een stuk duct tape over de accu polen.
Attachments
Last edited: